MATEMÀTIQUES, LLENGÜES I MEDI (del 14 al 17 d’abril)

Hola noies i nois de 5è, 

Després d’aquestes vacances una mica diferents de les dels altres anys, us enviem la proposta d’activitats per aquesta setmana. 

Recordeu que teniu fins el divendres per fer el retorn de les tasques. ÀNIMS! 

CATALÀ:

  1. Fixa’t amb les imatges i contesta a les següents preguntes:

a. Quin és el número premiat en aquest sorteig? Quina sèrie? Quina fracció?

b. Quin dia s’ha fet el sorteig?

c. Quant ha costat aquest dècim? Si pagues amb un bitllet de 20 euros, quants diners t’han de retornar?

d. A quina administració de loteria s’ha comprat?

e. Si volguessis comprar un altre dècim en aquesta Administració, a quina adreça hauries d’anar?

f. A quina província pertany aquesta ciutat? I a quina Comunitat Autònoma?

g. Quants premis de 300 euros hi ha?

h. Si volguessis comprar 45 dècims, quants diners et gastaries? 

  1. Completa les paraules amb les lletres que falten (B o V):

Tam__or   – en__eja   – can__i –   to__a – con__idat

Cam__ra   – canta__a   – __om__eta –   em__ar__ussament  

CASTELLANO:

  1. Haz una redacción (mínimo 10 líneas) dónde cuentes cómo hubieran sido tus vacaciones sin estar confinados en casa.

 

2. Escribe tres palabras de la misma familia de las siguientes palabras:

    • Sol:
    • Carne:
    • Papel:
    • Flor:
    • Mar: 

 

3. Escribe el infinitivo, gerundio y participio de las siguientes formas verbales y luego clasifica los según su conjugación:

  • Ejemplo: cantaba: cantar, cantando, cantado, 1ª conjugación.

Expresáis, saltaron, reír, volaba, pasaría, servía, seré, tener, clasifico, recogía, pensará, escribo, pintarás, miraba, juego, caminas, haría. 

MATEMÀTIQUES:

  • Resol les següents operacions. Fes la prova de les divisions.

2390’6+30’6+196’60                         5689’96 x 94

9592’8-238’06                                   478’046 : 9

276’0018x 75                                    497’12551 : 37

96-5 (7+19)                                       21- ( 16:2 ) +4

1/4  de 480                                       2/3 de 90

150/8 + 62/8                                    340/4 – 75/4

96/3 x 2/2                                         110/3 : 6/9

 

  •  Encercla el nombre que s’indica:

a) quaranta mil vuit:    48.000       40.080     40.008     408.000

b) un milió dotze mil:       1.000.012          1.120.000         1.012.000          1.000.120

c) tres milions tres-cents mil      300.300        3.000.300         3.300.300                3.300.000

  •  Arrodoneix els nombres següents a les centenes:

409.769               349.812                 121.982                   19.111                   696

  • Escriu el signe (< o >) que hi correspongui:

51.399 …………. 51.939  5.983 …………. 5.938 92.036 …………. 92.306

  •  Calcula el resultat aproximat d’aquesta suma. Arrodoneix-lo a la unitat de mil més propera :

 5.975 + 1.854 + 7.105 + 3.909 + 3.100 =

  •   Resol:

0,24 x 10 = …………………..                      7,08 x 100 = ………………… 

8,9 x 1.000 = ……………….                      40,3 x 100 = ………………… 

0,05 x 1.000 = ………………                      1,59 x 10 = ……………………

77,4 : 100 = ………………….                     541,2 : 1.000 = …………….. 

1,04 : 10 = …………………….                     12,9 : 10 = …………………… 

101,8 : 100 = ………………..                     33,7 : 100 = …………………..

  • RESOLUCIÓ DE PROBLEMES 
  1.  El meu germà té 1.068 €. Jo tinc 345 € menys que ell. Quants diners tenim entre  tots dos?
  2.  Un ós formiguer pot menjar-se 30.000 formigues en un dia. Quantes se’n pot   menjar en un any?
  3.  Cinc amics van de viatge. De primer van amb tren i després amb avió. Un bitllet de tren val 30 € i un d’avió 125 €. Quants diners es gasten en total?
  4.  La Laura tenia 50 € i ha comprat uns bolígrafs que valen 3 € cadascun. Quants bolígrafs ha pogut comprar com a màxim? Quants diners li han sobrat?
  5.  Volem buidar un dipòsit de 680 litres amb recipients de 15 litres. Quants recipients necessitarem com a mínim per buidar-lo del tot?
  6.  Després d’una campanya d’educació ambiental, la quantitat de llaunes usades recollides en un poble va passar de 4.512 quilos a 12.381 quilos. Quants quilos de més n’han recollit?
  7.  Una botiga rep 7 caixes de xiclets. A cada caixa hi ha 8 paquets amb 5 xiclets cada un .Si venen cada xiclet a 6 cèntims, quants diners n’obtenen?
  • SIMETRIA . Inventa’t una figura i fes la seva simetria.

MEDI SOCIAL:

  • En un mapa físic mut de Catalunya  com aquest situa-hi els elements del relleu següents. 

Pirineus – Prepirineu – Serralada  Transversal – Depressió Central – Serralada Prelitoral – Depressió  Prelitoral – Serralada Litoral – Cap de Creus – Delta de l’Ebre 

  • Tria el final correcte per a cada oració.
  1. a) El riu més cabalós de Catalunya  és el… • Segre. • Ter. • Ebre. 
  2. b) El Cardener i l’Anoia són afluents del riu… • Fluvià. • Valira. • Llobregat.
  • Hem estudiat les etapes històriques : la prehistòria i l’edat antiga. Ara estudiarem les característiques principals de l’edat mitjana, edat moderna i edat contemporània.

Llegiu la informació i elaboreu un mapa conceptual (un esquema) amb les tres etapes (mitjana, moderna i contemporània):

EDAT MITJANA

 

        • Apareixen les monarquies (reis i reines)
        • Les ciutats s’omplen de gent rica mentre que als pobles queda la gent més pobra.
        • La gent que vivia al poble eren agricultors i treballaven pel seu amo (el senyor feudal).
        • Les cases cada vegada eren més semblants a les nostres i construïdes amb materials més resistents
        • L ’alimentació era variada.
        • Apareixen els GREMIS (grups d’artesans: el gremi dels pastissers, el gremi dels sabaters, el gremi dels carnissers…) i vivien tots al mateix carrer. CASA-TALLER. 
        • Les dones anaven vestides amb vestits i els homes amb túniques i malles. 

EDAT MODERNA

        • Grans avanços científics que ajuden a descobrir la major part de la superfície terrestre. 
        • Continuen les monarquies (reis i reines) i el feudalisme (amo)
        • Apareix una nova classe social els BURGESOS (comerciants d’èxit que es van fer rics)
        • A les ciutats apareixen els primers edificis i les primeres mansions.
        • Vestien amb colors foscos
        • Alimentació variada.

ÈPOCA CONTEMPORÀNIA 

        • L’objectiu d’aquesta època va ser la lluita constant dels pobres contra els rics (REVOLUCIÓ FRANCESA)
        • La REVOLUCIÓ INDUSTRIAL va fer canviar les forces i feines que feien els humans per màquines.
        • Època de molts canvis i molts invents (televisió, cotxe, tren….). 
        • Els pobres vivien en cases petites per a tota la família, mentre que els rics vivien en cases molt més grans i amb espai suficient per tothom. 
        • Per primera vegada va arribar la llum i l’aigua potable a les cases. 
        • Alimentació variable.
        • Es vestien segons la classe social a la que pertanyien.  

MEDI NATURAL:

  • La setmana passada vam fer la piràmide dels aliments, busqueu informació de com podem classificar els aliments i contesteu les següents preguntes:
  1. Completa la taula amb tres aliments rics en cada una de les substàncies indicades:

2. Explica el que vas menjar ahir. Pensa i raona si és una dieta equilibrada i suficient.

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

  1. Indica quins aparells i sistemes participen en la nutrició:
      • Aparell reproductor  
      • Aparell respiratori
      • Aparell digestiu
      • Sistema nerviós
      • Aparell circulatori
      • Aparell locomotor
      • Aparell excretor

VALORS:

Escriu en un full horitzontal, un lema positiu d’ànim per a la situació que estem vivint, després decora’l i fes-te una foto amb ell.

Info K:  https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/ 

RELIGIÓ: (només els alumnes que han triat aquesta opció)

A continuació us proposo unes activitats per realitzar durant aquestes setmanes i recordar-vos que el termini d’entrega és el 28/04/2020.

  • Primer, visualitzar el vídeo que trobareu en el següent enllaç

http://baula.com/crecursos/Baula_Yasah/Edelvives_Completo/5primaria/10U7/R10u7.html

En acabar el vídeo apareixeran unes activitats per realitzar online.

  • Segon, contestar les següents preguntes en un document de word i enviar-ho a la meva adreça de correu electrònic.

 mgranado@escolamartamatavendrell.cat 

   Trobem Déu en l’art  

    • Escriu els tres elements que consideris més representats en l’art cristià. Raona’n els motius.
    • Explica amb les teves paraules perquè la música és important per a les persones.
    • Explica quines són les funcions de l’art cristià. 
    • Anomena els tipus d’art religiós que hi pot haver i posa’n un exemple de cada un.
    • Cerca a la Bíblia el text següent: Sal 23. Qui és l’autor d’aquest salm?

 

  1. Completa l’oració següent: “ Al llarg de la història moltes persones han utilitzat l’ ___________ i la _____________ com a expressió de la seva

experiència de  _____________ .”

2. Escriu com creus que es representa Jesús actualment. Busca alguna imatge actual.         

Per a qualsevol dubte em podeu enviar un correu, espero que estigueu bé, us trobo a faltar.

Petons per a tothom!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>