Comissió digital de centre

La Comissió digital està formada pel  coordinador digital i un  mestre representant de cada cicle. Aquesta comissió té com a objectiu desenvolupar el Pla digital i liderar la transformació de l’institut-escola cap a un centre digital innovador.

Membres:

Manel Piñeiro | Coordinador digital

Sandra Marcher | Mestra d’educació infantil

Mónica Gamboa | Mestra de cicle inicial

Cristina Rodríguez | Mestra de cicle mitjà

Ana del Pino | Mestra de cicle superior

Marta Cuadrado | Mestra d’educació especial

Objectius de la Comissió digital:

• Promoure, concretar i desplegar el pla de tecnologies digitals i fer-ne el seguiment en el marc del projecte educatiu del centre.

• Revisar periòdicament les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC) per tal d’adequar-les als usos i a la normativa sobre privacitat i protecció de dades que el centre faci de les tecnologies digitals i dels dispositius personals.

• Potenciar que les tecnologies digitals impregnin les programacions curriculars amb una mirada inclusiva.

• Vetllar pel desplegament curricular de la competència digital de l’alumne.

• Promoure l’ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa a l’aula.

• Vetllar per l’optimació de l’ús dels recursos tecnològics del centre.

• Vetllar perquè es garanteixi la inclusió digital de tot l’alumnat en els centres, tant pel que fa a l’accés als equipaments tecnològics com a les fonts d’informació i comunicació.

• Promoure l’aplicació de mesures de protecció de continguts inadequats en l’accés a Internet, tant dels equipaments del centre com de les dades dels alumnes.

• Dinamitzar la presència a Internet del centre utilitzant en el possible plataformes de programari lliure que siguin respectuoses amb la privacitat de les dades (Nodes, Moodle).

• Establir el sistema de comunicació digital del centre amb les famílies i vetllar perquè es compleixi.

• Vetllar per l’aplicació de les polítiques de privacitat i seguretat de les dades i per les infraestructures digitals del centre educatiu.

• Vetllar perquè les famílies rebin la informació sobre les normes del centre pel que fa als dispositius digitals (usos, control parental, etc.).

• Tenir cura que els materials digitals difosos pel centre, que siguin accessibles en línia, respectin els drets d’autoria i les llicències d’ús dels diferents elements que els integren (imatges, esquemes, textos, àudio, vídeo, etc.), donant prioritat a l’ús de materials amb llicències lliures o que permetin un ús compartit, i vetllin per l’ús d’un llenguatge plural que respecti la diversitat de gènere.

La Comissió digital es reuneix periòdicament per vetllar per la consecució dels objectius descrits en el punt anterior, deixant constància dels acords utilitzant l’acta de reunió de la Comissió digital.

Les reunions que es duen a terme durant el curs escolar són:

Reunió d’inici de curs:

Primera quinzena de setembre.

• Concretar els objectius digitals anuals.

• Organitzar els recursos tecnològics del centre.

• Coordinar la integració de les TIC a totes les etapes per al curs entrant.

• Valorar la necessitat de l’adquisició de nous recursos tecnològics i digitals.

• Planificar les reunions de seguiment de la Comissió digital.

Reunions de seguiment:

Mínim una  reunió de seguiment cada mes. Les dates de les reunions s’establiran a l’inici de cada trimestre.

• Vetllar per l’acompliment dels objectius TAC anuals.

• Concretar i desplegar el pla d’estratègia digital de centre.

• Elaborar propostes tecnicopedagògiques.

• Reflexionar sobre la pràctica docent amb l’ús de les TIC a l’escola.

• Coordinar i organitzar els recursos tecnològics del centre.

Reunió de final de curs:

Última quinzena del curs, un cop finalitzat el calendari lectiu.

• Avaluar els objectius TAC anuals.

• Avaluar les actuacions del Pla TAC.

• Avaluar l’organització dels recursos tecnològics del curs.

• Actualitzar l’inventari de recursos tecnològics i digitals del centre.

• Elaborar materials d’anàlisis en relació a les TAC que serveixin com a suport per a la presa de decisions del pròxim curs.

• Deixar constància de les propostes de millora per al nou curs en matèria TAC.