L’Hort

L’hort escolar ès un espai on es desenvolupen diverses activitats per tal de treballar els hàbits saludables i promoure el consum de fruites i verdures.

Es troba situat en un espai delimitat dins del pati de sorra d’educació primària i ajuda al desenvolupament dels infants de manera complerta, treballant de manera globalitzadora totes les àrees curriculars i ajudant en el desenvolupament de les capacitats i competències.

L’hort ens permet treballar continguts de forma vivencial a través de l’experimentació i l’observació directa.

Les activitats que s’hi organitzen estan destinades principalment als nens i a les nenes de P3 a P5 d’educació infantil. A primària els alumnes no tenen una participació tan directa, tot i que durant l’hora de l’esbarjo (ecopati), els alumnes de primer i segon fan cada dia tasques de manteniment i rec.

Disposem d’una compostadora que ens permet imitar la manera com la natura transforma les restes orgàniques en adob ric en nutrients per les plantes (compost).

D’aquesta manera, evitarem l’ús de fertilitzants i altres productes químics, tot promovent els beneficis del cultiu ecològic i les pràctiques que respecten el medi ambient.

Podeu visitar el blog del nostre hort escolar per conèixer amb més detall què fem.