Contextualització i diagnosi

CONTEXTUALITZACIÓ

L’Escola Marta Mata inicia la seva estratègia digital de centre utilitzant com a referent el model digital i la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

0.1. Visió del centre

Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han esdevingut eines que han modificat el model social, econòmic i educatiu. Aquest canvi de primer ordre ha reformulat el punt de vista de l’educació amb aquestes eines. L’escola ha de fer front a aquest nou repte per adequar els processos d’ensenyament i l’aprenentatge a aquest canviant món tecnològic. És necessari que l’escola incorpori les TIC en el dia a dia perquè esdevinguin Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) en el context educatiu, facilitant a tot l’alumnat i a la comunitat educativa la seva utilització per aprendre i comunicar-se.

El repte que afronta el nostre centre és el d’utilitzar les TIC com una eina habitual en les activitats d’ensenyament i aprenentatge, en l’organització del centre i en la gestió acadèmica. Es tracta de materialitzar aquest apropament entre les tecnologies de la informació i la comunicació i el món educatiu, i facilitar l’aprenentatge en l’era digital, adaptant els continguts i aplicacions per transformar un model educatiu, basat en metodologies tradicionals, en una educació fomentada en la Societat del Coneixement.

La nostra escola cerca el desenvolupament integral de la competència digital de tot el seu alumnat. Un desenvolupament que es duu a terme aplicant noves metodologies i eines digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge perquè els infants assoleixin una competència digital que els permeti ser autònoms i crítics en l’ús de les TIC. L’escola, com a agent democratitzador, ha de ser garant d’aquest assoliment i afavorir la reducció de la fractura digital que encara és vigent en la nostra societat.

0.2. Diagnosi de la maduresa digital del centre

Per realitzar la diagnosi de la maduresa digital del centre s’utilitzen dues eines d’avaluació: SELFIE l’ENQUESTA DE COMPETÈNCIA DIGITAL A DOCENTS.

S’ha implementat l’eina SELFIE creada per la Comissió Europea d’educació que permet a partir d’un qüestionari valoratiu amb preguntes diferenciades per a l’equip directiu, professorat i alumnat avaluar l’evolució de la integració de la tecnologia de l’institut-escola. Cada final d’any es repeteix el procés d’avaluació per mesurar l’evolució de la integració de les TIC al centre i la seva maduresa digital.

RESULTATS DIAGNOSI DIGITAL SELFIE (Desembre 2021)

INFORME SELFIE (Castellà)

INFORME SELFIE (Català)