PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 14 al 17 d’abril)

LECTOESCRIPTURA:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=C93CD539-E8B6-4E25-9BA4-7BEC714B112D&content=142319

Anem a les activitats del BLOC 1: L’ABECEDARI I LA LLETRA LLIGADA

  • Vocabulari 
  • Dòmino de lletres
  • Noms


 

Anem a les activitats del BLOC 2: LES SET CABRETES

  • Les set cabretes
  • Personatges 1
  • Personatges 2

– LECTURA

Llegim les fitxes de lectura que us podeu descarregar a continuació i després fem una llista d’aquelles paraules que recordem.

Fitxes de lectura

– LABORATORI DE LLETRES

Podem buscar per casa diferent material que ens permeti composar lletres (taps, canyetes, llanes, peces de construcció, pasta, escuradents, és a dir, tot allò que la imaginació us dugui). Quan ho tingueu tot a punt, proveu de composar paraules relacionades amb la PRIMAVERA.  

LLENGUATGE MATEMÀTIC:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=C6EEBA13-F42E-42E6-8451-D4A0A8CC7363&content=142335

Anem a les activitats del BLOC 1: 

  • Col·loquem joguines.
  • Trobem animals i plantes.

DESCOBERTA DE L’ENTORN:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=539B0F31-A128-4585-B38C-087FE80F96B8&content=142358 

Anem a les activitats del BLOC 2: COM MESUREM EL TEMPS.

  • Revista el temps.
  • El calendari.
  • El rellotge. 

– EXPERIMENTEM:

  1. Preparem el material: dos ous frescos, dos gots de vidre, sal, una cullereta i aigua.
  2. Tastem la sal per estar ben segurs que no ens hem equivocat.
  3. Omplim els dos gots amb aigua fins a la meitat  i en un hi posem 6 cullerades de sal i remenem fins que es dissolgui.
  4. Submergim un ou a cada got. Observeu el resultat.
  5. Deixeu l’ou amb sal durant uns dies més per veure què passa.
  • QUÈ HA PASSAT?

Hem observat que l’ou que hem ficat a l’aigua salada ha surat, en canvi, l’ou de l’altre got s’ha enfonsat.

  • PER QUÈ PASSA AIXÒ?

L’ou en aigua salada sura i en aigua dolça no. 

L’aigua salada és més densa i l’ou no s’enfonsa. 

Els objectes s’enfonsen quan la seva densitat és més gran a la densitat del líquid.

LLENGUATGE PLÀSTIC:

Fem un collage de primavera. Busquem revistes, diaris, fullets de publicitat, etc. 

Seleccionem pàgines on hi surtin colors vius, colors que trobem a la natura durant la primavera. 

Després els podem retallar o esquinçar per tal de crear un dibuix. 

Tot seguit en teniu alguns exemples:

Tant l’activitat del LABORATORI DE LLETRES com aquesta del COLLAGE DE PRIMAVERA ens les podeu fer arribar per correu electrònic, que de ben segur que ens farà molta il·lusió rebre notícies vostres!!

ANGLÈS:

Per celebrar la Pasqua en anglès, poden pintar dibuixos ja sigui lliurement o impresos com aquest. A més, aquí teniu un vídeo important on poden repassar els animals amagats dins dels ous de Pasqua. HAPPY EASTER! 

VÍDEO: https://supersimple.com/caities-classroom/where-do-these-animals-live/  

Després de veure el vídeo poden practicar a casa dient el seu color o el seu animal preferit en anglès, per exemple,”MY FAVOURITE COLOUR IS BLUE” or “MY FAVOURITE ANIMAL IS THE DOG/CAT/…”.

Poden enviar la tasca d’anglès que vulguin al correu de la mestra d’anglès, o si volen penjar alguna foto o vídeo al blog de l’escola també poden fer-ho al següent enllaç:

https://agora.xtec.cat/esc-martamata-vendrell/categoria/general/portada/

I repassar el que ja saben:

Hello song:

Numbers songs:

  • Let’s count 1-10:

  • One, two, three little penguins:

Colours:

Days of the week:

Months of the year:

Goodbye song: 

PSICOMOTRICITAT:

Les propostes que us fem des de l’àrea de psicomotricitat són les següents:

  • A BELLUGAR-SE!!! A aquest joc l’heu de posar molta imaginació: us proposem que tanqueu els ulls ben fort i us imagineu que us heu convertit en diferents animals: un gat, un gall, un elefant, una granota, un ànec, una serp, un porquet, una ovella, un bou…. 

Quan els obriu ja sereu l’animalet que us heu imaginat i heu de fer com farien aquests animals: caminar, arrossegar-se, saltar, fer el so que fan… Segur que les vostres famílies s’engresquen i també volen jugar amb vosaltres!

  • FEM CIRCUITS: un animem a fer diferents circuits utilitzant materials que tenim per casa com per exemple coixins, cadires, sabates, cinta d’enganxar…Aquí teniu alguns exemples:
    • Podeu començar per fer salts (peus junts, a peu coix…) fent servir coixins:

 

    • També podeu fer equilibris… teniu molts coixins? També ho podeu fer amb cintes o cordes:

    • I si fem ponts  amb cadires i taules? També podem fer un laberint al passadís:

Us animem a fer aquestes activitats i a compartir-les a l’ espai de trobada del nostre blog a la pàgina https://agora.xtec.cat/esc-martamata-vendrell/ o amb el mestre de psicomotricitat al correu robert@escolamartamatavendrell.cat                

MÚSICA:                                                                                          

A continuació us proposo realitzar algunes activitats de música amb els/les vostres fills/es per reforçar el que hem estat treballant a l’aula durant el primer i segon trimestre.

Us presento les activitats en diferents apartats per a què us pugueu organitzar de la manera que us sembli més convenient:

 –   Cançó. Gairebé sempre, en cadascuna de les sessions repassem totes les cançons que anem incorporant al llarg del curs, d’aquesta manera els ajuda a memoritzar tant la lletra com la melodia de les cançons.

 Aquest primer vídeo inclou les set primeres cançons que apareixen amb els minuts indicats al costat:

       . El gegant del pi

      . Plou i fa sol  (minut 1:17)

      . Cargol treu banya (minut 2:29)

      . La castanyera (minut 3:38)

      . Sol, solet (minut 4:48)

      . En Joan petit quan balla (minut 6:05)

      . La lluna, la pruna (minut 7:56)

      . Peix peixet

      . Volta cap aquí

 . La barca puja i baixa    

           . Quinze són quinze

                . Tres i tres i tres

      . El pobre Carnestoltes  

La cançó La barca puja i baixa la cantem asseguts a terra per parelles, agafats de les mans tot fent el balancí mentre van cantant, demaneu-los que us ensenyin com es fa!!!    

Aprofitem la cançó Quinze són quinze per anar comptant les pulsacions (és a dir, com quan escoltem una música qualsevol i anem picant instintivament amb el peu, doncs a classe ho hem fet dibuixant ratlles a la pissarra, de manera que al final de la cançó han de sortir 15 ratlles. Podeu utilitzar qualsevol cosa per jugar comptant, la qüestió és que surtin les 15 pulsacions (si no surten, no passa res). També es pot aprofitar per comptar del número 1 fins al 15, preguntar el número que hi ha al davant o al darrera …

En el cas de la cançó Tres i tres i tres, es tracta de fer sumes, els agrada molt i ofereix moltes possibilitats per treballar el llenguatge matemàtic.

 –   So/silenci. Els/les vostres fills/es han estat “jugant” amb el so i el silenci. Us explico alguns exemples per a què pugueu jugar a casa:

.Triar una música qualsevol, us proposo aquesta com exemple però podeu canviar-la https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=sZvyR8whb00&feature=emb_logo. Mentre sona caminar per l’espai de casa, quan la música deixa de sonar cal quedar-se immòbils com estàtues. Aquest joc els diverteix molt!!

. Agafar revistes que tingueu per casa, diaris, propaganda del súper … i retallar imatges de coses que poden produir sons i coses que no, per exemple un cotxe, un núvol, una casa, un gat … Després damunt una taula, a terra, on vulgueu marqueu una separació clara entre dos espais (per exemple uns llibres damunt la taula, un regle …) de manera que visualment el/la vostre/a fill/a observi que hi ha un espai per a les coses que sonen i un altre per a les que no sonen. Es tracta d’anar posant les imatges a un costat o a l’altre segons correspongui.

En comptes de retallar també poden fer dibuixos en un full. En aquest cas caldrà marcar una línia divisòria que indiqui la separació del grup de coses que poden sonar i les que no. No cal dir que aquest joc pot tenir moltes variants, es pot fer a terra i en comptes de retallar es pot fer amb objectes de casa, també es pot fer amb dues capses, així mateix es pot agafar un compte i demanar-li si allò que assenyaleu pot o no fer sons … com us agradi més, es tracta d’aprendre tot jugant.

Us proposo que m’envieu al correu mcastellvi@escolamartamatavendrell.cat l’activitat de retallar/ dibuixar coses que poden fer so i coses que no en poden fer. Ja em direu com ha anat!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>