PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 14 al 17 d’abril)

LECTOESCRIPTURA:

  • LES LLETRES DE L’ABECEDARI:

Obrim aquest enllaç:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=52C31183-1D78-4FB6-A789-DAD74D1D3B7B&content=142310

Anar a l’activitat del Bloc 1: – CONTES POPULARS I VOCABULARI 

-VOCABULARI

Anem mirant les diferents lletres de l’abecedari i fem el seu so. 

Si el/la nen/a ja coneix el so de totes les lletres, investiguem què hi diu a les paraules del costat (important observar la foto i fixar-nos molt bé amb la lletra inicial de color vermell).

  • LES LLETRES INICIALS:

Obrim aquest enllaç:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=52C31183-1D78-4FB6-A789-DAD74D1D3B7B&content=142310

Anar a l’activitat del Bloc 1:    – CONTES POPULARS I VOCABULARI 

                                               – ACTIVITATS

– ACTIVITATS 1, 2, 3, 4

  • EL NOSTRE NOM: 

– Creem el nostre nom amb peces de construcció, animals de joguina, roba, trossets de paper, ninos, cotxes, llenties,… utilitzeu la vostra imaginació!!!

Podeu fer una foto i ens l’envieu per correu electrònic al Francesc o a la Laia. 

Practiquem l’escriptura del nostre nom i cognoms. Ho podem fer a sobre d’un paper, llibreta, pissarreta,…

LLENGUATGE MATEMÀTIC:

– Continuem practicant amb l’escriptura dels números 0-1-2-3-4-5-6. Recordem que ho fem tenint en compte la direccionalitat correcta. 

                       

– Joc de discriminació visual:

Aneu a aquest enllaç:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=C11A1ED6-92E8-4A4F-AD7A-3F029F059B88&content=142333

Anar a l’apartat 1. Quin és l’intrús?

– Joc d’associar el número amb la quantitat:

Aneu a aquest enllaç:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=C11A1ED6-92E8-4A4F-AD7A-3F029F059B88&content=142333

Anar a l’apartat 2. Tres objectes.

– Jocs manipulatius per associar el número amb la quantitat:

Amb materials que tinguem per casa també podem jugar de manera manipulativa a associar el número amb la quantitat. Podem fer uns papers amb els números escrits del 0 al 6, el/la nen/a pot relacionar cada número amb pinces de roba, peces de construcció, macarrons, boletes petites de plastilina o de paper,…

Podeu fer una foto i ens l’envieu per correu electrònic al Francesc o a la Laia. 

GRAFISMES:

Aquesta setmana practicarem el traç ondulat. Per fer-ho us donem diversos models d’activitats. Escolliu la que més us agradi! Podeu fer una foto de l’activitat ja feta i ens l’envieu per correu electrònic al Francesc o a la Laia. 

                                             

MOTRICITAT FINA

JUGUEM AMB PLASTILINA

Podem treballar la motricitat fina experimentant amb plastilina. 


Si a casa no teniu plastilina la podeu fabricar. La pasta de sal és una alternativa a la plastilina o al fang que es pot elaborar a casa amb productes que es tenen a la cuina com la farina, la sal i l’aigua.

* El color alimentari és opcional.

LLENGUATGE PLÀSTIC:

Fem un collage de primavera. Busquem revistes, diaris, fullets de publicitat, etc. 

Seleccionem pàgines on hi surtin colors vius, colors que trobem a la natura durant la primavera. 

Després els podem retallar o esquinçar per tal de crear un dibuix. 

Tot seguit en teniu alguns exemples:


Podeu fer una foto de l’activitat ja feta i ens l’envieu per correu electrònic al Francesc o a la Laia. Ens farà molta il·lusió rebre les vostres creacions.

EL CONTE DE LA SETMANA:

  • EL PAÍS DEL SOL I LA LLUNA

http://www.edu365.cat/infantil/contesweb/sol_lluna/index.htm

Podem escoltar el conte i fer les activitats. 

En les activitats d’escriptura de paraules necessitaran la vostra ajuda. 

  • ENDEVINALLES:

Podem jugar a les endevinalles. És molt divertit!

Aneu a aquest enllaç:

http://www.edu365.com/primaria/catala/endevinalles/portada.htm

Seleccioneu el nivell debutants.

ANGLÈS:

Per celebrar la Pasqua en anglès poden pintar dibuixos ja sigui lliurement o impresos com aquest.

A més, aquí teniu un vídeo important on poden repassar els animals amagats dins dels ous de Pasqua. HAPPY EASTER! 

VÍDEO: https://supersimple.com/caities-classroom/where-do-these-animals-live/  

(veure fins el minut 7).

Després de veure el vídeo poden practicar a casa dient el seu color o el seu animal preferit en anglès, per exemple,”MY FAVOURITE COLOUR IS BLUE” or “MY FAVOURITE ANIMAL IS THE DOG / CAT /…”.

Poden enviar la tasca d’anglès que vulguin al correu de la mestra d’anglès, i si volen penjar alguna foto o vídeo a l’espai de trobada del blog de l’escola també poden fer-ho al següent enllaç:

https://agora.xtec.cat/esc-martamata-vendrell/categoria/general/portada/

PSICOMOTRICITAT:

Les propostes que us fem des de l’àrea de psicomotricitat són les següents:

  • A BELLUGAR-SE!!! A aquest joc l’heu de posar molta imaginació: us proposem que tanqueu els ulls ben fort i us imagineu que us heu convertit en diferents animals: un gat, un gall, un elefant, una granota, un ànec, una serp, un porquet, una ovella, un bou…. 

Quan els obriu ja sereu l’animalet que us heu imaginat i heu de fer com farien aquests animals: caminar, arrossegar-se, saltar, fer el so que fan… Segur que les vostres famílies s’engresquen i també volen jugar amb vosaltres!

  • FEM CIRCUITS: un animem a fer diferents circuits per casa utilitzant materials que tenim per casa com per exemple coixins, cadires, sabates, cinta d’enganxar…Aquí teniu alguns exemples:

– Podeu començar per fer salts (peus junts, a peu coix…) fent servir coixins:

– També podeu fer equilibris… teniu molts coixins? També ho podeu fer amb cintes o cordes:

          – I si fem ponts  amb cadires i taules? També podem fer un laberint al passadís:        

Us animem a fer aquestes activitats i a compartir-les a l’ espai de trobada del nostre blog a la pàgina https://agora.xtec.cat/esc-martamata-vendrell/ o amb el mestre de psicomotricitat al correu robert@escolamartamatavendrell.cat

MÚSICA:                                                                                     

A continuació us proposo realitzar algunes activitats de música amb els/les vostres fills/es per reforçar el que hem estat treballant a l’aula durant el primer i segon trimestre.

Us presento les activitats en diferents apartats per a què us pugueu organitzar de la manera que us sembli més convenient:

    Cançó. En gairebé la majoria de les sessions repassem totes les cançons que anem incorporant al llarg del curs, d’aquesta manera els ajuda a memoritzar tant la lletra com la melodia de les cançons.

Aquest primer vídeo inclou les set primeres cançons que apareixen amb els minuts indicats al costat:

        . El gegant del pi

        . Plou i fa sol  (minut 1:17)

. Cargol treu banya (minut 2:29)

. La castanyera (minut 3:38)

. Sol, solet (minut 4:48)

        . En Joan petit quan balla (minut 6:05)

. La lluna, la pruna (minut 7:56)

. Peix peixet

. Volta cap aquí

. Si tu et vols divertir

        . Olles, olles de vi blanc

. El dijous llarder

            . Ara arriba en Carnestoltes 

 Per mantenir l’atenció mentre van cantant poden mimar la cançó (Sol solet, Cargol treu banya, …) o bé ballar (El gegant del pi, En Joan petit quan balla, Volta cap aquí …).

  So/silenci. Els/les vostres fills/es han estat “jugant” amb el so i el silenci. Us explico alguns exemples per a què pugueu jugar a casa:

.Triar una música qualsevol, us proposo aquesta com exemple però podeu canviar-la https://www.youtube.com/watch?time_continue=28&v=sZvyR8whb00&feature=emb_logo  i mentre sona caminar per l’espai de casa. Quan la música deixa de sonar han de quedar-se quiets, com si fossin estàtues. Aquest joc els diverteix molt!!

. Agafar revistes que tingueu per casa, diaris, propaganda del súper … i retallar imatges de coses que poden produir sons i coses que no, per exemple un cotxe, un núvol, una casa, un gat … Després damunt una taula, a terra …, marqueu una separació clara entre dos espais (per exemple uns llibres damunt la taula, un regle …) de manera que visualment el/la vostre/a fill/a observi que hi ha un espai per a les coses que sonen i un altre per a les que no sonen. Es tracta d’anar posant les imatges a un costat o a l’altre segons correspongui.

En comptes de retallar també poden fer dibuixos en un full. En aquest cas caldrà marcar una línia divisòria que indiqui la separació del grup de coses que poden sonar i les que no.

No cal dir que aquest joc pot tenir moltes variants, es pot fer a terra i en comptes de retallar es pot fer amb objectes de casa, també es pot fer utilitzant dues capses.

Una altra possibilitat és agafar un conte i demanar-li si allò que vosaltres assenyaleu pot o no fer sons … com us agradi més, es tracta d’aprendre tot jugant.

Us proposo que m’envieu al correu mcastellvi@escolamartamatavendrell.cat l’activitat de retallar/dibuixar coses que poden fer so i coses que no en poden fer. Ja em direu com ha anat!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>