PROPOSTA D’ACTIVITATS (del 14 al 17 d’abril)

Aquesta setmana us proposem les següents tasques a fer des de casa:

LECTOESCRIPTURA:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=52C31183-1D78-4FB6-A789-DAD74D1D3B7B&content=142310

Bloc 1: ELS TRES PORQUETS:  un cop hagueu explicat o escoltat el conte amb els/les vostres fills/es podeu passar una estona divertida representant l’obra de teatre en família; per aquells que sigueu més vergonyosos podeu fer un dibuix de la part que més us hagi agradat i ens la podeu enviar al correu electrònic de la Diana o de la Sandra.

  • EL NOSTRE NOM

Podem buscar per casa diferents materials que ens permetin composar el nostre nom (taps, fils, palletes, llanes, peces de construcció, pasta, escuradents, és a dir, tot allò que la imaginació us dugui). Quan ho tingueu tot a punt, proveu de composar el vostre nom i si us animeu també podeu escriure el nom del vostre pare, el de la mare, germà o germana….

LLENGUATGE MATEMÀTIC:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=E0764D25-B4BC-4425-9272-873ED187DE79&content=142331

Bloc 1: Activitat de comptem objectes

Bloc 3: Les dues activitats: completem sèries i gros, mitjà i petit

  • Jocs manipulatius per associar el número amb la quantitat:

Amb materials que tinguem per casa també podem jugar a associar, de manera manipulativa, el número amb la quantitat. Podem fer uns papers amb els números escrits del 0 al 3, el/la nen/a pot relacionar cada número amb pinces de roba, peces de construcció, macarrons, boletes petites de plastilina o de paper,…


Ens podeu enviar una foto d’aquesta activitat al correu electrònic de la Diana o de la Sandra.

DESCOBERTA DE L’ENTORN:

Obrim aquest enllaç i realitzem les activitats que especifiquem a continuació:

https://www.weeras.com/ebook/html5/?editorial_guid=C800259A-E103-4039-8F31-C23D12543CED&book_guid=A09E9918-DF1A-41D5-A9A6-56DE04D34AD0&content=142355

Bloc 2: Les parts de la cara

  • Activitats: Revista el meu cos, els ulls i el nas

LLENGUATGE PLÀSTIC:

Fem un collage de primavera. Busquem revistes, diaris, fullets de publicitat, etc. 

Seleccionem pàgines on hi surtin colors vius, colors que trobem a la natura durant la primavera. Després els podem esquinçar per tal de crear el collage. Tot seguit en teniu alguns exemples:

Ens podeu enviar el vostre collage al correu electrònic de la Diana o de la Sandra. Ens farà molta il·lusió rebre totes les vostres creacions.

ANGLÈS:

Com hauríem d’haver pogut celebrar la Pasqua en anglès, aquí teniu un vídeo on podem repassar els animals amagats dins dels ous de Pasqua. HAPPY EASTER! 

VIDEO: https://supersimple.com/caities-classroom/where-do-these-animals-live/  (veure només fins el minut 7).

PSICOMOTRICITAT:

Les propostes que us fem des de l’àrea de psicomotricitat són les següents:

  • A BELLUGAR-SE!!! A aquest joc l’heu de posar molta imaginació: us proposem que tanqueu els ulls ben fort i us imagineu que us heu convertit en diferents animals: un gat, un gall, un elefant, una granota, un ànec, una serp, un porquet, una ovella, un bou…. 

Quan els obriu ja sereu l’animalet que us heu imaginat i heu de fer com farien aquests animals: caminar, arrossegar-se, saltar, fer el so que fan… Segur que les vostres famílies s’engresquen i també volen jugar amb vosaltres!

  • FEM CIRCUITS: un animem a fer diferents circuits utilitzant materials que tenim per casa com per exemple coixins, cadires, sabates, cinta d’enganxar…Aquí teniu alguns exemples:

– Podeu començar per fer salts (peus junts, a peu coix…) fent servir coixins:

– També podeu fer equilibris… teniu molts coixins? També ho podeu fer amb cintes o cordes:

– I si fem ponts  amb cadires i taules? També podem fer un laberint al passadís:

Us animem a fer aquestes activitats i a compartir-les a l’ espai de trobada del nostre blog a la pàgina https://agora.xtec.cat/esc-martamata-vendrell/ o amb el mestre de psicomotricitat al correu robert@escolamartamatavendrell.cat

MÚSICA:                                                                                  

A continuació us proposo realitzar algunes activitats de música amb els/les vostres fills/es per reforçar el que hem estat treballant a l’aula durant el primer i segon trimestre.

Us presento les activitats en diferents apartats per a què us pugueu organitzar de la manera que us sembli més convenient:

–   Cançó. Gairebé sempre, en cadascuna de les sessions repassem totes les cançons que anem incorporant al llarg del curs, d’aquesta manera els ajuda a memoritzar tant la lletra com la melodia de les cançons.

Aquest primer vídeo inclou les set primeres cançons que apareixen amb els minuts indicats al costat: 

. El gegant del pi

         . Plou i fa sol  (minut 1:17)

         . Cargol treu banya (minut 2:29)

         . La castanyera (minut 3:38)

         . Sol, solet (minut 4:48)

         . En Joan petit quan balla (minut 6:05)

         . La lluna, la pruna (minut 7:56)

               . Peix peixet

         . Volta cap aquí

                 . Ara ve Nadal

                 . A setze

         . Peu polidó

Per mantenir l’atenció mentre van cantant poden mimar les cançons (Sol solet, Cargol treu banya, Peu polidó …) o bé ballar-les (El gegant del pi, En Joan petit quan balla, Volta cap aquí …).

–   So/silenci. Els/les vostres fills/es han estat “jugant” amb el so i el silenci. Us explico alguns exemples per a què pugueu jugar a casa:

. Triar una música qualsevol i mentre sona caminar per l’espai de casa. Quan la música deixa de sonar han de quedar-se quiets, com si fossin  estàtues. Aquest joc els diverteix molt!!

. Agafar revistes que tingueu per casa, diaris, propaganda del súper … i retallar imatges de coses que poden produir sons i coses que no, per exemple un cotxe, un núvol, una casa, un gat … Després damunt una taula, a terra …,  marqueu una separació clara entre dos espais (per ex. uns llibres damunt la taula, un regle …) de manera que visualment el/la vostre/a fill/a observi que hi ha un espai per a les coses que sonen i un altre per a les que no sonen. Es tracta d’anar posant les imatges a un costat o a l’altre segons correspongui.

En comptes de retallar també poden fer dibuixos en un full. En aquest cas caldrà marcar una línia divisòria que indiqui la separació del grup de coses que poden sonar i les que no.

No cal dir que aquest joc pot tenir moltes variants, es pot fer a terra i en comptes de retallar es pot fer amb objectes de casa, també es pot fer amb dues capses. Una altra possibilitat és agafar un conte i demanar-li si allò que assenyaleu pot o no fer sons … com us agradi més, es tracta d’aprendre tot jugant.

Us proposo que m’envieu al correu mcastellvi@escolamartamatavendrell.cat l’activitat de retallar/dibuixar coses que poden fer so i coses que no en poden fer. Ja em direu com ha anat!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>