Pensem en el temps (Festival BCN Pensa)

Aquest curs hem participat del festival BCN Pensa amb dues alumnes representants de la classe de l’Imperi fotogràfic (cinquè de primària).

El Grup IREF ens va fer la proposta de pensar sobre el temps a partir de la lectura d’un fragment del llibre Momo de Michael Ende, autor d’altres novel·les de la història de la literatura universal com La història interminable o Jim Botó i en Lluc el maquinista.

A les sessions de filosofia se’n va parlar molt sobre el tema i ens van sorgir algunes preguntes:

• Com pot ser que una hora a vegades passi de pressa i d’altres passi tan a poc a poc?
  • Què és perdre el temps? Veure més de dues vegades un capítol d’una sèrie és perdre el temps?
  • Perds el temps quan fas coses que et fan feliç?
  • Perdre el temps és fer el mateix cada dia?
  • Existeixen els homes grisos a la realitat? Com són?

Va ser interessant veure com els nens i nenes de cinquè, començaven a parlar del temps com ‘una inversió de futur’ o com quelcom que cal ‘invertir productivament’, en fer coses. Finalment, vam decidir que les preguntes que aportaríem al diàleg amb la resta de persones representants al festival BCN Pensa serien aquestes que es poden llegir al cartell que surt a la fotografia.

A banda de reflexionar sobre el temps, la participació d’aquest festival ens va servir per parlar sobre els criteris o les habilitats que han de tenir les persones que representen un grup, així com què feríem per seleccionar-ne només dues de tot el grup de cinquè.

La valoració de la nostra participació al BCN Pensa ha estat molt positiva, tant pel treball previ que l’alumnat de la classe Imperi fotogràfic ha fet conjuntament com per la vivència i la representació de les dues alumnes qui hi van poder assistir amb la resta de filoscoles i filoinstis a la Facultat de Filosofia de la UB.