A l’escola, tenim la tradició que en començar el curs, a partir de diferents dinàmiques, pensem un nom pel grup que ens identificarà i ens acompanyarà tot el curs.
Els noms s’inspiren en els artistes i les seves obres. A cada curs o cicle li assignem un artista o art que motivarà aquesta elecció del nom i també serà el context per el primer projecte a treballar.
En el cas d’I3 no escullen el nom i s’anomenen MAR i CEL que és un quadre de Maria Assumpció Reventós
I4 i I5 alternen entre Miró i Carme Rovira.
1r i 2n treballen Tàpies o Picasso
3r i 4t estudien Dalí o Gaudí
5è la fotografia
6è el cinema
Per presentar l’artista o art fem activitats motivadores diverses: gimcanes fotogràfiques, jocs de pistes, cartes amb missatges enigmàtics, maletes misterioses amb continguts sorprenents,…
Un cop descobert, el grup ha d’arribar a un consens per escollir un nom. En aquest moment entrarà en joc la capacitat de justificar l’elecció i descartar-ne altres opcions.
Aquests són els noms que ens acompanyaran aquest curs: