L’hort, un ecosistema ple d’oportunitats per aprendre

A l’escola, el nostre hort ens ofereix moltes oportunitats per aprendre:

• Durant l’estiu passat l’hort de l’escola no va descansar. Algunes persones en van tenir cura de les plantes que vam plantar durant la “Setmana dels Alocs”, així que gràcies a aquesta feina els primers dies d’escola vam poder collir un munt d’hortalisses: albergínies, cogombres, pebrots, carbassons … les vam observar atentament com si fóssim científics, vam obrir un exemplar de cada per la meitat, vam observar les llavors i en vam fer un dibuix científic amb tots els detalls.
  • Vam observar també que les maduixeres s’havien reproduït molt, així que vam decidir que cada nena i nen s’enduria un test amb una planta a casa seva per tenir-ne cura. La meitat de maduixeres,aproximadament, van morir perquè quan vam fer l’esqueix no tenien arrels i la resta que sí que en tenien amb paciència i molta dedicació van sobreviure. Fins i tot ens han donat maduixes!
    LES MADUIXERES A PUNT DE MARXAR CAP A CADA CASA

LA MADUIXERA DE LA NOA

• Després de les vacances de Nadal vam tornar a l’hort carregats amb els ipads, cintes mètriques i fulls per prendre notes de les nostres observacions. Abans de baixar, vam aprendre a fer servir una aplicació (plant.net) que permet esbrinar el nom científic de cada planta i buscar-ne les seves propietats. Nota: les fotos que veureu les vam fer nosaltres, n’hem fet una selecció de les millors. Si voleu podeu practicar amb aquestes fotografies i amb l’ajuda de l’aplicació descobrir el nom de les plantes del nostre hort.
  • Al cap d’un temps vam plantar enciams de diferents tipus, en vam tenir cura i vam fer una bona collita. Alguns dels enciams els vam deixar a l’hort per tal d’observar-los. Després un temps, els enciams es van espigar i van sortir unes flors precioses. Ens queda per aprendre com treure’n les llavors! El curs vinent ho intentarem aconseguir, si algú de vosaltres ens pot ajudar us ho agrairem molt!!!

Com podeu comprovar l’hort ens ha permès aprendre un munt de coses, el cicle de la vida, la importància de les arrels, la necessitat d’encoixinar la terra per protegir-la, aprendre el nom, les propietats i la importància d’un munt de plantes espontànies, tenir paciència per obtenir els fruits, aprendre dels errors, desenvolupar una sensibilitat i una manera curosa de mirar tots els animals del nostre ecosistema cucs, llimacs, marietes, pugó, ocells, aranyes, formigues,… Ara pensem en els beneficis que aporten al nostres ecosistema i en valorem l’equilibri.

Hem après molt, però encara ens queda molt per aprendre, així que el curs vinent continuarem. Si voleu veure el treball realitzat cliqueu aquí.

Nenes i nens de la classe “Cor de bresca de mel” 3r