Una visita molt interessant ens ajuda a tenir cura de l’hort!

L’Òscar Moyano (pare de l’Òscar) ens va visitar una tarda del mes de febrer. Va venir carregat de productes per ajudar-nos a tenir cura de l’hort de l’escola.  A mesura que l’Òscar ens els presentava les nostres cares anaven expressant una certa sorpresa perquè tots els productes ens eren molt coneguts i tothom els sol tenir a casa!!

Després de la sorpresa inicial vam posar fil a l’agulla i ens vam organitzar en petits grups per tal de fer les següents tasques:

• Escampar canyella en pols al voltant de les cols per evitar que se les mengin les formigues.
  • Col·locar marro de cafè al voltant de l’hort perquè aquest producte no els agrada als llimacs, a les formigues ni als cargols.
  • Ruixar vinagre al voltant de l’hort per controlar l’excés de formigues. S’ha de posar la quantitat justa perquè sinó la terra es tornaria massa àcida.

Aquests productes no maten els animals de l’hort, el que fan és espantar-los o fer-los més difícil l’accés a les plantes. Així intentem mantenir l’equilibri tan necessari en el nostre ecosistema, ja que ara per ara tenim excés de formigues.

Per acabar l’Òscar ens va repartir uns guants de plàstic i ens va donar unes proteccions que tapen el nas i la boca. Ara sí que vam quedar bocabadats!!  Ens va proposar de fer fertilitzant orgànic, per a quan tornem a plantar!

Per fer-lo necessitem:

• 500 g. de fulles d’ortiga
  • 5 litres d’aigua de pluja
  • Paciència, constància i tapar-nos el nas ben tapat perquè s’ha de remenar la barreja 5 minuts, durant 40 dies.

Els dies que vam aconseguir remenar la barreja van ser molt profitosos perquè l’observació dels canvis de color, olor i textura ens suggerien moltes preguntes. Ah! i el súpercat segur que va estar ben content perquè durant aquests dies nosaltres oloràvem la barreja i la barreja feia una olor de mil dimonis!!

Gràcies Òscar per la teva col·laboració i per compartir amb nosaltres els teus coneixements!!

Classe “Cor de bresca de mel” 3r

Si voleu veure com teníem cura del nostre hort i escoltar les nostres explicacions cliqueu al damunt.