Avaluar-se per conèixer-se millor (exemple a sisè)

A l’escola l’avaluació forma part de la regulació del procés d’aprenentatge. L’alumnat participa de la seva avaluació per conèixer-se millor, per saber en quin moment del procés d’aprenentatge es troba: quin recorregut ha fet i què ha de fer per millorar.

Un dels instruments que es construeixen amb l’alumnat i que serveixen perquè els nens i les nenes s’avaluïn són les rúbriques.

A sisè vàrem crear una rúbrica per avaluar com vam participar del treball cooperatiu que vam fer sobre l’edat moderna. Vam identificar que calia poder parlar sobre:

• l’organització: hem col·laborat perquè hi hagués un repartiment equitatiu de les tasques i hem escoltat les propostes dels companys i companyes?
  • els rols en el treball cooperatiu: hem pogut desenvolupar les tasques assignades a cada rol?
  • les persones expertes: coneixíem tota la informació que s’havia de traspassar i hem sabut traspassar-la als companys i companyes del grup.
  • el producte final: la presentació era de qualitat? (contrast de colors, jerarquia de la informació, equilibri i qualitat de les imatges) El contingut era veraç i estava complet?

Un cop vam tenir clars els temes sobre els que parlaríem vam crear una gradació (tres nivells) per cadascuna.

Quan vam tenir la rúbrica preparada, cadascú la va completar situant-se al nivell que creia que havia pogut assolir.

Per últim, vam passar la rúbrica als nostres companys i companyes del grup cooperatiu perquè poguessin explicar el grau d’acord o desacord amb la nostra avaluació i ens poguessin donar el seu punt de vista.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *