El primer dia d’escola del curs 2023-2024 (la benvinguda)

El primer dia del curs a l’escola Els Alocs acostuma a ser un dia especial. Les mestres hem estat preparant un seguit d’activitats relacionades amb un tema amb la voluntat d’iniciar el curs d’una manera més amable, però també lúdica i inclusiva.

Aquest curs les activitats tenien relació amb l’aigua.

Acostumem a rebre els infants a la pista de l’escola i també convidem a les famílies, que puguin venir, a compartir el primers minuts del dia amb els seus fills i filles i amb les mestres.

Aquest curs també hem aprofitat per presentar a totes les mestres del claustre.

Un cop les famílies han marxat, hem agrupat l’alumnat barrejant nens i nenes d’edats diferents. En grups han hagut de passar per diferents ‘estacions’ on, una mestra, tenia preparada una proposta relacionada amb el tema del curs.

Per què és important per nosaltres rebre l’alumnat d’aquesta manera?

Quan fem aquest tipus de propostes tenim en compte diverses casuístiques que es poden produir a l’inici de curs. Per exemple:

• la rebuda d’un nen o una nena que s’incorporen al centre per primera vegada. En aquest cas, una mestra rebrà aquest alumne/a i la seva família a la porta d’entrada i l’acompanyarà durant tota la proposta de joc.
  • els nens i nenes que faran una retenció. Tot i que aquests nens i nenes canviaran de grup, durant aquesta primera estona podran estar amb els seus amics i amigues de la classe.
  • en el procés de creació de la rebuda de l’alumnat compartim un espai creatiu amb les mestres que s’han incorporat aquest curs a la plantilla i això ens pot ajudar transmetre la manera de fer del centre i el projecte educatiu.
  • l’alumnat de i4 s’incorpora al joc una mica més tard i passa els primers moments del dia a la seva aula i amb les mestres que coneix del curs anterior.
  • l’alumnat de i3 està en el procés d’adaptació i no participa de l’activitat.
  • quan es produeixen aquestes barreges d’edat, els nens i les nenes més grans prenen un rol diferent i ajuden molt els nens i les nenes més petits i petites.
  • fomentem la cohesió social entre l’alumnat del centre.