CURS 2023-2024
CONSULTA L’OFERTA DE PLACES PER AL CURS 2024-2025
2 DE MAIG: LLISTES DE BAREM ORDENADES.
2 DE MAIG: LLISTES DE BAREM ORDENADES.
Avui els nenes i nenes de I4 hem anat a passar el matí a la ludoteca “El Xalet del Clot”.
Quan hem arribat ja ens esperaven per ensenyar-nos tots els espais dels que disposen. Unes sales plenes de joguines, una sala de psicomotricitat, espais per fer joc simbòlic… tot el necessari per passar un matí rodó. Ho hem aprofitat molt i han passat una estona divertidíssima. Segur que ben aviat repetirem!
Ho podeu veure clicant la imatge
Després d’haver recollit totes les fulles del nostre hort, vam estar pensant què podíem fer amb elles i vam decidir provar de fer pintura. Ha estat un experiment “xulíssim” on hem pogut esquinçar, picar, i finalment pintar amb la pintura que hem aconseguit!
Us adjuntem les fotografies, cliqueu per veure-les totes.
Avui, diumenge 28 d’abril del 2024, és un dia molt especial… perquè estem de celebració.
La Maroua ha celebrat el seu aniversari amb els seus amics i amigues de l’escola i altres amistats. Ha estat una bona festa amb música, globus, balls, jocs. Un bon esmorzar i un magnífic pastís que ha fet la Houda, la seva mare. No hi han faltat molts regals, emocions i moments especials!
Podeu veure les fotos de la festa clicant la imatge.
I continuem explorant activitats al nou Panell Digital. Amb actitud d’atenció i escolta activa, paciència per esperar el nostre torn, destresa manual per fer arribar la nostra foto al lloc corresponent i molta coordinació òcul-manual, els pa amb tomàquet hem passat la llista a través del panell interactiu. Ha estat la primera vegada i ha estat un gran repte per a nosaltres que hem superat molt bé.
Podeu veure-ho clicant la imatge.
Per Sant Jordi, els nens i nenes de l’aula d’acollida van escriure un conte conjunt anomenat “El rei de Mumbai”. Com que els dies previs a la diada havien estat treballant la llegenda, se’ls va ocórrer la idea de tornar-la a escriure, però ara modificant una mica el paper de cada personatge. Un cop escrit el conte, el van traduir a les seves llengües maternes i van crear tots els dibuixos. Qui diu que els finals no es poden canviar? Voleu saber com acaba? El podeu venir a llegir a l’aula d’acollida.
Aquesta setmana aprofitant que hem celebrat Sant Jordi, els nens i nenes de la classe dels Cargols a la llauna hem treballat la llegenda i tots els personatges que hi surten. Tant és així que van voler representar-la amb les nostres titelles de l’aula. Estan fets uns artistes!
Us deixem l’enllaç del vídeo perquè el pugueu veure.
La Classe dels Gaudí visita el monumental Park Güell.
El dia es va aixecar amb pluja i temperatures baixes, però els alumnes de 5è de l’escola Concepción Arenal no es van plantejar en cap moment no anar a la sortida planificada.
Així que van agafar el seu… Llegeix més»
Després de la celebració a l’escola, els nens i nens de cicle mitjà i superior hem anat a la Rambla Prim a veure el que la gent del barri havia preparat per celebrar Sant Jordi. Hi ha una contacontes, tallers de papiroflèxia, paradeta d’intercanvi de llibres, paradetes d’artesania feta per veïns i veïnes i també hem pogut jugar al Paraulògic i al Mot-li. Per acabar, hem ballat tots junts la sardana de Coti per Coti que ens agrada molt.
Podeu veure més fotos clicant la imatge.
Avui, per celebrar la diada de Sant Jordi, els nens i nenes de cicle mitjà i superior han explicat als més petits de l’escola el conte que fa dies que s’han estat preparant. Hi havia contes de tota mena i els petits han escoltat atentament el conte que el seu amic gran havia triat per a cada un d’ells.
Cliqueu la imatge per veure totes les fotos.
El Pedro ha vingut dos dies per parlar-nos dels orígens del poble gitano. Fa mil anys persones del nord de l’Índia (ara Pakistan), van emprendre un viatge fins a arribar aquí. És per això que el rromaní (llengua del poble gitano) té paraules molt semblants a l’urdú (llengua que es parla al Pakistan). Ho sabíeu? A la classe ho hem pogut comprovar amb els nens i nenes d’origen gitano i pakistanès:
– Pañí / pani (aigua)
– chorrar, chorizo / chor (lladre)
– els números del 1 al 5
El poble gitano ha agafat costums, músiques i paraules d’allà per on ha passat: quina gran riquesa!
Aquest matí, els nens i nenes de cicle mitjà han posat unes paradetes amb motius de Sant Jordi que han fet durant la setmana per vendre a les famílies. Hi havia dracs, punts de llibre, roses ben dolces, imants per a la nevera i clauers molt originals. Gràcies, famílies per la vostra participació.
Podeu veure més fotos clicant la imatge.
En aquest Sant Jordi hem fet un conte audiovisual donant vida als nostres personatges!
Hem creat i animat els nostres dibuixos amb l’aplicació web Animated Drawings i hem gravat el conte amb la nostra imatge i veu.
Ha estat un treball on hem pogut conèixer i experimentar amb diferents eines digitals per crear un conte diferent.
A continuació podeu veure el conte i el procés que hem seguit fins a arribar al resultat final.
Ja fa uns dies que els Cargols a la llauna estem treballant la Primavera. Hem vist com floreixen les flors, els camps es vesteixen de molts colors, volen diferents insectes… Així hem interioritzat vocabulari relacionat amb aquesta estació de l’any. I per decorar la nostra classe hem fet entre tots un mural d’un arc de Sant Martí amb les nostres manetes.
Us deixem les fotos perquè ho pugueu veure.
El 23 d’abril celebrem la diada de Sant Jordi amb la tradicional entrega de premis a les millors obres literàries del nostre alumnat. Per amenitzar la cerimònia hi ha hagut també actuacions: la classe de les Neules han escollit el ball de Fresh, una de les coreografies del Dansa Ara d’aquest curs; la classe dels Torrons han interpretat la cançó de Sant Jordi i la princesa; la classe dels Castellers han cantat una cançó de Disney que han preparat a l’activitat de tarda de Cant Coral. La classe de Guifré el Pilós ha recitat unes cites de Pau Casals, la classe de Gaudí ha cantat “El Naufragi”, una de les cançons de la Cantània i finalment la classe dels Correfocs ha interpretat La Rosa del musical El petit Príncep.
Podeu veure totes les fotos i vídeos clicant la imatge.
El 22 d’abril, la nostra classe va anar a l’església Sagrada Família.
Primer, vam agafar la línia groga de metro fins a la Pau, allà vam
fer transbord a la línia lila fins a la Sagrada Família. Quan vam arribar, ens van revisar les motxilles i, després, va venir una monitora i ens va explicar curiositats sobre Antoni Gaudí i el monument.
En acabat, vam entrar a l’església, allà tot era decorat amb molts colors molt vius i amb la temàtica de la natura, també hi havia molta gent i moltes persones treballant de guies turístics.
Ens va agradar molt, però se’ns va fer molt curt!
O.R., M.S., H.G.
A la biblioteca ens hem estat preparant per explicar un conte als petits de l’escola el dia de Sant Jordi. Un de nosaltres feia de petit i un altre de gran. Esperem que als nens i nenes d’I3 i I5 els agradin molt els contes que hem triat per a ells.
Aquesta setmana, als Esmorzars amb la Conxi hem convidat la Marta Lloret, Dietista i Nutricionista del CAP.
Hem après de manera amena i divertida sobre menjar sa, saludable i satisfactori i hem pogut resoldre dubtes i trencar mites.
També ens ha recordat que si necessitem parlar amb ella, la trobarem al CAP del Besòs els dilluns i dimarts.
Els pa amb tomàquet estrenem el nou panell interactiu, que proporciona el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i que substitueix l’antiga PDI, amb una activitat de grafisme (traç en vertical de números) i amb la resolució de laberints. Amb aquesta última proposta, a banda de treballar la psicomotricitat fina s’estimula la concentració i la paciència en l’espera del nostre torn i en la resolució del problema, ja que potser no trobem el camí, de principi a fi, a la primera. Sense saber-ho hem reforçat també, estratègies de pensament lògic: hem de visualitzar i planificar, abans, perquè hi ha diferents vies sense sortida. Però hem sabut resoldre aquest petit repte molt bé.
Podeu veure-ho a les imatges.
A la primavera no poden faltar els camps de flors. Els pa amb tomàquet n’hem fet un molt particular que anirem ampliant a mesura que anem descobrint més coses de la primavera. Hem aprofitat, també, per reforçar el traç i la nostra destresa manual en suport vertical i horitzontal. Ha quedat preciós.
Podeu veure les fotos del procés clicant la imatge.