Carta de Compromís Educatiu

Carta de compromís educatiu
Col·legi Ribas-Famílies

Les persones sotasignades, Ramón José Andújar Linares, Director del Col·legi Ribas, i ……………………………………………………………. (nom i cognoms), (pare, mare, tutor/a) de l’alumne/a …………………………………………………………… , reunits a Rubí, amb data …………………………………………..
Conscients que l’educació d’infants i adolescents implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signen aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents:

 

COMPROMISOS

Per part de la família i dels seus fills/es

A) Respecte a les normes de convivència:

  • Conèixer i respectar el caràcter propi del centre i el seu model educatiu, així com respectar i obeir a tot el professorat i a la resta de personal que hi treballa en absència dels professors/es.
  • Utilitzar de forma natural les formes de cortesia en el tracte amb el professorat i amb les persones majors, com el tractament de ‘vostè’.
  • Recolzar les decisions de la Direcció i el Consell Escolar dins de les seves respectives competències, demostrant així la seva corresponsabilitat en la gestió del centre.
  • Participar en les reunions convocades pel Centre, així com acudir a les convocatòries d’entrevistes i adoptar criteris i mesures consensuades amb l’escola per afavorir el rendiment escolar del fill o filla.
  • Adreçar-se directament al Centre amb cita prèvia i, en tot cas, a la persona que pertoca, per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments que afecten a la formació del nen o nena.
  • Mantenir una relació fluida amb els tutors i tutores dels seus fills i filles, proporcionant-los la informació que sol·licitin per a garantir la deguda orientació del procés educatiu o les informacions que siguin rellevants per al correcte desenvolupament personal de l’alumnat o la seva salut.
  • Participar activa i col·laborativament en la vida escolar amb la resta dels membres de la comunitat educativa. 
  • No discriminar cap membre de la comunitat educativa per motiu de naixement, raça, gènere o una altra circumstància personal o social.
  • Respectar la llibertat de consciència i les conviccions religioses, morals i ideològiques, així com la dignitat, integritat i privacitat de tots els membres de la comunitat educativa.
  • Fomentar un ambient de convivència i respectar el dret dels altres membres a no ser molestats en la seva activitat normal a l’Escola.
  • Instar el fill o filla a ser responsable de l’entorn escolar, a col·laborar i participar del bon funcionament de l’escola (a l’aula, a les activitats curriculars, al menjador ), i a respectar les propietats dels altres.
  • Instar el fill o filla a ajudar en la neteja de tots els espais del recinte escolar i el seu entorn, dipositant les deixalles en els llocs adequats, i a tenir cura de totes les instal·lacions i materials que l’escola proporciona al seu alumnat amb la finalitat de garantir-los una formació completa i una convivència agradable al Centre.

 

B) Respecte a les normes generals:

  • Garantir l’assistència dels fills/filles al Col·legi de forma constant i Tota falta d’assistència deurà justificar-se pel pare, mare o tutor/a legal.
  • Garantir la puntualitat, que ha de complir-se en totes les activitats escolars.
  • Adquirir els llibres i material d’ensenyament necessaris per a complir amb les tasques escolars.
  • Instar el fill o filla que realitzi de manera regular les tasques escolars posant-hi el treball i l’esforç necessari, i ajudar-lo en la creació i manteniment d’uns hàbits de treball constants que li beneficiïn al llarg de tota la seva vida acadèmica.
  • Vetllar per tal que l’alumne/a porti l’uniforme escollit pel Centre en l’àmbit escolar i en les sortides proposades pel Centre. Aquest haurà de mantenir-se net i ben conservat.
  • Instar el fill o filla a vestir de manera apropiada i respectuosa, seguint les pautes establertes en el nostre codi de vestimenta. Mantenir una bona imatge personal no sols contribueix a l’ambient positiu de la nostra escola, sinó que també crea un entorn propici per a l’aprenentatge. En aquest sentit, s’evitarà portar elements que puguin resultar disruptius per a la convivència, com a pírcings visibles (només permeses les arracades a l’orella) i tatuatges o tallades de cabells cridaners. Entenem i respectem l’expressió personal però, en un entorn educatiu, és fonamental que aquests elements no distreguin ni pertorbin l’ambient d’aprenentatge.
  • Portar l’equip d’Educació Física en els dies establerts pel Centre.
  • Abonar les quotes de material i sortides en el termini establert pel centre per garantir una adequada gestió dels recursos econòmics per dur a terme la seva activitat escolar.
  • Evitar portar objectes de valor o perillosos al Centre, sent la família responsable de qualsevol pèrdua o mal sofert.
  • Respectar les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC) i la regulació dels telèfons mòbils que s’hi especifica: en cas que l’alumnat porti dispositius electrònics, mantenir-los totalment desconnectats dins del recinte escolar. Per a establir contacte alumne-família, s’utilitzaran els telèfons proporcionats per la Secretaria de l’escola. El mal ús d’aquests dispositius, dins o fora de l’horari lectiu i del recinte escolar, que atempti contra la privacitat, l’honor i la imatge de qualsevol persona, constituirà un delicte tipificat en el Codi Penal, a més de mesures disciplinàries internes segons sigui necessari.
  • No fumar dins del recinte escolar ni en els accessos immediats ni voravies que l’envolten. Per la Llei 42/2010 que inclou la protecció dels ciutadans no fumadors -especialment menors d’edat- està prohibit fumar en espais a l’aire lliure de centres educatius.
  • Vetllar pel compliment de tots els drets i deures del seu fill o filla.

 

Per part del centre

  • Vetllar per l’acompliment dels drets i deures de l’alumnat i de les NOFC (Normes d’Organització i Funcionament del Centre) que defineixen el caràcter propi de la nostra escola.
  • Informar la família del projecte educatiu de centre (PEC) i de les normes d’organització i funcionament del centre (NOFC), incloent-hi els acords de centre sobre l’ús dels telèfons mòbils.
  • Educar sota un vessant democràtic de la vida evitant qualsevol discriminació i oferint una base de diàleg on tots els que hi participen se’n senten corresponsables.
  • Promoure un entorn basat en el respecte i la convivència.
  • Vetllar per l’acompliment dels drets i deures de l’alumnat i de les NOFC (Normes d’Organització i Funcionament del Centre) que defineixen el caràcter propi de la nostra escola.
  • Desenvolupar i consolidar la personalitat de l’alumnat promovent l’adquisició d’una llibertat responsable.
  • Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumnat i capacitar-lo professionalment per a la seva integració a la societat potenciant al màxim les seves aptituds i capacitats.
  • Assegurar que l’alumnat assoleix els coneixements teòrics i pràctics necessaris per promoure el desenvolupament sostenible mitjançant l’educació i els estils de vida sostenibles, els drets humans, la igualtat de gènere, la promoció d’una cultura de pau i no-violència, i la valoració de la diversitat cultural.
  • Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne/a i mantenir-ne informada la família.
  • Fomentar el contacte amb la família per a crear un vincle d’interessos i col·laboració, i mantenir una comunicació regular amb ella per informar-la de l’evolució acadèmica i personal del seu fill o filla.
  • Practicar virtuts bàsiques de convivència: companyonia, respecte a les idees dels altres i esperit de treball.
  • Utilitzar com a llengua vehicular el català sense perjudici d’emprar qualsevol de les dues llengües oficials a Catalunya.
  • Impartir la Religió Catòlica tot respectant les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne o alumna.

 

Apreciem el seu compromís amb l’educació dels seus fills i filles i agraïm la seva col·laboració en la construcció d’un ambient educatiu enriquidor i respectuós.