Orientació Psicopedagògica

L’equip psicopedagògic del centre realitza el seguiment de l’alumnat en les etapes d’Educació Infantil, Primària i Secundària i té com a objectiu atendre les necessitats de tots aquells aspectes que intervenen en el seu desenvolupament escolar mitjançant la prevenció, detecció i intervenció de dificultats, a més a més de donar suport en la seva orientació vocacional un cop finalitzen l’etapa de l’ESO.

Tot això es realitza en col·laboració amb el personal docent i les famílies.

Els serveis que aquest departament ofereix són els següents:

Valoració i Orientació:

• Aplicació i realització de proves psicopedagògiques i tasques d’observació a l’alumnat que ho necessiti.
  • Proves col·lectives per a l’avaluació de diferents àrees, segons es precisi en cada moment evolutiu.

Suport psicopedagògic i atenció a la diversitat:

• Facilitar pautes i mesures de tipus universal, addicionals i intensives als mestres i a les famílies quan sigui necessari.
  • Prevenir i detectar possibles dificultats d’adaptació, llenguatge, comportament i acadèmiques mitjançant la coordinació amb el tutor.
  • Seguiment amb els tutors i les famílies al llarg de la seva etapa educativa dels alumnes amb necessitats.

Adaptacions curriculars individualitzades:

• Col·laboració amb el tutor/a en l’elaboració dels Plans Individualitzats.
  • Reforçament i treball individualitzat amb alumnes de Secundària que tenen adaptacions curriculars.

Orientació en interessos professionals:

• Passar proves destinades a trobar els estudis i professions que més s’adapten als interessos i personalitat de l’alumne, elaborant un informe per la família.

Tot això, en col·laboració i coordinació amb centres externs i l’EAP sempre que sigui necessari.