Estatuts

CAPÍTOL I Denominació, àmbit, fins i domicili

Article 1r.- Es constitueix a RUBÍ, província de BARCELONA, l’Associació de Pares i Mares d’Alumnes de l’ESCOLA RIBAS.

Article 2n.- Aquesta Associació tindrà personalitat jurídica i es regirà per la Llei d’Associacions de 24 de desembre de 1964 i les seves disposicions complementàries.

Article 3r.- El seu àmbit d’acció territorial serà el del Municipi de RUBÍ.

Article 4t.- Són fins de l’Associació:
a) Facilitar el contacte entre els pares i mares dels alumnes i tutors dels mateixos, amb el director i professors del Centre.
b) Estimular la creació de les institucions, serveis i activitats complementàries del Col.legi, perquè puguin quedar canalitzades les possibilitats dels nens i nenes, segons la capacitat i aptituds de cada un, d’acord amb una encertada orientació professional i aprofitant al màxim les ajudes que la societat i l’Estat ofereixin als nens.
c) Ajudar el Col.legi en la seva especial i concreta funció educadora, col.laborant, dins de les possibilitats de l’Associació perquè estigui dotat dels mitjans necessaris per al seu desenvolupament.
d) Promoure, d’acord amb els suggeriments dels Professors les oportunes activitats post-escolars, perquè els alumnes que causin baixa del Col.legi, trobin un llaç unió entre les Escoles i l’àmbit del món del treball i dels estudis superiors.
e) Canalitzar les iniciatives i suggeriments dels pares dels alumnes, amb vista a la major eficàcia i servei del Col.legi, en col.laboració amb la Direcció i quadre docent.
f) Coordinar amb el centre escolar, per tal de completar en el si de la família la tasca educadora del centre docent, contribuint a la formació integral de l’alumne.
Cap associat i directiu podrà utilitzar l’associació per a finalitats polítiques, per la qual cosa hi ha la llera arbitrat per la Llei 21/1976.

Article 5è.- El domicili de l’ Associació es fixa al carrer LLUÍS RIBAS, nº2-4. de RUBÍ (prov. de BARCELONA). No obstant aixó, podrà realitzar-se el canvi d’aquest, quan ho acordi la Junta Directiva.

 

CAPÍTOL II Socis, drets i deures

Article 6è.- Podran ser socis de l’Associació el pare mare o tutor legal de l’alumne o alumnes o, qui tingui la pàtria potestat sobre aquests.

Article 7è.- Els qui desitgen pertànyer a l’Associació sol.licitaràn per escrit la seva admissió a la Junta Directiva, acreditant la condició de pare, mare o tutor legal de fill matriculat al centre docent.

Article 8è.- La Junta Directiva examinarà les sol.licituds i en el termini de deu dies resoldrà, sense que pugui denegar l’admissió del sol.licitant quan aquest reuneixi les condicions de l’article 6è.
L’acord adoptat per la Junta Directiva, que en cas de denegació serà motivat, es comunicarà per escrit als interessats adjuntant-se la credencial que acreditarà la seva condició de soci. Contra la denegació d’admissió, es podrà recórrer davant l’Assemblea General Extraordinària.

Article 9è.- Es causarà baixa en l’Associació per algun dels motius següents:
1r.- Renúncia voluntària comunicada per escrit.
2n.- Pèrdua de la condició de pare, mare o tutor legal de l’alumne o de la pàtria potestat.
3r.- Falta de pagament de la quota que s’estableixi.
4t.- Quan l’associat, intenti de qualsevol manera utilizar l’Associació o la seva condició de soci per a fins que no siguin els consignats en l’article 4 ͭ. Quan la baixa obeeixi als motius 3ʳ i 4 ͭ és preceptiva l’obertura d’un expedient, en el qual el soci haurà de ser escoltat i que l’ acord de baixa sigui adoptat per l’Assemblea General Extraordinària, a proposta de la Junta Directiva.

Article 10è.- Són drets dels associats:
1ʳ.- Tenir veu i vot en les assemblees generals, intervenint en els seus debats.
2ᶮ.- Elegir i ser elegits membres de la Junta Directiva.
3ʳ.- Exposar a la Junta Directiva per escrit queixes i suggeriments respecte de l’Associació i les seves activitats.
4 ͭ.- Sol.licitar informació sobre la marxa de l’Associació.
5è.- Demanar del President i dels òrgans de govern ajuda en defensa dels interessos dels alumnes i pares dels alumnes del centre, en tot el que es relacioni amb el millor compliment dels fins de l’Associació, dins les vies establertes en la legislació vigent.
6è.- Participar en tots els actes que organitzi l’Associació.
7è.- Poseeir un exemplar dels Estatuts i conèixer els acords adoptats pels òrgans de govern.

Article 11è.- Són deures dels associats:
1ʳ.- Satisfer la quota que assenyali l’Assemblea General en base a la seva condició de socis i amb independència del nombre de fills que assisteixin al Centre.
2ᶮ.- Satisfer les quotes o despeses que l’Assemblea General acordi com a conseqüència dels serveis que de l’Associació
rebin cadascún dels alumnes o de les quantitats que, amb la mateixa finalitat l’Associació administri.
3ʳ.- Complir els acords adoptats per l’Assemblea, a través dels seus òrgans de govern.
4 ͭ.- Col.laborar al major prestigi de l’Associació i el millor compliment dels seus fins.

CAPÍTOL III Òrgans de govern

Article 12è.- Aquesta Associació es regirà pel sistema d’autogovern i pel principi de representació, a través dels següents òrgans:
1.- Assemblea General
2.- Junta Directiva

Article 13è.- Les Assemblees generals, tant ordinàries com extraordinàries, quedaran vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan concorrin a ella, presents o representants, la majoria dels associats, i en segona convocatòria qualsevol que sigui el nombre d’associats concurrents; entre la convocatòria i el dia assenyalat per a la celebració de l’ Assemblea General en primera convocatòria hauran de passar com a mínim quinze dies, i així mateix fer constar la data en què, si escau, es reunirà l’Assemblea General en segona convocatòria, sense que entre una i altre reunió pugui transcórrer un termini inferior a vint-i-quatre hores. En el cas que no s’hagi previst en l’anunci la data de la segona convocatòria, haurà de ser aquesta feta amb vuit dies d’antelació a la data de reunió.
Perquè els acords de la Junta Directiva siguin vàlids hauran de ser adoptats per majoria de vots dels assistents, i caldrà, si més no, la concurrencia de dos terços del nombre dels seus membres.

Article 14è.- L’Assemblea General és l’òrgan suprem de l’Associació i estarà constituïda per la totalitat dels membres de la mateixa.
Es reunirà una vegada amb caràcter ordinari, i, extraordinàriament, sempre que ho acorda la Junta Directiva per majoria de dos terços o ho sol.liciti la tercera part dels associats mitjançant un escrit dirigit al President, degudament autoritzat amb les signatures corresponents i al que, de manera raonada, s’exposi el motiu de la convocatòria.
Els càrrecs de President i Secretari de l’Assemblea General, recauran en els socis que ocupin aquests càrrecs a la Junta Directiva.

Article 15è.- L’Assemblea General serà convocada per la Junta Directiva, i en el seu nom pel President, mitjançant avís particular dirigit a cada un dels socis i publicació de la convocatòria en un medi que garanteixi el coneixement de la mateixa segons el parer de la Junta Directiva, fent constar els assumptes que hagin de ser sotmesos a la deliberació de l’Assemblea General a l’ordre del dia.

Article 16è.- Són funcions de l’Assemblea General Ordinària:
1ʳ.- Examinar i aprovar la memòria anual de la Junta Directiva, que comprendrà una exposició de totes les gestions dutes a terme pels diversos òrgans i autoritats i del resultat de les mateixes, així com també de les activitats realitzades per l’Associació.
2ᶮ.- Aprovar el pressupost anual de despeses i ingressos del següent any i les quotes ordinària i extraordinària que proposi la Junta Directiva, així com l’estat de comptes de l’any anterior.
3ʳ.- Adoptar aquelles solucions que per la seva importància li sotmeti la Junta Directiva.
Són funcions de l’Assemblea General Extraordinària:
1ʳ.- Elegir els membres de la Junta Directiva. Quan es tracti de vacants produïdes abans de finalitzar el període de mandat de la Junta, els elegits només ho són fins a completar el termini que falti per al pròxim nomenament.
2ᶮ.- La modificació d’Estatuts i els acords a què es refereix l’art. 10.3 del Decret de 20 de maig de 1965, que seran adoptades amb el quòrum previst en el propi Decret.
3ʳ.- Aprovar els reglaments de règim interior amb vista al millor desenvolupament dels previstos en aquests Estatuts,
sense que puguin contravenir el que disposen els mateixos.

Article 17è.- La Junta Directiva estarà integrada pel President, Vice-president, Secretari, Vice-Secretari, Tresorer, Comptable i de 4 a 10 Vocals.

Article 18è.- El període de mandat de la Junta Directiva serà de dos anys, per renovació per meitat cada any, podent els seus membres ser reelegits. La primera renovació de la meitat corresponent s’efectuarà
per sorteig i les renovacions successives de Junta Directiva s’ha de fer atenent al compliment del període de dos anys de permanència a la Junta.

Article 19è.- Tots els càrrecs seran honorífics i gratuïts i nomenats per l’Assemblea General d’associats mitjançant elecció directa per cada un dels llocs que preveu l’article 17è.
Si durant l’any es produïssin vacants en els càrrecs esmentats, la Junta Directiva designarà d’entre els associats, la persona o persones que hagin d’ocupar-los, fins a la celebració de la pròxima Assemblea General.
D’aquest acord haurà de donar compte a l’autoritat competent.

Article 20è.- La Junta Directiva es reunirà com a mínim una vegada al mes o quan ho disposi el President, bé per iniciativa pròpia o quan ho sol.licitin la tercera part com a mínim dels seus components.
Serà obligatòria l’assistència a les sessions de la mateixa i en cas de no poder efectuar-la es farà així saber al President.
En el cas que algun membre, elegit per l’Assemblea segons el parer dels seus companys de Junta manifesti clares mostres d’absentisme podrà ser remogut del seu càrrec nomenant el President un substitut fins a la celebració de la següent Assemblea General, en la qual es donarà compte del canvi, i el President demanar la conformitat de l’Assemblea perquè el membre interí adquireixi el seu nomenament en propietat.

Article 21è.- Correspon a la Junta Directiva:
1ʳ.- Convocar i fixar la data de celebració de l’Assemblea General.
2ᶮ.- Organitzar i desenvolupar les activitats aprovades per l’Assemblea General.
3ʳ.- Redactar els pressupostos i balanços.
4 ͭ.- Regular el règim econòmic de l’Associació, així com la seva organització administrativa.
5è.- Designar les comissions de treball que es considerin oportunes per al millor desenvolupament de les activitats de
l’Associació i coordinar la tasca de les mateixes, les quals, sempre que sigui possible, seran presidides per un membre de la Junta Directiva.
6è.- Admetre, suspendre i donar de baixa els membres de l’Associació en la forma prevista en aquests Estatuts.
7è .- Proposar a l’Assemblea les quotes ordinàries i les extraordinàries que siguin procedents.
8è.- Interpretar els Estatuts i Reglaments de règim interior de l’Associació i vetllar pel seu compliment.
9è.- Exercir totes les funcions que no estiguin expressament assignades a l’Assemblea General.

Article 22è.- Són funcions del President:
1ʳ.- Ostentar la representació de l’Associació davant toda classe d’autoritats, tribunals, organismes públics i privats i davant la Direcció del Centre.
2ᶮ.- Convocar l’Assemblea General i la Junta Directiva i presidir les seves reunions.
3ʳ.- Visar les actes de les sessions i vigilar l’execució dels acords adoptats.
4 ͭ.- Subscriure contractes a nom de l’Associació, atorgar poders a tercers, interposar reclamacions davant la via governativa i davant les jurisdiccions ordinària i les especials, acceptar donatius, llegats i herències, exercitar accions i oposar excepcions.
5è.- Ordenar els pagaments a realitzar per l’Associació.

Article 23è.- Correspon al Vicepresident:
1ʳ.- Substituir el President en els casos d’absència, malaltia o motiu justificat.
2ᶮ.- Col.laborar en l’acció que desenvolupi el President a fi de poder substituir-lo en qualsevol circumstància sense que es produeixin solucions de continuïtat.
3ʳ.- Actuar per delegació del President en la forma que la Junta Directiva acordi o aquell li indiqui.

Article 24è.- Correspon al Secretari:
1ʳ.- Custodiar els llibres, documents i segells de l’Associació, excepte els de comptabilitat.
2ᶮ.- Portar al dia el registre de socis, anotant les altes i baixes que es produeixin.
3ʳ.- Redactar les actes de l’Assemblea General i Juntes Directives de les que donarà fe i signarà amb el President.
4 ͭ.- Lliurar certificacions amb referència als llibres i documents de l’Associació, amb el vist-i-plau del President.
5è.- Preparar, redactar i publicar, si es cau, la Memòria anual.
6è.- Portar la correspondència que precisi mantenir l’Associació.
7è.- Posar en coneixement de l’autoritat competent, amb el vist-i-plau del President, els acords presos per l’Assemblea General.
8è.- Qualsevol altra funció no especificada que li encomani l’Assemblea General, la Junta Directiva o el President.

Article 25è.- Correspon al Vicesecretari:
1ʳ.- Substituir el Secretari en els casos d’absència, enfermetat o motiu justificat, prenent nota dels acords i reflectint en el llibre d’actes si és necessari. Amb aquest efecte, redactarà l’acta corresponent i l’ha de signar amb el vist-i-plau del President.
2ᶮ.- Col.laborar en l’acció que desenvolupi el Secretari per tal de poder substituir-lo en qualsevol circumstància sense que es produeixin solucions de continuïtat.
3ʳ.- Actuar per delegació del President en la forma que la Junta Directiva acordi o aquell li indiqui.

Article 26è.- Correspon al Tresorer:
1ʳ.- Recaptar i custodiar els fons de l’Associació.
2ᶮ.- Efectuar els cobraments i pagaments que el President ordeni i anotar en els llibres corresponents les operacions.
3ʳ.- Tenir els comptes a disposició dels dos censors elegits anualment per l’Assemblea General, a efectes d’intervenció
de les mateixes.

Article 27è.- Correspon al Comptable:
1ʳ.- Substituir el Tresorer en els casos d’absència, malaltia o motiu justificat.
2ᶮ.- Col.laborar en l’acció que desenvolupi el Tresorer a fi de poder substituir-lo en qualssevol circumstància sense que es produeixin solucions de continuïtat.
3ʳ.- Actuar per delegació del President o Tresorer en la forma que la Junta Directiva acordi o aquell li indiqui.

 

CAPÍTOL IV Règim econòmic

Article 28è.- L’Associació de Pares i Mares d’Alumnes de les ESCOLES RIBAS tindrà patrimoni propi i independent.

Article 29è.- Els recursos d’aquesta Associació, que no té patrimoni fundacional, seran els següents:
1ʳ.- Les quotes dels associats.
2ᶮ.- Els donatius, herències i llegats que siguin acceptats per la Junta Directiva, així com les subvencions que puguin ser concedides pels organismes de l’Estat, Corporacions Provincials i locals, entitats públiques o privades, o de
persones individuals.
3ʳ.- Els interessos que produeixin els fons de l’Associació, així com els ingressos procedents del patrimoni que pugui
posseir.
4 ͭ.- Qualssevol altres ingressos que s’arbitrin a través de les activitats a realitzar per l’Associació, per a la consecució
dels seus fins.
El pressupost anual tindrà com a límit la quantitat de 15000€.

 

CAPÍTOL V Modificació dels estatuts

Article 30è.- Els presents Estatuts només podran ser modificats per acord de l’Assemblea General Extraordinària. Per a la reforma dels mateixos es requerirà l’aprovació de l’autoritat competent, d’ acord amb el que a aquest efecte s’estableixi en la normativa vigent.

 

CAPÍTOL VI Dissolució de l’associació 

Article 31è.- La durada de l’Associació s’estableix per temps indefinit i només es pot dissoldre en els casos següents:
1ʳ.- Per resolució de l’Autoritat Judicial competent.
2ᶮ.- Per cessament de l’activitat en matèria d’ensenyament del Centre docent.
3ʳ.- Per acord de l’Assemblea General. Aquesta no podrà acordar la dissolució si existeix un mínim del trenta per cent de socis que estiguin disposats a continuar la vida de l’Associació i es comprometin formalment a assumir de forma solidària les obligacions contretes per la mateixa.

Article 32è.- En cas de dissolució actuarà com a Comissió Liquidadora l’última Junta Directiva en exercici als individus pertanyents a l’Associació que a aquest efecte es designin la Comissió procedirà a l ‘alienació dels béns socials i amb el seu producte extingeix les càrregues de l’Associació, destinant el sobrant, si n’hi ha, a fins de caràcter docent, amb preferència a favor dels fills dels associats.

Aquests Estatuts van ser aprovats pels socis fundadors en Barcelona, a 10 de maig de 1980

 

EL SECRETARI                                     EL PRESIDENT