Projecte Educatiu

El nostre Projecte Educatiu aporta al Centre una identitat pròpia. Segons el nostre ideari, la finalitat primordial de l’educació en el nostre centre és la formació integral de l’alumnat en la seva triple dimensió: personal, social i religiosa, des d’una concepció cristiana de la vida. El centre imparteix la Religió Catòlica, sempre amb el respecte envers la llibertat del que professi una altra religió.

El desenvolupament i  la consolidació de la pròpia personalitat i l’adquisició de la llibertat responsable són pilars de la nostra identitat. L’educació en la seva dimensió democràtica, és a dir, en el respecte cap als altres, i en el sentit ple de la solidaritat amb la comunitat humana a favor de la justícia i del bé comú.

L’objectiu principal és aportar a l’alumnat una educació basada en valors que fomentin els hàbits del respecte, la tolerància, la responsabilitat, la puntualitat, una bona convivència, la participació, l’esperit crític, la sinceritat, la capacitat de decisió, discussió i la capacitat de resoldre qualsevol situació, aportant idees i solucions.

L’alumnat, des de ben petit, adquireix rutines positives que mica en mica es converteixen en hàbits adquirits i que culminen amb el pas del temps en aquests valors assolits. Promovem en tot moment l’esforç com a element clau del procés d’aprenentatge i la superació personal que afavoreix la seva l’autoestima.  Ens esforcem perquè arribin a ser persones íntegres, ciutadans i ciutadanes lliures i responsables i professionals competents.

Finalment, a més d’una bona formació de la persona com un dels nostres pilars fonamentals, treballem per aconseguir l’exel·lència acadèmica en totes les àrees de coneixement. El Centre aposta clarament per la integració de les noves tecnologies i les llengües estrangeres en les metodologies per l’adquisició de les competències bàsiques.

Dins del nostre projecte lingüístic, es contemplen les quatre llengües treballades a l’escola. Es garanteix la competència tant en llengua catalana com en llengua castellana, i es potencia el domini de l’anglès i el coneixement d’una segona llengua estrangera (francès).