Missió

La nostra Missió:  Qui som i què fem?

L’Escola Ribas som una institució educativa al servei de la societat, oberta a tothom i vinculada a l’entorn que té com a propòsit fonamental l’educació integral dels nens i nenes de 3 a 16 anys en les seves quatre dimensions: personal, social, intelectual i espiritual, des d’una concepció cristiana de la vida. El centre imparteix la Religió Catòlica, sempre amb respecte envers la llibertat del que professi una altra religió.

Per aconseguir el nostre propòsit, acompanyem constantment als i les alumnes en el seu procés de creixement personal i acadèmic, sempre atents al seu benestar emocional, i cerquem la consolidació de la pròpia personalitat i l’adquisició de la llibertat responsable, grans pilars de la identitat del nostre centre.

L’objectiu principal és, doncs, aportar a l’alumnat una educació basada en valors:

• Creiem en una llibertat que s’exerceix amb respecte pels altres i amb consciència de les implicacions ètiques i socials de les nostres accions.
  • Promovem l’esforç com a element clau del procés d’aprenentatge i la superació personal que afavoreix l’autoestima.
  • Valorem la col·laboració com una eina fonamental per a l’aprenentatge i la resolució de problemes, reconeixent així que junts podem aconseguir més.
  • Guiats per la visió de l’Agenda 2030, inculquem principis ètics sòlids per formar ciutadans amb un sentit de responsabilitat cap a la societat, motivats pels desig de contribuir al benestar col·lectiu i a la construcció d’un món més just, sostenible i en pau.

Per altra banda, oferim una formació acadèmica de qualitat, esforçant-nos dia a dia per aconseguir l’excel.lència acadèmica en totes les àrees de coneixement. A més, el centre aposta clarament per la integració de les noves tecnologies i les llengües estrangeres en les metodologies per l’adquisició de totes les competències bàsiques. La sensibilització en els aspectes musicals i artístics, i conviure en un espai agradable i acollidor per crear un clima de treball adequat, són també per nosaltres aspectes importants.

En definitiva, ens esforcem en crear un sistema comprensiu, però exigent i disciplinat, que potencii l’esforç, els hàbits de treball, la responsabilitat i el respecte a les persones i l’entorn perquè esdevinguin nois i noies autònoms amb recursos per aprendre, amb esperit crític, que arribin a ser ciutadans i ciutadanes íntegres, respectuoses, lliures i responsables, i professionals competents.