Experimentació i Impuls per la Ciència

La nostra escola creu indispensable despertar l’interès per la Ciència des de  les etapes més primerenques de la infància. Tenir una formació científica i tecnològica, és important per entendre el món i el seu funcionament.

El nostres objectius són:

• Formar persones amb uns coneixements i habilitats que els hi permetin buscar respostes innovadores en una societat canviant.
  • Desenvolupar el pensament i raonament científic, creant situacions on l’alumnat sigui el protagonista del seu propi aprenentatge i sigui capaç d’aprendre d’una manera autònoma i buscar solucions als problemes de la vida real.
  • Treballar per donar una formació científica de qualitat, aconseguint un aprenentatge significatiu.

Per nosaltres és prioritari l’impuls per les Ciències apropant-les mitjançant l’experimentació i  la investigació amb diferents pràctiques, despertant l’interès i el gust per les Ciències i així contribuir en la formació de futurs professionals d’aquestes branques del coneixement.

Comencem a l’etapa d’Infantil amb petits experiments relacionats amb la vida quotidiana dins dels projectes globals que es treballen familiaritzant-los amb l’observació, la recollida de dades, l’anàlisi i l’extracció de petites conclusions entre tots plegats.

Continuem a l’etapa de Primària amb el desenvolupament dels continguts curriculars dins de l’àrea de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, emprant una metodologia activa i experimental, potenciant el treball cooperatiu. Introduïm pràctiques al laboratori i així es familiaritzen amb el material i la metodologia.

Finalitzem a l’etapa de Secundària amb una sistematització de les pràctiques de laboratori i un aprofundiment del treball científic experimental dins de les assignatures de Biologia i Geologia, Física i Química. És important continuar potenciant el treball cooperatiu, estimulant la creativitat i innovació, i a la vegada impulsant el rigor científic, emprant metodologies que despertin l’interès per la Ciència. L’alumnat ha de ser capaç de fer deduccions, exercitant les seves habilitats i estratègies  per deduir i crear les seves hipòtesis davant un fet.

Completem aquest impuls per la ciència amb el Taller STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) en totes les etapes educatives. Es tracta d’un taller totalment experimental que pretén un enfocament interdisciplinari del procés d’ensenyament i aprenentatge en un context real i proper.