Aprenem amb la tecnologia

En els darrers mesos, paraules com telemàtic, blended o híbrid s’han fet habituals a moltes converses. Al Pompeu, ja fa molts anys que l’aprenentatge blended és present a les nostres aules. Aules virtuals i aules presencials es combinen de manera gairebé natural per permetre un aprenentatge més competencial, on la tecnologia és un recurs més, un element gairebé transparent. Els nostres alumnes produeixen amb eines i aplicacions digitals; comparteixen les seves produccions als blogs i a les aules virtuals.

Aquests darrers mesos, amb l’urgència de la pandèmia i el confinament hem dut a terme diverses accions per consolidar aquesta metodologia.

• D’una banda s’han adquirit (a càrrec de l’escola i també de l’AMPA) una dotació de chromebooks que complementen els ipads i els ordinadors que ja teníem a l’escola.
  • Mestres i professors s’han format no només en eines i aplicacions digitals, sinó també en metodologia de blended i e-learning.
  • S’han uniformat les aules virtuals, incorporant usuaris per a tots els alumnes, a partir de P3.
  • S’ha convidat a les famílies a participar en sessions de formació per ajudar-los a familiaritzar-se en l’ús de les aules virtuals i el correu electrònic corporatiu.

Les eines digitals ens han permès continuar aprenent i comunicant-nos mentre l’escola (l’edifici de l’escola) romania tancada pel confinament. Les eines digitals van servir per mantenir i reforçar els vincles entre famílies, alumnes i docents.

Continuarem reforçant aquesta línia de treball, una de les claus del nostre projecte educatiu per aconseguir que els nostres alumnes siguin persones competents, compromeses, creatives, lliures i resilients.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *