Dia Mundial de l’Alimentació (16 d’octubre)

Dissabte 16 d’octubre és el Dia Mundial de l’Alimentació, un dia promogut per l’ Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura (FAO) amb l’objectiu d’abordar les desigualtats i ineficiències relacionadas amb el sistema alimentari. Aquesta lluita es relaciona amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible ODS2: Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l’agricultura sostenible, que destaca la necessitat d’aconseguir la seguretat alimentària millorant l’accés a aliments nutritius a través de sistemes alimentaris sostenibles.

Aquest any el lema és “Les nostres accions són el nostre futur. Millor producció, millor nutrició, millor medi ambient i una vida millor”.

A la nostra escola, amb el nostre alumnat, hem estat treballant aspectes relacionats amb l’alimentació, per tal de fer-los adonar de la importància del fet de tenir un plat a taula cada dia, i també de la necessitat d’introduir productes d’alimentació sostenible en el nostre dia a dia.

Educació Infantil 🍇🍝🍳

EI3

Els nens i les nenes de la classe de les Papallones hem estat treballant alguns dels aliments que hem de menjar per estar sans i forts. Hem pintat aquests aliments i els hem enganxat en el plat: tomàquets, enciam, patates, peix i pollastre. Hem pintat els elements d´una taula parada per dinar: plat, tovalló, forquilla i ganivet.

EI4

Les Girafes d’EI4 hem estat reflexionant sobre la nostra alimentació diària i sobre quins aliments són més rics en vitamines i nutrients i sobre quins aliments hem d´intentar evitar o menjar ocasionalment.

Hem construit la nostra piràmide alimentària a partir dels treballs previs per equips.

EI5

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han fet una activitat molt divertida, el Semàfor dels aliments. Primer, han pintat aliments amb colors diferents, aliments de tots els grups. Seguidament, han hagut d´associar aquest aliment amb el color del semàfor segons la freqüència en la qual l´hem de menjar. El color vermell indica que aquests aliments es poden menjar ocasionalment (un cop a la setmana), el color taronja indica que aquests aliments es poden menjar setmanalment (2/3 cops a la setmana) i, finalment, el color verd indica que aquests aliments es poden menjar cada dia. Cada nen i nena, en sortir a enganxar el seu aliment, ha fet una petita explicació de l´aliment que portaven i perquè l´enganxaven al color corresponent.

I així de maco i a la vista hem deixat el nostre ” Semàfor de la bona alimentació”.

Educació Primària 🍇🍝🍳

1r EP

Els nens i les nenes de 1r hem après, durant aquesta setmana, que una bona alimentació és essencial pel nostre desenvolupament. Per tant, alimentar-se bé vol dir sentir-se amb energia, vitalitat i alegria, és a dir, gaudir d’una bona salut. També hem après que l’esmorzar és l’àpat més important del dia i hem fet aquestes activitats per entendre-ho millor.

Per finalitzar i commemorar el Dia de l’Alimentació Sostenible, hem fet un mural de la piràmide dels aliments. Hem modelat amb plastilina els diferents aliments, i els hem col.locat en el lloc corresponent de la piràmide segons el seu consum. Aquesta activitat també ens ha agradat molt, i ens ho hem passat molt bé.

2n EP

A 2n hem treballat el Dia Mundial de l’Alimentació parlant dels làctics, els farinacis i la fruita. Després, hem gaudit fent una sopa de lletres molt divertida.

3r EP

Els nens i nenes de 3r són conscients que tots tenim dret a una alimentació saludable perquè la natura ens proveeix dels aliments que necessitem per créixer sans, forts i plens d’energia. Amb les activitats proposades els i les alumnes han entès com és una alimentació sana i responsable i de quina manera podem contribuir al desenvolupament sostenible.

• Coneixem com és un bon esmorzar:

• Hem seguit les instruccions del muntatge d’un joc molt divertit “el Sabater” i hem jugat amb els i les nostres companys/es:

• Hem fet un puzle gegant de la piràmide alimentària :

• Hem elaborat el nostre Menú Saludable:

5è EP

Les nenes i els nens de 5è han parlat sobre els drets que tenen com a infants a rebre una alimentació diària i adequada per al seu correcte desenvolupament físic i emocional. També han comentat el que és la compra de productes de proximitat. Cadascú ha aportat les seves vivències i experiències entorn d’aquest tema.

L’activitat que els ha agradat i engrescat molt ha estat fer un enganya ull, és a dir, fer un ou ferrat amb patates fregides i quètxup on res era el que semblava. Els productes que han fet servir per a fer la recepta (iogurts, melmelada de maduixa, pomes i préssec en almívar) eren de proximitat. A més, els iogurts eren de La Fageda, la qual cosa és un plus ja que en aquesta empresa hi treballen persones amb discapacitat.

Aquest ha estat el procés…🍳

En primer lloc, han rentat taules i mans i han repartit els ingredients.

A continuació, han preparat els plats: ous ferrats amb patates i quètxup.

Després, hem fet una foto de tots els plats ja acabats.

I s’ho han menjat. No ha quedat res als plats. Estava tot boníssim!!! 😋

6è EP

El grup de 6è ha celebrat el Dia Mundial de l’Alimentació. A l’aula, han mirat un vídeo explicatiu de la piràmide de l’alimentació saludable, i han reflexionat sobre els hàbits positius i negatius a l’hora d’alimentar-se. Posteriorment, cada equip de base ha elaborat un menú setmanal de 5 àpats diaris tot incorporant les peces necessàries dels diferents aliments: fruites, verdures, carn, peix, làctics…