Escola + Sostenible

Ja fa quatre cursos que formem part de la xarxa Escoles + Sostenibles. Durant aquest temps, hem fet tot un seguit d’activitats que pensem que són d’un gran valor educatiu per a les nostres nenes i els nostres nens. Si elles i ells interioritzen comportaments i actituds quan són infants, serà més fàcil que esdevinguin adultes i adults conscienciades i conscienciats de la importància de tenir cura del nostre planeta. Algunes de les activitats que fem a l’escola són:

• Recollida selectiva de residus: plàstic, paper i residus orgànics. Es fa a totes les aules i també en espais comuns.

• Recollida de taps de plàstic: Col.laborem amb la Federació Catalana per a la Paràlisi Cerebral.

• Visita al Punt Verd i al Punt Verd mòbil escolar.
  • Foment de l’ús, cada cop més, d’ embolcalls reutilitzables per part de l’alumnat.

• Recollida de piles usades dins del programa APILO XII.

• Participació en els projectes 1,2,3 emoció!, Ens fem grans, Bon dia, somriu!, Creixem Sans i Creixem més sans.
  • Dimecres de fruita: Seguim promovent el consum de fruita per esmorzar, i els dimecres els tenim com el dia de la fruita tot i que fomentem el seu consum cada dia.
  • Hort en recipient: Aquesta activitat es fa amb materials reciclats com a recipients com, per exemple, garrafes d’aigua de 5 litres i ampolles de litre i mig.  Les punxen per la part de sota i hi posen la terra. Seguidament, posen el que volen plantar i ho van cuidant i regant. També omplen graelles d’observació de manera sistemàtica. Per plantar el que millor va a les característiques del nostre pati, es demana assessorament. L’alumnat hi està molt implicat i motivat.

• Celebrem Dies Internacionals relacionats amb la Sostenibilitat com, per exemple, el Dia Mundial del Medi Ambient.
  • Participació en el programa Protegim les escoles.
  • Implementació de mesures per tal de fer un estalvi energètic efectiu. Algunes ja les estem fent perquè vam canviar fluorescents que teníem per d’altres led de baix consum.
  • Treball més a fons del tema del soroll i la contaminació acústica.