OBJECTIUS EDUCATIUS
El nostre objectiu principal és l’educació integral de la nena i del nen. El nostre alumnat són persones amb diferents dimensions, totes elles igual d’importants: intel.lectual, emocional i social. En aquest sentit, donem especial importància a l’educació emocional de les nostres nenes i els nostres nens. També fomentem una educació inclusiva perquè creiem que és la millor manera d’evitar actituds discriminatòries. Tenim en compte la individualitat, les qualitats i les necessitats de cada nena i de cada nen. Per aconseguir aquest objectiu principal, treballem els següents aspectes:
Àrea de llengües
Ens centrem en la lectura i la comprensió lectora, i ens proposem:
- Continuar en el projecte Impuls de la Lectura per afavorir l’èxit escolar.
- Seguir fomentant la lectura dins i fora de l’aula centrant-nos en la comprensió interpretativa.
- Realitzar activitats setmanals de lectura expressiva a tots els cursos.
- Realitzar activitats d’expressió escrita a tots els nivells de primària.
- Millorar l’ortografia natural i arbitrària.
- Conèixer i fomentar la cultura i les tradicions de les diverses llengües maternes.
Àrea de matemàtiques
Les continuem treballant com a activitats de la vida quotidiana, i ens proposem:
- Potenciar el càlcul i el raonament: resolució d’enigmes, aproximacions, activitats de lògica, …
- Resoldre problemes de diverses operacions o passos.
- Treballar la numeració i les magnituds.
- Realitzar treballs d’ espai i forma, i interrelacionar-los amb l’àrea de Plàstica.
- Treballar les matemàtiques de manera manipulativa, tot potenciant les activitats de la vida diària i aprofitant els jocs i la seva relació amb les matemàtiques.
Àrea de coneixement del medi
L’àmbit de Coneixement del Medi inclou les àrees de Coneixement del Medi Natural i Coneixement del Medi Social i Cultural. La finalitat és proporcionar a l’alumnat els coneixements i les eines per ubicar-se en l’entorn on viu, per aprendre a habitar-lo, a respectar-lo i a millorar-lo. Ens proposem que el nostre alumnat:
- S’ubiqui en l’espai i en el temps, conegui, entengui i sàpiga interpretar la realitat que l’ envolta, la qual cosa l’ha d’ajudar a desenvolupar un pensament propi que el predisposi a actuar per millorar el món en el qual viuen.
- Sigui conscient del seu propi desenvolupament des del punt de vista del benestar físic (alimentació, activitat física i descans), l’equilibri emocional i la prevenció de malalties.
- Comprengui i valori el paper de la tecnologia en el món actual que li permeti tenir criteri per prendre decisions que tenen a veure amb un ús més eficient i segur dels materials, dels aparells i de la identitat digital pròpia i aliena.
- Identifiqui els valors positius del sistema democràtic, de la llibertat, la igualtat i la justícia, es relacioni amb els altres amb respecte i tolerància i s’iniciï en la reclamació dels seus drets i l’exercici de les seves obligacions
Dins d’aquesta àrea, cal tenir en compte que l’escola forma part d’Escoles + Sostenibles i, per tant, duem a terme un seguit d’accions que inclouen:
- Seguir reduint els embolcalls dels esmorzars.
- Avaluar la contaminació acústica i prendre mesures per reduir-ne l’impacte.
- Conscienciar per tal d’evitar el malbaratament energètic.
- Seguir separant els residus (paper, plàstic i orgànica) a les aules, al pati i als espais comuns.
- Recollir piles usades dins del programa APILO XII.
- Recollir taps de plàstic per a una associació de persones amb paràlisi cerebral.
- Continuar amb l’activitat de l’hort en recipient.
A més, com a escola, procurem promoure l’alimentació sostenible i, a partir del curs passat, ens hem proposat aconseguir una reducció del soroll.
Dins de l’apartat d’ alimentació sostenible, procurem que el nostre alumnat s’adoni dels següents aspectes:
- La importància de seguir una alimentació adequada, variada i de temporada.
- El consum responsable, no malbaratar aliments.
- El foment del consum aliments de km 0 i/o de proximitat.
- Valoració de la feina dels productors com a subministradors dels aliments que consumim.
- Conscienciació sobre el fet de consumir productes de comerç just per tal de contribuir al desenvolupament social de països i productors.
I pel que fa a la reducció del soroll i de la contaminació acústica, ens proposem el següent:
- Avaluació de la contaminació acústica de l’escola en diferents moments, llocs i situacions.
- Adopció de mesures per reduir l’impacte d’aquesta contaminació.
- Valoració positiva dels entorns amb poc o gens de soroll com a font de benestar físic i emocional.
Àrea d’ educació artística
L’àrea d’Educació Artística comprèn diverses formes d’expressió i representació (plàstica i musical), mitjançant les quals s’expressen i es comuniquen diferents aspectes de la realitat exterior i del món interior de les nenes i dels nens. És per això que:
- Valorem especialment la creativitat de cada nena i cada nen.
- Fomentem l’expressió artística com a mitjà de comunicació.
- Promovem la participació en diferents activitats artístiques que ens proposen entitats del barri de La Marina.
Educació per a la salut
L’Educació per a la salut està considerada com un element important en la formació de l’individu i una base per a aconseguir una millor qualitat de vida. Per això proposem com a objectius:
- Prendre consciència del nostre comportament com a ciutadans i també com a vianants: realitzant activitats en col·laboració amb la Guàrdia Urbana.
- Tenir cura del propi cos: Procurar esmorzar un entrepà i/o fruita fresca. Seguirem portant fruita per esmorzar tots els dimecres.
- Participar en el projecte de salut pública PASSAF (Pla d’alimentació saludable, segura i sostenible i d’activitat física) que comporta la realització dels programes: 1,2,3 emoció!, Ens fem grans, Bon dia, somriu!, Creixem sans i Creixem més sans. També seguirem amb les visites del Dentista i la Vacunació escolar.
Educació en els valors de convivència
És important mantenir una bona convivència dins de la comunitat escolar, i és per això que:
- Seguirem treballant la puntualitat per tal de millorar la convivència a l’escola.
- Promourem l’ús de les normes de relació per millorar la convivència.
- Treballarem les normes de convivència en els diferents espais de l’escola i també en les sortides.
Educació emocional
Creiem fermament que les emocions són molt importants per al bon desenvolupament integral de la persona. L’educació emocional afavoreix l’autoconeixement, afavoreix actituds positives i millora les relacions amb la resta de persones. En aquest sentit, és clau treballar l’empatia, per tal de ser capaços de posar-nos en el lloc dels altres i entendre perquè es comporten d’una determinada manera. La nostra manera d’educar les emocions a l’escola té en compte els següents aspectes:
- Identificar les emocions, les pròpies i les de les altres persones.
- Comprendre les emocions, saber que ens sentim d’una manera o d’una altra per algun motiu concret.
- Expressar les pròpies emocions de manera correcta.
- Gestionar i regular les pròpies emocions per tal de poder actuar de manera adequada.
- Transformar les emocions per sentir-se millor.
Procurem que les nenes i els nens de l’escola visquin el seu desenvolupament personal en positiu, valorant molt positivament aquelles coses que ja saben fer i donant-los eines per a créixer com a persones a nivell intel.lectual, emocional i social.
La convivència i l’educació emocional seran eixos vertebradors dels diferents continguts ja que es treballaran en un projecte que durarà tot el curs.