ODS

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) van ser aprovats per l’ONU l’any 2015. Aquests objectius formen part de l’agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, i s’articulen al voltant de 17 línies estratègiques de treball amb diferents reptes. Els 17 objectius intenten cobrir tots els àmbits, des de la lluita contra la fam i la pobresa, passant per l’educació, la salut i la igualtat de gènere, fins a la sostenibilitat ambiental, la reducció de les desigualtats o el consum responsable, amb l’objectiu final de no deixar res ni ningú enrere.

L’educació és un element clau per respondre als reptes globals de la humanitat marcats pels ODS. És per això que la nostra escola, s’alinea amb el Departament d’Educació, i durant el curs 2023-2024, sense perdre de vista tots els altres objectius, vol posar el focus en aquests quatre:

1-Fi de la pobresa

3-Salut i Benestar

4-Educació de qualitat

13-Acció pel clima

A l’escola podem respondre especialment a l’objectiu número 4: ‘Garantir una educació de qualitat, inclusiva i equitativa, i generar oportunitats d’aprenentatge al llarg de la vida per a tothom’. En aquest sentit, hem iniciat tot un seguit de canvis enfocats a assolir aquest objectiu. Tal i com va dir Piaget en el seu moment: ‘L’objectiu de l’educació és crear persones que puguin fer coses noves enlloc de repetir les que altres generacions han fet’. Tenim un gran repte per endavant i moltes ganes d’aconseguir-lo.

A fi i efecte de conèixer més a fons cadascun dels 17 objectius, el Departament d’Educació ha produït, en col.laboració amb TV3, el programa Objectiu 2030 per donar-los a conèixer entre les nenes i els nens de Primària:

ESTÀ A LES NOSTRES MANS FER UN MÓN MÉS JUST, PRÒSPER I SOSTENIBLE.