DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L’AUTISME 2024

L’any 2007 l’Assemblea General de l’ONU designa el dia 2 d’abril com el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme.

Es fa per posar en relleu la necessitat de contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones amb autisme, que puguin portar una vida plena i gratificant com a part integrant de la societat.

Aquest dia és una oportunitat per a donar visibilitat a l’autisme, eliminar estigmes i promoure inclusió.

És per això, que a la nostra escola ho hem volgut celebrar, fem un seguit d’activitats amb les/els nostres alumnes. Una d’elles ha estat pintar, enganxar boletes de paper de seda, posar purpurina… al símbol autista de l’infinit en color blau. Per un costat, l’infinit simbolitza la idea que l’autisme és una condició que dura tota la vida, i per una altra, l’ús del color blau en la comunitat autista simbolitza la importància de la comprensió, l’acceptació i el suport a les persones en l’espectre autista. Aquest color evoca un sentiment de tranquil·litat i serenitat, al mateix temps que destaca la singularitat i diversitat de les persones amb autisme.

En una altra activitat els nens i les nenes de cada curs s’han fet una foto amb una samarreta blava i representant el símbol d’infinit.

I3

I4