SANT JORDI 2024

com un cavaller,

amb la seva llança

travessa el carrer.

Durant aquests dies, es respira un ambient molt festiu. S’acosta la Diada de Sant Jordi i tot l’alumnat de l’escola canta cançons de Sant Jordi, recita poemes, escolta i llegeix contes, pinta roses, prepara manualitats i punts de llibre…

I3

Els nens i les nenes d’I3 van compartir una estona de mirar llibres al pati.

També van fer una rosa estampant la seva mà amb pintura i se la van endur a casa.

A la tarda van fer una estampació amb cartolines amb forma de rosa i de fulla.

I4

Els nens i les nenes d’I4 van compartir una estona de mirar llibres al pati.

I5

Els nens i les nenes d’I5 van fer unes roses ben boniques per endur-se a casa.

Després van compartir una estona de lectura al pati.

1r

A la classe de 1r hem realitzat diverses activitats per celebrar la Diada de Sant Jordi.

• Hem resolt el repte del punt de llibre matemàtic d’Innovamat i hem pintat una mandala de sant Jordi.

• Hem fet roses amb plastilina.

• A la classe de Plàstica hem realitzat una rosa amb la petjada de la nostra mà.

• Hem participat en els Jocs Florals de l’escola escrivint una poesia i a la nostra classe ha guanyat el grup cooperatiu “Els gossos” amb el poema “El gos”.  Finalment hem pogut llegir i mirar els contes que havíem portat i compartir-ho amb els demés.

2n

La classe de 2n, hem participat en els Jocs Florals i hem realitzat diverses activitats relacionades amb la diada, així com l’elaboració de punts de llibre matemàtics.

3r

La classe de tercer ha celebrat la diada de Sant Jordi d’enguany fent un treball manual on pren importància el llibre i la rosa, com mana la tradició d’aquest dia, i participant en el concurs literari. El grup guanyador de la prosa de tercer va ser el conte “Les joguines d’en Nicolas”, i els seus cinc participants van rebre un llibre com a regal de l’Escola.

Finalment, vam compartir una bona estona de lectura al pati amb els llibres que van portar de casa tots els companys i companyes de l’escola.

4t

El grup de 4t ha celebrat la diada fent dibuixos de Sant Jordi, un treball manual que era un petit llibre amb una rosa de paper i participant en l’entrega de premis dels poemes per als Jocs Florals. El grup guanyador ha estat ‘Els ànecs’, amb la seva obra ‘Els Monuments’. Finalment, com cada any, han format part d’una lectura col·lectiva al pati en la que cada un dels alumnes ha portat dos llibres per a compartir amb la resta del grup.

CICLE SUPERIOR

Els nens i nenes de cicle superior han explorat tècniques d’aquarel·la per crear dissenys únics i colorits que donen vida als seus punts de llibre. Aquesta activitat no només els ha permès expressar la seva creativitat sinó també fomentar la seva relació amb els llibres i la lectura.

A més a més, els alumnes de 6è han compartit una estona amb els més petits de l’escola. Han tingut l’oportunitat d’intercanviar llibres i lectures entre ells, creant un ambient de compartir i aprenentatge mutu.