Protocol de Comunicació d’Accidents Escolars

PROTOCOL COMUNICACIÓ ACCIDENTS ESCOLARS

Quan un/a alumne/a es fa mal a l’escola, s’activa el següent protocol:

1. El/la mestre/a que està amb l’infant, l’atén en un primer moment. Si li cal, pot demanar assessorament a la mestra que es considera que té més coneixements sobre primers auxilis.
  1. Si és una cosa lleu i se’l pot curar a l’escola, el/la mestre/a que està amb ell/a ho fa.
  1. Es comunica al tutor o a la tutora. En el cas que no estigui a l’edifici, es comunicarà a l’Equip Directiu.
  1. El tutor o la tutora ho comunica a la família.
  1. En cas que l’accident tingui lloc durant el temps d’acollida (matí i/o tarda), durant l’espai migdia i/o durant una activitat extraescolar, en primer lloc es comunicarà a l’Equip Directiu; després es comentarà amb la tutora.
  1. Si l’accident no és greu però requereix assistència d’un servei mèdic, la nostra mútua, s’omple un comunicat d’accident. El comunicat l’omple el mestre o la mestra que estava amb l’infant en el moment de fer-se mal, la tutora supervisa aquest comunicat. A continuació, es porta a Direcció. Direcció informa a quin centre s’ha de portar a l’infant:

-Si és un trauma lleu, s’ha de portar l’infant a la Clínica Corachan.

-Si és un trauma que se sospita greu, s’ha de portar l’infant a la Clínica Corachan.

-Si és un tema odontològic, s’ha de portar l’infant a l’Hospital de Nens de Barcelona.

-Si és un tema ocular, s’ha de portar l’infant a l’Institut Català de la Retina.

Es fa una còpia d’aquest comunicat que es queda a l’escola. També s’envia escanejat a l’asseguradora.

1. Si l’accident es sospita que és greu i requereix assistència urgent, s’ha de portar l’infant a la Clínica Corachan. Els passos a seguir són:

-S’intentarà localitzar la família. Un cop localitzada, és responsabilitat de la família acompanyar l’infant al centre d’assistència.

-En cas de no localitzar la família, si és urgent per pèrdua important de sang, pèrdua de consciència etc., es portarà directament l’infant a l’hospital.

-Es seguirà intentant connectar amb la família.

1. Si l’infant requereix una segona visita després de la primera, la família ha de demanar al centre mèdic que li posin per escrit. Aquest paper l’ha de portar a l’escola per tal que Direcció demani una altra autorització a la mútua per poder realitzar aquesta segona visita.
  1. En el cas que a un infant se li trenquin les ulleres, s’ha de fer el següent:

-El tutor o la tutora, fa un comunicat d’accident com s’ha descrit anteriorment.

-Direcció informa a la família que han de fer una foto de les ulleres trencades. A continuació, han de portar les ulleres a reparar. Seguidament, han de portar a l’escola la factura original de la reparació o de les ulleres noves, una fotocòpia del DNI d’un dels progenitors o tutors legals i, per últim, el número del compte corrent on volen que els facin l’ingrés.