Impuls a la lectura

Ja fa uns quants cursos, vam començar a fer l’activitat d’apadrinament lector . El fem entre els cursos de Cicle Mitjà i Cicle Superior i Educació Infantil i Cicle Inicial, amb molt bona acollida, tant per part de l’alumnat gran com del petit. Aquesta activitat possibilita relacions comunicatives entre alumnes de diferents cursos i nivells, amb tot el que això implica, a més de potenciar el gust per la lectura. Es realitza per parelles formades per alumnat gran que fan de padrins i madrines de lectura a l’alumnat més petit. No només s’afavoreix el procés lector, sinó que també s’estableixen lligams afectius entre elles i ells. La lectura tant la pot fer l’alumnat gran com l’alumnat petit, normalment es comença llegint per part de les nenes i els nens grans, i passat un temps es va alternant. A mesura que van passant les sessions, és molt maco veure el progrés lector que va fent l’alumnat més petit, i la satisfacció de l’alumnat més gran en veure els progressos de la seva fillola i/o el seu fillol.

A banda d’aquesta activitat, també n’hem fet d’altres: grupets de nenes i nens grans s’han preparat contes infantils per llegir i representar en forma de petita obra de teatre. S’han enregistrat i s’han compartit amb els grups d’Educació Infantil i Cicle Inicial. És una activitat que també engresca molt a tothom i permet seguir mantenint els vincles entre l’ alumnat petit i el gran i seguir mantenint el gust per la lectura.

Una altra activitat que agrada molt a nenes, nens i famílies és quan aquestes entren a l’aula de la seva filla o del seu fill per explicar un conte a tota la classe, i fan animació lectora, o per explicar-los a què es dediquen, quina és la seva professió. Aquesta activitat afavoreix una relació molt maca entre famílies i escola, crea vincles i és molt satisfactòria tant per a la família que entra a l’aula, com per a la seva filla o el seu fill i la resta de companyes i companys del grup-classe.

També fem visites a la biblioteca Francesc Candel, amb activitats preparades per a cada grup-classe per part de les bibliotecàries, i també amb estones de lectura lliure en un ambient ple de llibres i d’històries per descobrir.

I és que com diu Joan Turu: El cor és com un llibre, només serveix quan lobres.