Projecte Cicle Inicial “ELS PEIXOS”

Durant el segon trimestre, Cicle Inicial ha realitzat el projecte “Els peixos”, on hem descobert i investigat sobre ells.

El projecte va començar després de rebre la visita d’en Marlin, el pare del Nemo. Ens va explicar que estava molt preocupat perquè en una excursió del seu fill a l’escola, aquest va voler demostrar als seus amics que era valent i va nedar fins a un vaixell. De dins el vaixell en van sortir dos humans que el van capturar i en Marlin necessitava recuperar-lo. Per això, ens va demanar que investiguéssim sobre el seu món per poder parlar amb les persones que se l’han endut. I així va engegar la nostra aventura!!

Ens va transmetre quin seria l’objectiu del projecte, ens va repartir material per ajudar-nos amb el repte i ens va motivar per poder esbrinar i aprendre.

El primer pas va ser descobrir quina seria la pregunta que havíem de contestar a través d’un puzle.

ACTIVITATS

• Descobrim la pregunta repte:

2n

• Pluja d’idees: Què volem saber?

Després vam realitzar una avaluació inicial per saber el que ja sabíem sobre els peixos i un llistat entre tota la classe a la pissarra amb preguntes sobre el què volíem saber.

• Repartim les preguntes a investigar per grups cooperatius:

A continuació i per grups cooperatius ens van repartir les diferents preguntes a investigar que vam poder consultar amb l’ajut dels nostres familiars a casa.

Les preguntes a investigar van ser:

• Com són? I quines són les seves parts?
  • Com respiren els peixos?
  • Com neixen?
  • Què mengen els peixos? Quins peixos mengem les persones?
  • En quins tipus d’aigua poden viure? Com els cuidem?
  • Exposició de les preguntes a investigar per grups cooperatius 1r i 2n:

• Dissecció d’una sardina i veure l’anatomia externa d’un lluç.

2n

• Observem a l’aula un vídeo explicatiu sobre els peixos.

• Descobrim les diferents parts dels peixos.

2n

• Descobrim com respiren els peixos.

2n

• Descobrim com neixen els peixos

2n

• Descobrim què mengen els peixos

2n

• Descobrim on viuen els peixos.

Diferenciem els peixos d’aigües fredes i aigües càlides.

2n

Diferenciem els peixos de riu i de mar.

1r

• Descobrim com és el peix per dins

Rebem la visita de la Vero, la mare del Manolo de 1r, que realitza la dissecció d’un llobarro i ens ensenya i explica les seves parts externes i internes.

1r

• Realitzem amb papiroflèxia un peix que obre i tanca la boca

• Fem l’auto-avaluació del projecte

Com a cloenda del projecte rebem la visita del Marlin que ens agraeix tot el que hem après sobre els peixos. També pregunta a tots els nens i nenes la pregunta enigma del projecte  “Per què poden respirar els peixos sota l’aigua?” i tot l’alumnat respon molt bé. Finalment,  apareix en Nemo que també ens dóna les gràcies per la nostre ajuda. El pare i el fill tornen a estar junts i ens regalen la projecció de la pel·lícula “Buscant a Nemo” com a agraïment d’aquest final.

Aquest és el mural que hem realitzat les classes de primer i segon al llarg d’aquest projecte, en el que hem après  moltes coses sobre els peixos.

2n

Un plaer Marlin i Nemo, haver-nos endinsat en aquest repte de conèixer la vida dels peixos i totes les seves característiques.