Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2024

El  Dia Escolar de la No-violència i la Pau se celebra a les escoles de tot el món el 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi i instaurada l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. El seu objectiu és promoure una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

L’alumnat d’infantil i primària ho han celebrat fent diferents activitats, unes individuals a nivell de classe i unes altres a nivell d’escola, com ha estat realitzar un arc de sant Martí amb diferents detalls, com ara, cors, arbres, estrelles, símbols de la pau…

I3

Els nens i nenes d’ I3 han pintat un colom de la Pau i també han pintat uns globus pel mural de la Pau.

I4

Els infants de la classe de les girafes, han dibuixat arbres per, posteriorment, decorar el mural de la Pau que hem realitzat entre tot l’alumnat de l’escola.

Després de fer aquesta activitat tan maca entre tota l’escola, la classe d’I4 també han decorat un colom amb boletes de cotó.

I5

Els nens i les nenes d’I5 han pintat cors de color vermell, per decorar l’arc de sant Martí. A part d’això han après una cançó sobre la PAU, que es diu Un món millor, que han cantat i ballat molt bé.

CICLE INICIAL

A Cicle Inicial, el Dia Escolar de la No Violència i la Pau ha estat una oportunitat per reflexionar, tant a nivell individual com a nivell grupal, sobre la importància de viure en pau, en calma, amb un mateix i amb els altres.

Els nens i nenes de 1r han pintat estrelles grogues i els de 2n unes flors per decorar el mural de l’arc de sant Martí realitzat per tots els alumnes de l’escola. També tot l’alumnat ha completat dins d’un colom de la pau, la frase “Volem que a tot el món regni …” amb paraules relacionades amb la Pau.

1r

2n

3r

Els alumnes de 3r han participat en diverses activitats relacionades amb la pau i la no-violència. Hem vist diferents vídeos relacionats amb la pau al món, debatent més tard les diferents propostes aportades per a solucionar, des del seu punt de vista, els diferents conflictes actuals.

Finalment, juntament amb la resta de companys de l’escola, hem realitzat el mural col·laboratiu que podeu veure a les imatges.

4t

Per a commemorar el dia de la Pau i la No violència, el grup de 4t ha estat reflexionant sobre si és possible una convivència en pau entre països, però també entre companys i què podem fer per mantenir-la

Han vist el vídeo ‘La cadena de favores infinita’ amb el qual es planteja el suport i ajuda als altres de manera altruista. També han pintat un símbol de la Pau, per a completar l’Arc de Sant Martí
que ha elaborat tot l’alumnat de l’escola.
Finalment, han completat un ‘rosco’ del Passaparaula amb conceptes relacionats amb la Pau i han encertat totes les paraules!

En el dia de la pau i la no violència, el grup de 5è va fer “la dinàmica del núvol” una dinàmica la qual ens mostra com els problemes són diferents depenent del prisme des del que es miri, com un núvol. Diferents situacions així ens ho han fet veure.

Després hem realitzat jocs de rol a través del ja conegut a l’aula “Pot de les Emocions” presentant diferents situacions pròpies viscudes amb les que hem pogut practicar noves estratègies de resolució de conflictes.

Per acabar vam pintar uns núvols amb ceres i els vam anar a enganxar al mural de l’escola.

Els alumnes de 6è han participat en diverses activitats relacionades amb la pau i la no-violència. Hem treballat junts en projectes artístics que expressaven la seva visió d’un món pacífic, utilitzant colors brillants i imatges simbòliques. A més, hem realitzat jocs cooperatius promovent així la comunicació, la confiança i la resolució pacífica de conflictes. Per a finalitzar el dia hem col·laborat en un mural amb tota l’escola.