L’ART DE PARLAR en l’exposició “Els Artesans del Barroc”

Els alumnes de Castellà 2 i 3 i CPGM van poder gaudir de l’activitat dinamitzada “L’art de parlar” amb els professors Jacob Montsech i Núria Ferré en l’exposició que hi ha a l’antiga Biblioteca de la Universitat de Cervera: “Els Artesans del Barroc”.
El projecte es va duu a terme sobre dos retrats: el de Berenguer de Castelltort i el de Francesca de Navés; pintats pel pintor barroc Francesc Bal al 1746.
A través d’aquesta activitat, els alumnes van expressar tota mena d’idees que els hi va suscitar l’obra d’art i es van contraposar els comentaris de cada un dels alumnes que hi van participar. Al final es van construir diversos relats sobre les obres seleccionades.

Aquesta és la segona activitat que els alumnes de castellà porten a terme dins el programa d’innovació pedagògica L’ART DE PARLAR: Aprenem llengua a través de l’art i els Estratègies de pensament visual (VTS) que pretén millorar la competència lingüística oral de els alumnes dels Centres de Formació de Persones Adultes a través del debat oral utilitzant estratègies de pensament visual (VTS) i obres d’art seleccionades de la col•lecció del MNAC i altres museus d’arreu de Catalunya i el món. Aquesta metodologia fomenta la participació de l’alumnat en situacions comunicatives reals que afavoreixen l’aprenentatge significatiu i col•laboratiu a través de l’escolta activa, l’observació immediata i l’exercici de l’esperit crític amb la contraposició de les diverses idees dels alumnes participants.