Presentació de la formació d’adults a les II Jornades d’Orientació d’Osona per a Professionals

El CFA Montseny va ser convidat a les II Jornades d’Orientació d’Osona per a Professionals per explicar la formació d’adults. Aquestes jornades, que organitzava l’àrea d’Educació i Formació del Consell Comarcal d’Osona,  es van celebrar el passat 4 i 5 de març a Vic. El públic assistent, tutors i tutores d’ESO, coordinadors i coordinadores d’ESO, tècnics i tècniques dels punts d’informació juvenil de la comarca, entre altres, van rebre de primera mà la informació explícita per poder orientar correctament l’alumnat que, en alguns casos, acaba la formació a l’institut sense haver aconseguit la titulació de secundària.

La directora va parlar de l’oferta formativa dels CFA en general i després l’exposició es va centrar en els estudis de GES (Graduat en secundària per a persones adultes). Es va reforçar la informació sobre aquests estudis atès que la Jornada anava enfocada a reflexionar sobre quina orientació es fa des de tots els serveis que atenen els i les joves.  Es va destacar el perfil de persones que s’adrecen a l’escola d’adults per fer estudis de secundària, els seus objectius i el marc legal que regeix aquests centres per poder-hi estudiar. També es va fer referència a la importància que es dóna a l’acollida, acompanyament i orientació de l’alumnat a fi de tenir experiències d’èxit. Finalment es va fer una reflexió sobre la importància d’orientar bé l’alumnat des dels instituts, per exemple proposant-los cursar un PFI (Programa de formació i inserció) o altra formació abans de matricular-se a una escola d’adults, atès que s’ha de tenir 18 anys per accedir-hi.