Com aprèn el cervell a llegir i a escriure i ortografia visual

Repensant el llenguatge escrit: com aprèn el cervell a llegir i a escriure.  I com aprèn l’ortografia? Tot l’equip docent hem participat al taller en centre impartit per la formadora Marta Rabasseda.

Han estat tres sessions de dues hores en les quals, de la mà de la Marta, ens hem posat a la pell de l’alumnat que està aprenent a llegir i a escriure, i de l’alumnat que té dificultats amb l’ortografia.  Hem entès les connexions cerebrals que regeixen aquests processos i hem après estratègies concretes per millorar aquests aprenentatges.  Ho hem fet de manera molt aplicada i pràctica, experimentant les mateixes activitats i materials que treballarem amb l’alumnat.

Podeu consultar el programa del taller clicant AQUÍ.

Tot el professorat hem estat contents de participar en aquesta formació.  Volem destacar alguns dels comentaris i valoracions del taller.

Comentaris:

• Tot un descobriment que s’ha de difondre entre tots els professionals d’ensenyament.
  • Ha estat un taller fresc, dinàmic i molt útil! Un imprescindible en la formació de tot docent.
  • Una capsa plena de recursos per conèixer bé i aplicar-los a l’aula.
  • Indispensable a partir dels 8 anys!
  • Una formació molt interessant i aplicable.
  • Estic amb moltes ganes de traslladar els coneixements adquirits a l’aula.

Algunes valoracions a destacar:

Valoració-RPLLES-2

Valoració-RPLLES-3

Valoració-RPLLES-1

Valoració-RPLLES-4

Durant el tercer trimestre posarem en pràctica una prova pilot de treball de l’ortografia visual amb l’alumnat de GES 2 tarda, i el proper curs 2017-18 ho implantarem amb tots els grups de GES i de proves d’accés.  Valorarem com ho podem treballar amb la resta de grups.