Des del taller de poesia, al llarg d’aquest trimestre, hem estat llegint Jazz (Proa, 2023), el darrer llibre que ha publicat Àngels Gregori, poeta d’Oliva i agitadora cultural. També hem estat preparant un petit recital poètic amb una selecció de poemes del llibre esmentat, un llibre que ens parla dels carrers del poble natal de la poeta, dels carrers de Nova York, de la recerca de les arrels, de l’enyorança i de l’estima cap a tot allò familiar.
Després d’aquest treball, el passat dimarts 11 de març ens va visitar l’autora i vam poden mantenir amb ella una conversa molt interessant. Ens va parlar de les escriptores que admira i que l’han conformada, com Emily Dickinson; de la importància de tenir una bona referent, una bona mestra per poder apassionar-te per la poesia; del fet que per ella la poesia és quelcom que la salva, o que quan escriu ho fa des de la urgència de dir… Després de la conversa, alumnat i professorat vam portar a terme el recital que havíem preparat, per tal d’agrair a la poeta la visita.
Cal destacar que el fet de llegir un llibre i poder-nos trobar amb l’autora és un incentiu per a llegir poesia, estimar-la i fer-la créixer. En aquest cas, això ha set possible gràcies el programa Lletres a les Aules de l’ILC i el Departament d’Educació. Com a escola de formació de persones adultes, desitgem seguir enriquint-nos amb propostes com aquesta.






