3. Acolliment digital

1. ACOLLIDA I ORGANITZACIÓ DEL CENTRE 

  • Cal comunicar les dades personals a la direcció del centre, per tal de realitzar una actualització d’aquestes al programa Esfera. 
  • En cas de ser el primer nomenament i no disposar d’usuari Xtec, la directora del centre gestionarà l’alta a aquest servei. Disposar d’aquest usuari és imprescindible per a la comunicació corporativa del docent. 
  • A l’hora de comunicar-nos amb l’alumnat i amb les famílies, a l’escola fem servir l’aplicació Dinantia i el correu electrònic amb domini ….@escolatorrentdenmelis.cat la direcció donarà aquest correu conjuntament amb la contrasenya. 
  • A la web de l’escola podran trobar un botó per omplir en cas d’incidències digitals. També poden obrir incidència directament els docents. Sau.tic@pautic.gencat.cat 

2. PRESENTACIÓ DELS RECURSOS I ORGANITZACIÓ DIGITAL 

2.1. Organització dels recursos digitals del centre 

2.1.1  La nostra xarxa

La nostra escola compta amb connexió a internet a tot l’edifici. Totes les aules tenen connexió a internet a través del portàtil docent. A l’escola comptem amb una WIFI amb el nom de gencat_ens_edu que és la que fem servir pels portàtils de l’escola, les tauletes, els portàtils de l’alumnat de 3r, 4t, 5è i 6è i els ordinadors dels docents. La contrasenya la facilitarà la coordinadora digital. Per aquells docents que necessitin connectar els seus dispositius personals de treball a la xarxa wifi, caldrà fer-ho a la wifi eduroam. Per entrar en aquesta xarxa, cal fer servir l’usuari xtec i la contrasenya de l’Atri. 

2.1.2 Ús dels dispositius comuns

Caldrà ser curosos i tancar les nostres sessions de treball una vegada hem acabat de fer-les servir. Es recomana fer ús dels portàtils docents, i així deixar lliures els ordinadors per a aquells docents que no tenen portàtil o que el necessiten per imprimir. (Ordinadors sala de mestres) 

2.1.3 Impressores

Comptem amb diverses impressores. Aquestes impressores estan configurades a tots els portàtils docents i ordinadors de sobretaula. En cas de ser un mestre nou cal configurar la impressora Kònica i Xerox. Aquesta funció la farà l’informàtic preventiu en cas previ avís a la coordinadora digital o per l’aplicatiu d’incidències digitals.

Per imprimir cal demanar el codi a la direcció del centre. El codi servirà el mateix per a les dues impressores. Tenint en compte que a la kònica també s’haurà de posar l’usuari. 

  • Konica: situada a la consergeria, imprimeix a color i blanc i negre. A aquesta impressora es poden enviar documents des dels portàtils dels docents. 
  • Konica Minolta infantil: situada a l’edifici d’EI , imprimeix a blanc i negre. A aquesta impressora es poden enviar documents des dels portàtils dels docents.
  • Xerox 7545: Aquesta impressora està situada a la consergeria. Imprimeix en blanc i negre i color. A aquesta impressora es poden enviar documents des dels portàtils dels docents. 
  • Xerox VersaLink: impressora situada al despatx de direcció. Fa còpies a color i blanc i negre i només fa servir l’equip directiu.

2.1.4 Espais de treball 

    • Es dóna a cada docent un correu del domini @escolatorrentdenmelis.cat i una contrasenya.  Se’ls donen permisos a les unitats compartides de Google drive, amb diferents tipus d’accés. 
    • A la carpeta compartida fotos i vídeos es poden penjar algunes fotografies de la generació en acabar el curs. Recollides del bloc. 
  • Les fotografies de sortides i activitats cada tutora o tutor les gestionarà amb la comunitat per tal de publicar al Bloc. És important acordar el número d’entrades al bloc amb el cicle o nivell. Les fotos del Bloc han de ser amb contrasenya. VIDEO  DRIVE/UNITATS COMPARTIDES/FOTOS I VÍDEOS/ 
  • Cal revisar les autoritzacions de DRETS D’imatge, autoria, xarxes socials i blocs que han autoritzat o no les famílies. 07_Alumnat/Autoritzacions/Dretsd’imatge/Generació.
  • S’informa a tots els docents que està totalment prohibit publicar fotografies i vídeos d’alumnes a les seves xarxes socials.
  • A “Mi PC”/”El meu ordinador” es troben les carpetes T, P, S.  A la Carpeta P: és una carpeta que només pots accedir des de l’escola i es poden guardar treballs. 

2.1.5 Equipaments 

Aules: tenen una pantalla digital o projecció. Estem a l’espera d’una dotació de noves pantalles digitals per a totes les aules. 

Tercer i Quart: Les dues aules de 3r i les dues aules de 4t compten amb un carro de 10 portàtils chromebooks per emmagatzemar i carregar els portàtils de l’escola que fa servir l’alumnat. 

  1. L’ús dels chromebooks és d’ús exclusiu per l’alumnat. En cap cas, cap mestre/a i/o personal no docent, podrà fer-ne ús.
  2. En cas d’avaria d’un chromebook de cinquè o sisè. Aquests tindran prioritat per utilitzar els chromebooks propis de l’escola.
  3. La càrrega dels chromebooks va a càrrec del tutor o tutora d’aquella aula. 
  4. És responsabilitat del tutor/a assignar un chromebook a dos o tres alumnes per tal d’assegurar que utilitzin sempre el mateix dispositu. D’aquesta manera els chromebooks no es veuran afectats per la limitació de memòria.
  5. Per facilitar el bon funcionament del dispositiu cal evitar omplir la memòria amb: fotografies, fons de pantalla, punters de ratolí…

En cas d’avaria d’aquests chromebooks s’haurà d’omplir el qüestionari d’incidències digitals. 

Tauletes: L’escola també disposa de 25 tauletes. 12 Tauletes en el primer passadís per utilitzar la comunitat de petits i 1r i  2n. I 13 tauletes en el segon passadís que fa servir 3r i la comunitat de grans. Cal apuntar-se a l’horari per reservar les tauletes. Els docents són els encarregats de comprovar que es faci un bon ús d’aquests dispositius, així com que quedin ben endreçats i endollats. 

Equipaments so: al despatx hi ha un altaveu que es farà servir per a festes de l’escola. També hi ha dos micròfons inalàmbrics. Caldrà tenir cura d’aquest equipament. 

2.1.6 Portàtil docent 

A cada docent del centre se li ha de lliurar un ordinador portàtil. Les característiques d’aquests ordinadors són les següents: Lenovo model Thinkbook 14 IIL, amb pantalla de 14’’, RAM de 8 GB i disc dur de 256 GB. El sistema operatiu és Windows. Cada ordinador està associat a un docent que hi accedirà mitjançant un usuari exclusiu per a aquests ordinadors. Les dades per a accedir a aquest ordinador són l’usuari xtec@edu.gencat.cat i la contrasenya la mateixa que a l’Atri. En cas de realitzar una substitució, depenent del temps de baixa de la persona titular del centre se li cedirà l’ordinador d’aquesta persona o no. Aquests ordinadors són gestionats per la consola Intune del centre i, per tant, se’n pot fer la seva traçabilitat. Cal recordar que es tracta d’una eina de feina i no d’ús privat. També és important tenir cura d’aquest dispositiu i retornar-lo al centre sempre que es demani. És molt important comunicar incidències a la coordinació digital per tal de solucionar-les. La coordinadora digital farà entrega dels PC a principi de curs i els recollirà quan aquest s’acabi. 

2.1.7 Web nodes 

L’adreça de la pàgina web de l’escola és www.escolatorrentdenmelis.cat. En aquesta pàgina, hi té permís d’edició la coordinadora digital i l’equip directiu. 

2.1.8 Comunicació amb les famílies

A l’escola fem servir l’aplicació Dinantia com a mitjà de comunicació família-Escola-família. Les famílies poden comunicar-se amb qualsevol docent de l’escola. Concertar entrevistes, fer aportacions econòmiques, visualitzar el calendari…

Blocs de l’escola: és la plataforma que fem servir amb les famílies per visualitzar les fotografies i vídeos. Aquest bloc està restringit amb contrasenya per poder visualitzar les imatges.

2.1.10 Drets d’imatge del professorat

Demanar els drets d’imatge a través del Dinantia implica obtenir el consentiment del professorat per utilitzar les seves imatges d’acord amb els propòsits específics establerts per l’escola.

  • A partir de 1r es demana una autorització a les famílies per obrir un correu electrònic amb el domini de centre per a cada infant.  ……..@escolatorrentdenmelis.cat 
  • L’alumnat manté el seu correu fins al final de l’escolaritat. Un cop finalitzat el període escolar, s’elimina el correu. 
  • Es presenta a l’alumnat els espais web del centre i els que serviran per al seu treball educatiu.( web, blocs, drive, classroom…)
  • Es presenta a l’alumnat els dispositius que farà servir a l’escola: chromebooks, tauletes i robots.
  • En els portàtils de 5è i 6è. S’expliquen i es treballen els compromisos i avaries de 6è i 5è i les normes d’ús dels portàtils a l’aula i a casa.
  • La coordinadora vetlla pel manteniment de les contrasenyes i les normes d’ús ètic de la tecnologia.

  • Es demanen les autoritzacions de drets d’imatge i també l’autorització autoritzacions per l’ús de serveis i recursos digitals a Internet. 
  • S’informa a les famílies dels telèfons i correu electrònic de contacte del centre.
  • Se’ls hi demana el correu electrònic per enviar les informacions online.
  • S’informa i es recomana una bona utilització dels grups del Whatsapp de l’escola. 
  • Es dona el correu dels docents del centre a totes les famílies per si cal contactar-hi.
  • S’ofereix la possibilitat de seguir el Twitter i l’Instagram de l’escola.
  • S’informa de la importància de fer un bon ús de les tecnologies