Fundació Johan Cruyff

Esports adaptats

L’alumnat de 6è participa en una jornada de sensibilització i de descoberta de l’esport adaptat. És una activitat presentada i dirigida per membres de la Fundació Cruyff dedicada a engegar diferents projectes amb l’esport com a eina d’inclusió.

A través d’una presentació inicial, els alumnes poden conèixer la figura de Johan Cruyff, els objectius i els projectes de la Fundació, i en concret les activitats d’esport adaptat per a les diferents tipologies de discapacitat: físiques, psíquiques i sensorials. És una manera de valorar l’esport com a eina d’inclusió i de superació, i que amb majors o menors adaptacions qualsevol persona pot practicar un esport que li agradi.

La part central de la sessió consisteix en un taller pràctic de diferents activitats adaptades, on els nens i nenes experimenten el bàsquet amb cadira de rodes, el voleibol per a persones amb discapacitat física de cames, el Goalball per a persones amb discapacitat visual, i una ginkana dedicada a discapacitat psíquica.

L’experiència dels darrers anys ens diu que els infants gaudeixen molt amb les explicacions i l’activitat, i que de ben segur els ajuda a ser més sensibles i estar més informats al voltant d’aquestes activitats.