1.Documentació bàsica

En aquest apartat es recullen tots els documents del centre que fan referència a aspectes de la cultura digital. D’aquesta manera, es pot tenir una visió completa de l’assoliment d’aquesta cultura pel que fa a centre.

El centre organitza tota la documentació en unitats compartides. Aquestes unitats es comparteixen exclusivament amb grups, de tal manera que en tot moment es controla qui té accés a la informació.

En aquestes carpetes hi ha la informació que necessita el centre. Des de la documentació oficial (PEC, NOFC, projecte de direcció, etc.), horaris, programacions, les sortides de tots els cursos, informació de les comissions i dels cicles.
La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.

Un dels objectius i prioritats generals que es recullen en el PEC, concretament en el punt 6.1. PRIORITATS I OBJECTIUS EDUCATIUS: impulsar l’ús responsable de les eines digitals i audiovisuals en el nostre alumnat.

També es fa referència a la cultura digital: En el punt 6.1.2. OBJECTIUS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

— Pel que fa als objectius relacionats amb el currículum, l’equip de mestres té com a finalitat orientar aquests objectius per a l’adquisició de les competències bàsiques, que han de contribuir al desenvolupament personal dels alumnes i a la pràctica de la ciutadania activa, i han d’incorporar de manera generalitzada les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos d’aprenentatge. Així com adoptar les mesures pertinents per atendre la diversitat de l’alumnat i per detectar i prevenir les possibles dificultats en l’aprenentatge.

A l’apartat 6.2. CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA fa referència a la cultura digital en dos punts:

1. Integrar les TAC en el procés d’ensenyament – aprenentatge (digitalització de totes les aules).

2. Engegar projectes relacionats amb les eines digitals (projecte de robòtica).

En el punt 13.4. PLA TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les tic/tac.

Les actuacions per seguir aquest pla són les següents:

• Estratègia, lideratge i gestió.
  • Usos curriculars.
  • Competència digital docent i desenvolupament professional.
  • Seguiment, avaluació i millora.

Actualment, aquest pla està en revisió per tal d’adaptar-ho a l’estratègia digital de centre.

En les NOFC es detalla les funcions del coordinador digital del centre i de la comissió digital del centre. En el següent enllaç es poden consultar.

També s’han elaborat unes NOFC DIGITALS que podeu consultar a continuació: NOFC DIGITALS

Apareix en aquest apartat:

1. POTENCIAR L’ÚS DE LES EINES DIGITALS PER MILLORAR LA COMPETÈNCIA PRÒPIA

1.2.1. Integrar la tecnologia TAC (tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement)

Aprofitar l’aprenentatge Moodle durant el confinament a primària. Mestres de primària Curs  20-22.

1.2.2. Introduir l’STEM (science,  technology,  engineering and  mathematics) des d’infantil.

• Bee bots i Coding express
  • Scratch
  • We Do 2.0
  • Spike

1.2.3. Integrar la tecnologia MAV

Utilitzar el llenguatge i els recursos de producció realitzat per l’alumnat de la comunitat de grans. Elaborar una pel·lícula duent a terme el seu muntatge.