Cultura Digital

El document de l’EDC serà la referència del centre en l’àmbit de tecnologies digitals. Per tant, és important que aquest document també reculli la gestió diària de l’organització digital del centre. Què està fent el centre en temes digitals? Quines accions el centre ja té consolidades i funcionen? En aquesta part de EDC el document de la cultura digital recull tota l’activitat del centre en l’àmbit digital.

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.
Serveis digitals propis del centre / Serveis digitals externs al centre / Procediment d’alta d’usuaris (alumnat, professorat i família) / Acords d’ús de la plataforma EVA / Organització de la documentació digital del centre / Gestió de les eines digitals, dels carros d’ordinadors i dels ordinadors de préstec, etc.
Planificació de la incorporació de nou alumnat al centre en temes digitals: usuaris, serveis que poden utilitzar, formació inicial, normativa d’ús, etc. / Planificació de la incorporació de nous docents en temes digitals: usuaris, serveis que pot utilitzar, disponibilitat d’ordinadors, formació metodològica, etc. / Planificació de la incorporació de les famílies en temes digitals: usuaris, serveis que pot utilitzar, formació inicial, etc.
Disseny de la comunicació digital famílies-centre (tutors, professorat, direcció…),  alumnat-professorat i entre el mateix professorat.
Organització del manteniment de la informació dels portals i de les xarxes socials del centre.
Altres procediments o acords que el centre hagi definit respecte a l’estratègia digital: ús de mòbils al centre, ús de l’EVA, revisió i utilització d’aplicacions al núvol, etc.