Tasques setmana del 4 al 8 de maig

Hem acabat el mes d’abril i comencem un de nou!

Esteu treballant molt, enhorabona!!!

Ho esteu fent molt bé. Ànims!

Aquestes són les activitats per aquesta setmana. Unes amb data d’entrega, altres per practicar i repassar el que ja hem après…

Comencem…

 

Llengua catalana

La primera de les propostes de l’àrea de català és la següent:

Farem entre cadascuna de les classes de sisè un conte col·laboratiu, és a dir, l’escriurem entre tots i totes els nois i noies que formem part de cada 6è . Sona bé la idea, oi? Les tres tutores estem segures que pot ser molt divertit!!!!!

Com ho farem? En un document compartit de Drive. Haureu d’entrar amb el vostre usuari de @escolatarradellas.cat perquè us el compartirem allà (si entreu amb un altre correu no el podreu veure!!!!). 

Si algú/na no pot entrar que ens ho faci saber per ajudar-lo o ajudar-la, però és molt important que tothom participi. 

El títol del conte el podem posar al final, un cop s’hagi acabat la història entre tots i totes podem fer una pluja de propostes i votar quin és el títol més adient, us sembla bé?

Per tal que ens quedi una narració “digne” de sisè haurem de tenir en compte: la cohesió ( connectors, puntuació…), la coherència, l’ortografia… l’estructura ( introducció/nus/desenllaç). Les mestres de català estem convençudes que entre tots/es podem fer una història original alhora que tingui sentit i estigui escrita amb correcció ( amb treball cooperatiu ho aconseguirem!!!!)

Us deixem un marge de dues setmanes per tal que tothom tingui temps per participar en aquesta activitat. És a dir, el dia 15 de maig tothom haurà d’haver fet la seva aportació escrita en el conte del document compartit ( unes 5 línies cadascú). 

Les mestres mirarem i sabrem qui ha participat i qui no…!!!!! 😉

Conte de 6è A

Conte de 6è B

Conte de 6è C

RECORDEU: només podreu entrar amb l’usuari de l’escola, no demaneu permís per entrar amb un altre usuari. 

 

L’altre proposta que us fem de català és perquè treballeu la comprensió lectora. 

Llegiu amb atenció el següent text:

Selva amazónica.pdf

A continuació, haureu de contestar unes preguntes sobre aquesta lectura.

Entreu en aquest enllaç i responeu les preguntes. Podeu llegir i rellegir el text tantes vegades com vulgueu. Quan estigueu, recordeu de clicar a “envia”. 

Accés a les preguntes

Data màxima per respondre les preguntes: 8 de maig. 

 

Llengua castellana

Una semana más estamos confinados. No poder estar en el “Tarra” hace que poco a poco os hayáis ido adaptando a las nuevas rutinas. Pasaréis por diferentes situaciones tanto a nivel emocional como de aprendizaje. Todo tiene una parte positiva y otra menos positiva.

En esta actividad tu objetivo será reflexionar , analizar y argumentar muy bien las ventajas e inconvenientes de estar estudiando en casa.

Para ello os proponemos 2 actividades.

Primera  actividad

Abre este enlace, aparece el documento: “Ventajas e inconvenientes de estudiar en casa”

Este documento no podrás editarlo on-line, lo que debes hacer es copiarlo (recordar los trucos que hemos aprendido este año) y engancharlo en un editor de textos vuestro. Os recomendamos que lo hagáis desde drive de vuestro usuario y luego lo compartáis con vuestro grupo clase. Os dejamos este video para recordarlo:

Piensa en 3 ventajas y 3 inconvenientes que te puedes encontrar cuando estudias en casa. (Si se te ocurre alguna más puedes usarla también).

Tendrás que clasificar en cada columna las palabras o expresiones que tú consideres apropiadas. Ten en cuenta que el objetivo para conseguir una buena clasificación es que, antes de ponerte a escribir, tienes que planificar, pensar y analizar muy bien qué significado tienen esas palabras para ti. 

 

Segunda  actividad

Tienes que entregar a la “profe” de castellano un texto de 10 líneas. Escribe tu opinión argumentando y justificando porque unas son ventajas y otras inconvenientes. A la hora de escribir presta atención a la ortografía, coherencia y puntuación de  tu texto.

¿Cómo entregarlo? En un documento drive compartido como hemos visto en el vídeo, a continuación de la tabla de ventajas e incovenientes. 

Fecha máxima de entrega el viernes 8 de mayo.

 

Llengua anglesa

Hello again class!!  this week we are going to review the Past simple.

1- Let’s start by reviewing the verbs:

Past Simple Tense

2-Enter this website :

At the College – Ficha interactiva

Complete the sheet and when you have done it, press finish to check your mistakes.

Please send me a picture with your results before : Sunday the 10th of May, 2020

Summer is just around the corner and with heat you feel like eating ice cream right? Here is a funny quiz ‘Ice cream personality quiz’,  let’s see which ice cream are you.

Ice cream personality quiz

 

 

També ens plau informar-vos que des del Departament d’Interseccions de l’Ajuntament del Prat han volgut donar continuïtat al projecte d’auxiliars de conversa creant una plataforma amb diferents continguts preparats pels propis auxiliars, classificats per grups d’edat. 

A la plataforma trobareu vídeos dels diferents auxiliars amb propostes d’activitats. Us deixem un exemple d’un vídeo on surt l’Andrei, el recordeu? No cal fer l’activitat, només hem pensat que us faria gràcia veure’l.

 

En aquest video trobareu una explicació del funcionament de la plataforma.

Trobareu la notícia publicada a la web de l’Ajuntament en el següent enllaç.

Esperem que us agradi i us animem a aprofitar aquest recurs!

 

Videoconferència with Andrei to practice your oral skills: 

Do you miss talking to Andrei? Do you want to practice your English and participate in a videoconference with him? If you want just click on this link and fill out this survey.

Deadline: 8th of March 2020.

Esperem que us agradi i us animem a aprofitar aquest recurs.

 

Matemàtiques 

Aquesta setmana treballem el càlcul mental a partir de problemes. Ho farem amb el QUINZET i dues sèries.

Us enviem un àudio amb les sèries 13.1 i 13.2. Recordeu com ho fem a classe. Poseu la data, el número de la sèrie i enumereu  del 1 al 5.

Per obrir l’audio fem clic a l’enllaç

Sèrie 13.1

Sèrie 13.2

Com a classe, cada problema el repetim dues vegades. Entre cada problema hem deixat un espai de temps, però cadascú pot posar la pausa si necessita més temps per poder respondre.

Aquesta activitat és avaluable. La podeu enviar en  un document Drive, word, open office… Data màxima d’entrega el 8 de maig.

Per practicar la geometria us deixem aquest enllaç on treballarem la geometria comparant vèrtexs, arestes i cares. Recordeu tot el que hem treballat a classe.

https://es.ixl.com/math/6-primaria/comparar-v%C3%A9rtices-aristas-y-caras

Hi ha un moment que us diu que heu arribat al límit d’exercicis i us dona l’opció de subscriure’t. No ho feu i sortiu de la pàgina.

(Si teniu algun problema per obrir algun enllaç ens envieu un correu)

 

Mesura: Capacitats

Recordeu com fem als racons de mates el transvasament d’aigua entre recipients de diferents capacitats?

Per exemple, podíem comprovar que amb tres ampolles de 50cl (omplint tres cops la mateixa ampolla) podíem omplir la de 1,5l.

50 cl són 500 ml

1,5 l són 1500ml 

Bé, doncs ha arribat el moment posar-se a buscar recipients per casa i fer equivalències. Penja una foto al padlet on mostris que has trobat com a mínim una equivalència. No m’hi valen coses senzilles…a veure qui troba la més difícil!

 

Geometria: figures regulars plegant paper

 

  • Fem quadrats de paper

 

Segur que ja saps fer-te un quadrat de paper si tens un full. Plegues per la diagonal fent coincidir el costat curt sobre el llarg per tenir dos costats iguals. L’angle recte ja te’l dona el full inicial. Ara aprendrem a fer altres polígons.

Què necessites?

Paper. Poden ser dinA4 per fer quadrats i triangles, i tires més primes per fer els pentàgons.

 

  • Aprenem a fer triangles equilàters.

Necessites un full o una tira de paper. El primer plec és marcar la línia del mig del rectangle. Després has de dur el vèrtex de dalt sobre la línia central, fixant el vèrtex de sota. Amb això tens els angles de 60º que necessites per a fer els triangles. La resta de plecs t’animem a fer-los fixant-te en el que veus al paper. Quan vegis el triangle equilàter pots tallar les puntes que et sobren.

 

  Fer triangles equilàters  

 

  • Ara anem a fer pentàgons regulars.

Només necessites una tira de paper i fer-li, amb molta cura, un nus com si el fessis amb un cordill. Para atenció quan gires la tira i ves estrenyent-la a poc a poc.

 Fer pentàgons regulars  

 

Ara et toca a tu! Fes un quadrat, un triangle equilàter i un pentàgon sense necessitat de fer servir el regle ni el compàs. Després els pots decorar de la manera que més t’agradin i penjar al padlet les teves creacions!

 

Solució de l’activitat “a través d’un full”

Depenent de l’amplada de les tires, el perímetre podia ser més o menys gran. En aquest cas, per exemple, les tires són de 15cm amb 9 costats iguals.

 

 

Coneixement del Medi

Noies i nois esperem que tothom hagi vist el Prezzi que us vam proposar la setmana anterior. Si és així ja sabreu quin tema comencem a treballar: la reproducció humana, la sexualitat i l’afectivitat. 

Aquesta setmana comencem amb la part més teòrica del tema: l’aparell reproductor femení, el masculí i la fecundació.

Cal mirar amb atenció aquests dos vídeos:

El Aparato Reproductor | Videos Educativos para Niños

La reproducció humana

Sobre la menstruació (“la regla”) llegiu aquest petit document: 

La menstruació

A continuació, per comprovar els coneixements que teniu  sobre la menstruació, feu aquest breu qüestionari que us podeu autocorregir i veureu si les idees que teniu sobre aquest tema són encertades o no:

REGLA? MENSTRUACIÓ?

Un cop hagueu vist els dos vídeos, llegit el document sobre la menstruació i hagueu fet el petit qüestionari, les tutores estem a la vostra disposició per respondre els dubtes que us hagin sorgit en relació a qualsevol dels aspectes tractats als vídeos i al text (no d’altres temes que tractarem més endavant). De moment només preguntes/dubtes sobre la teoria que es tracta a la proposta d’aquesta setmana. 

També us agrairem que ens informeu com us ha anat el qüestionari sobre la menstruació i, evidentment, també pregunteu qualsevol dubte que tingueu al respecte!!!

 

Música

Com ja us he explicat a les vídeotrucades el dia 8 havíem de fer la Cantata. A la ràdio del Prat ens posaran la Sintonia (la primera cançó) a les 3 de la tarda del dia 8. La proposta és que vosaltres la canteu, la toqueu amb flauta, en família, sols…amb molta creativitat i envieu un vídeo o foto al correu de la classe. Jo recolliré els materials i els enviaré a l’escola d’Arts en Viu on faran un muntatge amb tots els nens i nenes del Prat que hi hagin participat. Sino ho podeu fer el mateix dia 8, o no ho podeu fer a les 3 de la tarda no patiu, recordeu que està la cançó a la web del cole i ho podeu fer en el moment que millor us vagi. Us deixo enllaç a la ràdio i a la web.

https://www.elpratradio.com/#!/

Cançó cantata 2020 

 

Educació física

Dilluns rutina: Comencem la rutina amb una perfomance basada en el Fornite:

https://watchkin.com/328bba7e8c (Cliqueu a l’enllaç per accedir-hi).

Dilluns repte: busqueu una persona que us ajudi a fer-ho:

 

Dimarts rutina: ens mantenim en forma amb el Tabata.

 

Dimarts repte: Aquestes setmanes molts companys i companyes mestres d’educació física estan creant molts jocs per fer activitat física a casa. Avui us presento un altre del Miguel Ángel Azorín. Recordeu, després de fer-ho, fer una bona dutxa perquè suareu molt!!

#Mueveteencasa

Dimecres rutina: continuem amb les rutines de les superheroïnes i herois.

Dimecres, dijous i divendres repte: 

Aquesta setmana farem “teatre”. Com? com vosaltres vulgueu, tenir moltes i variades opcions i totes seran aceptades. Us donem algunes idees, però podeu fer allò que creieu convenient:

  • Fer una representació d’un conte, individual, amb l’ajuda d’un familiar, en familia…
  • Llegir un llibre amb diferents entonacions.
  • Representar un troç d’un conte sense parlar.
  • Fer imitacions de personatges públics.
  • Vestir-se, disfressar-se i representar una reina, un rei, un animal, un personatge de sèrie, d’un llibre…
  • Agafar el guió de l’obra de teatre de 6è i interpretar-la com vulgueu, canviar el final, fer una part…
  • Triar una cançó i fer una part del vídeo-clip.
  • Agafar coses, joguines que tinguem per casa i inventar una història.

Aquestes són idees que us donem però podeu fer allò que vulgueu o pugueu. Us demanem que ens envieu al correu un vídeo amb la representació, o unes fotos, o si no poudeu o us fa vergonya, un document que expliqui el que heu fet, o el guió de la obra que us heu inventat…

Sigueu imaginatius i si no us surt cap idea, ens envieu un correu i ens ho dieu. Segur que trobarem la manera de seguir fent teatre.

Aquesta vegada no us posarem data d’entrega final, aneu enviant a mesura que aneu fent, d’acord? 

Dijous rutina: 

Suposo que ja esteu sortint pel carrer, amb molt de compte i amb molta precaució. Avui us proposem que, si sortiu al carrer, feu 20 minuts caminant ràpid, sense parar. Quan acabeu,busqueu un lloc per fer els estiraments que fem a l’escola: abductors, isquiotibials, bessons, bíceps, tríceps. Quan torneu a casa, recordeu de fer una sèrie de 25 abdominals i una altra sèrie de 5 flexions. I després tucarà dutxar-se.

En el cas que no sortiu de casa, podeu fer el mateix reduint el temps de caminar.

 

Divendres rutina: aquesta setmana va de jocs…

 

Cultura digital

A les videoconferències que hem anat fent han sortit diferents idees i propostes per anar treballant aquests idees. Una d’elles és la de conèixer els gustos i preferències de sèries que heu vist o esteu veient. Per aquest motiu, aquesta setmana només us demanem que contesteu aquest qüestionari.

A partir de les vostres respostes, vosaltres sereu els encarregats de fer, la propera setmana, la vostra pròpia enquesta.

 

Religió

Ara que ja hem acabat tots els sagraments d’iniciació anem a començar a treballar els de guarició. Començarem pel perdó.

Recorda que han d’aparèixer els següents apartats:

  • Per què es celebra?
  • En què consisteix?
  • Quines paraules diu el sacerdot?
  • Quins són els símbols que es fan servir?

També pots afegir imatges.

 

Quan ho tinguis, l’has d’enviar al correu de la classe i posar a l’assumpte que és per la Blanca. La data màxima és el dia 15 de maig.

 

13 comentaris

  1. Marcos P

    Hola tinc problemes per enviar els deures d`[anglès ,hem possa que aquest mail no està registrat en liveworksheets.com .Gràcies Marcos P.

    1. Esther Ivern Martínez

      Hola Marcos,
      no has d’enviar l’activitat per la web, un cop l’hagis fet, fes una captura de pantalla i me la envies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>