Tasques setmana de l’1 al 5 de juny

Hola nois i noies!!! Els vostres contes han quedat fantàstics!!! Entre tots i totes heu aconseguit fer unes bones històries. Felicitats, heu fet una feina estupenda!!! Ja us vam dir que podíeu escriure al drive del conte de cada curs possibles títols. Després de les votacions de tots/es els/les mestres que passem pels cursos de 6è…

Els títols escollits són:

Títol de conte de 6è A: Un curs molt diferent! proposat per… Noelia Pugés.

Títol de conte de 6è B: La màgia de les llavors proposat per…Daniel del Sol.

Títol de conte de 6è C: Embolicats en temes d’extraterrestres proposat per… Leo Sarria.

 

Llengua catalana

Recordeu l’apadrinament” que fèiem amb els nens i nenes de 2n els dimarts a la tarda? Aquesta setmana demanem la vostra col·laboració per preparar una activitat als/les vostres fillols/filloles. Haureu de fer una comprensió oral i respondre correctament les preguntes que proposeu. Haurà d’estar basada en aquesta història:

 

Un cop heu sentit el conte, haureu d’elaborar 5 preguntes amb 3 opcions de resposta per cadascuna. Heu de fer preguntes sobre la introducció, el nus i sobre el  final de la història.

Caldrà que indiqueu la resposta correcta a cada pregunta. ( Podeu marcar-la amb una X, posar-la amb un color diferent, subratllar-la…) Si no poseu la resposta CORRECTA, no donarem la feina per vàlida.

Com entregar-ho? En un document drive compartit, en word, open office… al mail de la vostra classse. 

Data màxima d’entrega divendres 5 de juny.

 

Per treballar l’ortografia us fem la següent proposta, a partir d’un joc molt conegut per molts i moltes de vosaltres: El Fortnite!!! 

Fortnite/Ortografia

 

Ja sabeu com funcionen aquestes fitxes interactives, són autocorrectives. Quan acabeu de fer- la, haureu d’introduir el vostre nom i cognoms, posar el correu electrònic de la vostra classe ( ep6a…/ep6b…/ep6c….) i clicar: ENVIAR.

 

Llengua castellana

Esta semana te proponemos 2 actividades.

Primera actividad: mirar y escuchar este vídeo.

 

Lo más importante es que te lo pases bien cuando oigas la canción!!!!

¿Qué tienes que entregar a la “profe” de castellano? 

La letra de la canción escrita desde el principio hasta el minuto 1:58. Para el vídeo las veces que sea necesario. ( Si alguien quiere escribir toda la canción, adelante, puede hacerlo).  Cuando acabes, ¡comprueba muy bien la ortografía!!!!!

¿Cómo se envía? En un documento drive compartido, word, open office…

Fecha máxima de entrega el viernes 5 de junio.

 

La segunda actividad es de comprensión lectora: “TE COMPRO UNA HORA”

Entra en el siguiente enlace, primero lee bien el texto y después responde a las preguntas. Al acabar haz clic en “terminado”. La nota te llegará al momento.

“TE COMPRO UNA HORA”

 Fecha máxima de entrega el viernes 5 de junio.

 

Llengua anglesa

Hello class! I hope you are fine. I’m sure you are doing great.

Here you have some activities for this week, 🙂 

Watch this video Kids Volunteering – Behind the News

 

Then, click on here, read  the text (activity 3) and complete activities 1 and 2.

Please send me the answers before : Friday the 5th of June, 2020.

 

Matemàtiques

Aquesta setmana us proposem treballar la resolució de problemes. A l’enllaç trobareu un full autocorrectiu on només haureu de posar una x (amb minúscula) al quadrat de la resposta correcta. Recordeu que si poseu un altre lletra, signe…el programa no contarà la resposta com a vàlida.

Resolució de problemes

Quan acabeu cliqueu “terminado”. Llavors sortirà una finestra on heu d’escriure el nom i cognoms i el vostre correu de classe i enviar.

Data màxima d’entrega el 5 de juny.

Perquè no us oblideu de les fraccions us posem aquest enllaç per practicar una estona. Podeu entrar totes les vegades que vulgueu.

Les fraccions  (Per entrar, heu de “permetre” el flash.)

 

RACONS DE MATES

Matrícules de cotxes 

Aprofitant que podem sortir una estoneta de casa, donar un tomb, no anem amb presses… Ens podem fixar en les matrícules dels cotxes i jugar-hi.                                          

Per exemple, de la matrícula que hi ha a la imatge podríem sumar els nombres.

Per fer la suma seria fàcil si canviem l’ordre. Per exemple, si ajuntem el 9 amb l’1, que fan 10, i el 5 amb el 2, que fan 7. Ja tenim el 17!!! És més ràpid que fer 1 + 5 = 66 + 9 = 1515 + 2 = 17

Però potser en lloc de 1 + 5 + 9 + 2 has vist 15 + 92. Doncs cap problema. 90 + 10 fan 100 i 5 + 2 fan 7. Ara tenim 107.

De vegades podeu cercar matrícules amb combinacions curioses de nombres. Per exemple:

  • amb els 4 nombres ordenats de petit a gran (1234, 5678… o 2324)
  •  amb els 4 nombres ordenats de gran a petit (6543 o 9897)
  • que siguin capicues, que es llegeixen igual d’esquerra a dreta          que de dreta a esquerra: 3773, 9009…
  • o nombres als que tu els pots descobrir alguna raó com per exemple 3222 (el podries llegir “tres dosos”)

Si et comences a mirar les matrícules descobriràs moltes més i si ho comparteixes amb algú encara és més interessant. Per aquest motiu us proposem que quan sortiu, busqueu matrícules, les anoteu en un paper per després penjar-les al padlet. Ens podeu explicar com heu fet l’activitat. 

 

Coneixement del Medi

Hem anat rebent les vostres feines i estem molt contentes amb el treball que heu fet. També ens hem revisat i analitzat les respostes que vau enviar al qüestionari de medi fa dues setmanes i el tema més votat és: “Les infeccions de transmissió sexual”.

És per això que us proposem mirar un vídeo on s’expliquen cosetes adients per vosaltres sobre aquest tema.

 

A medi, aquesta setmana també volem que, fent servir les fonts d’informació que vulgueu ( internet, atles,…) feu aquesta fitxa de Medi Social, per saber situar alguns països del continent europeu.

Països de la Unió Europea

Data màxima d’entrega el 5 de juny.

 

Educació física

Dilluns rutina: Per començar la setmana, la Itziar ens porta aquesta rutina tan intensa.

Rutina Itziar

Dilluns repte: El Daniel ens proposa el repte “tira’t el rotllo”

Tira’t el rotllo Daniel

Dimarts rutina: El Dani ens proposta aquesta rutina:

Aquesta rutina  tracta de Just Dance i córrer:
1: primer al YouTube heu de buscar la vostra cançó preferida versió just dance.
2: fer un altre cançó.
3: Després de fer els dos balls us heu de refrescar: agafeu aigua freda i a beure a poc a poc.

4: Córrer per tota la casa durant 2 minuts.
5: Salta a peus junts per tota la casa recorrent totes les habitacions.
6: Cap a la dutxa!

Dimarts repte: Us atreviu amb el repte del Martí?

Dimecres rutina: comencem el dimecres amb aquesta rutina, activitat física és vida.

Dimecres repte: La Laia Vélez, una mestra d’educació física, ha creat aquest escape room d’hàbits saludables. Esperem que us agradi:

Escape Room hàbits saludables Laia Vélez

 

Dijous rutina: L’hugo ens proposa aquesta intensa rutina:

Rutina Hugo

 

Dijous repte: La Lucía ens proposa un just dance:

 

Divendres rutina: Per acabar la setmana, la Mariona ens proposa aquesta rutina:

Mariona Rutina

Divendres repte: 

Avui us proposem jugar al joc de la TARRAOCA, creat pel mestre de l’escola Jose Luis! Necessitem un dau per fer les tirades, i al següent enllaç trobareu el taulell de la oca que hem dissenyat, i el seguit d’activitats físiques a fer en cada casella… ÀNIMS!!!!!

Esperem que us agradi: El joc de la TARRAOCA

 

Música

L’any 2020 és l’any Beethoven perquè se celebra el 250 aniversari del seu naixement. Perquè coneixeu una miqueta més a aquest compositor us proposo que investigueu aquesta pàgina web on trobareu moltes curiositats sobre la seva vida. 

https://hallo.beethoven.de/html5/start.html?&lang=s&chap=-1&site=-1

I aquí teniu un altre recurs per poder jugar. Heu d’escoltar els petits fragments de partitura i ordenar-los segons l’obra que escolteu. És molt divertit.

https://www.google.com/doodles/celebrating-ludwig-van-beethovens-245th-year?hl=ca

 

Cultura digital

La setmana passada us vam proposar un joc d’Scratch sense donar cap pista. Ara, us deixem els videos perquè el pogueu fer amb aquesta ajuda:

Volem jugar amb els vostres jocs!!!

 

Plàstica

Estem veient que se us dóna molt bé això de fer manualitats. Doncs ara us proposem fer-ne una molt divertida.

L’activitat es diu SIMETRIES. Com ja sabeu la simetria la podem trobar per tot arreu, en molts llocs i objectes. Si dobleguem  per la meitat un objecte, figura… al voltant d’una línia ( eix de simetria) la imatge s’ajunta en una sola. Per entendre-ho mira aquest vídeo amb atenció.

JUGUEM AMB LES SIMETRIES 

 

Et donem diferents idees:

  1. Amb material que tens a casa ( bolis, colors, peces de puzzles…) fes una simetria. Pots fer-ho posant el material sobre la taula o al terra.
  2. Segur que tens objectes o figuretes per casa, observa-les i mira de formar simetries amb elles.
  3. Pots agafar un full ( blanc o quadriculat) marques una línea per la meitat i dibuixes figures. Aquí tens dos imatges molt  senzilles, però et poden donar idees.

4. També pots aprofitar el teu propi cos i fer figures originals. Poden participar les persones que estiguin a casa.

Ja tens unes quantes idees!!! Ara et toca decidir a tu quines faràs. Si t’animes i les fas totes, serà GENIAL!!!

Un cop les acabis penja-les al padlet. Animeu-vos!!!!

 

Religió

El diumenge passat, 31 de maig, va ser el dia de la Pentecosta on es celebra l’arribada de l’Esperit Sant. Per recordar aquesta festivitat us proposo que veieu aquest vídeo.

 

Recordeu que si no heu fet els sagraments del matrimoni i l’ordre sacerdotal teniu fins el 8 de juny per fer-ho.

 

 

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>