Tasques setmana del 27 d’abril a l’1 de maig

Bon dia campions i campiones!! 🙂

Com esteu? Comencem la setmana amb la  novetat que molts de vosaltres ja haureu sortit al carrer a passejar, no? Com us heu sentit? Podeu compartir imatges, impressions, sentiments…al padlet de 5è. Ens encantarà saber com esteu vivint aquesta nova etapa.

Aquesta setmana us portem unes noves propostes i volíem aprofitar per aclarir alguns dubtes. Heu d’intentar organitzar-vos les activitats que fareu diàriament. Portar un control del que fareu cada dia us farà estar menys angoixats. Pròximament us donarem unes pautes per poder organitzar-vos millor. Tampoc us heu d’angoixar amb les dates d’entrega. Si us passeu un o dos dies, tampoc passa res. Però heu d’intentar enviar les coses en la data prevista.

Comencem!

 

CATALÀ

Escrivim una carta

Aquesta setmana haureu d’escriure una carta, però el destinatari sereu vosaltres mateixos. El vostre “jo “ del passat. 

Com ja sabeu, ens trobem davant una pandèmia global per la COVID-19; per tant, el missatge que haureu d’enviar-vos serà advertint sobre aquest tema. 

Haureu de pensar, en primer lloc, quant de temps enrere esteu com a destinataris (pot ser el temps que vulgueu, tant tres mesos com un any). Després haureu d’explicar al vostre “jo” del passat el que viurà, quins són els motius, podeu fer-li recomanacions sobre algunes qüestions (per exemple, relacionades amb les mesures sanitàries de prevenció, amb els rumors falsos i com combatre’ls, o d’altres que creieu importants). També podeu donar-li algun consell.

Però, abans d’escriure la carta en qüestió, l’haureu de planificar seguint la seva estructura:

1)     Lloc i data: se sol posar a dalt de tot a la dreta o bé després de la signatura a l’esquerra. La data s’ha de fer de la manera següent:

  • Localitat: seguida d’una coma
  • Dia: en xifres
  • Mes: en minúscula
  • Any: en xifres

Exemple: El Prat de Llobregat, 15 de gener de 2018

 

2)     Salutació: depenent de la relació que tinguem amb el destinatari de la carta.

Algunes fórmules de salutació:

  • Hola, _________!
  • Estimat/Estimada__________,
  • Benvolgut/Benvolguda ________,

 

3)     Cos: conté la informació que volem enviar al nostre destinatari. Es divideix en tres parts:

  • La introducció, és un paràgraf curt i inclou breument el motiu de la carta.
  • L’exposició, inclou l’explicació clara de l’assumpte de la carta.
  • La conclusió, resum breu d’allò que s’ha dit, per tancar la carta.

Algunes fórmules per al cos:

  • T’informo que…
  • Et demano….
  • T’agrairia que…

 

4)     Comiat: ens acomiadem del destinatari, la fórmula que utilitzem ha de ser també d’acord amb la relació que tenim amb el destinatari. Hem de separar amb una coma, just abans de la signatura.

Possibles fórmules de comiat:

  • Molts records,
  • Adéu!
  • Fins aviat,
  • Espero impacient la nostra trobada.
  • Et recorda amb estimació

 

5)     Signatura de l’emissor

 

6)     Informació addicional: en el cas que n’hi hagi, s’ha d’introduir amb la forma postdata (PO).

Practiquem l’ortografia

Per poder escriure bé és molt important conèixer i aplicar les normes d’ortografia. En aquest enllaç podreu fer activitats d’ortografia. Podeu començar pel nivell més senzill i anar pujant de nivell. No cal fer totes les activitats aquesta setmana, podeu anar practicant al llarg del trimestre!

Recordeu de llegir a diari!!! No perdeu l’hàbit de llegir. Si ja us heu llegit tots els llibres que teniu a casa, cap problema!! en la web de les biblioteques públiques pots “agafar” en préstec diferents llibres i llegir-los a la tablet o el mòbil. Només necessites el carnet de la biblioteca. O pots aprofitar per rellegir aquell llibre que tens a casa i tant t’agrada. No hi ha excuses per no llegir!!

 

CASTELLÀ

Piensa un tema que te guste y comienza a preparar tu exposición oral para este trimestre. Cuando la tengas preparada, grábala en vídeo y mándala al mail de la clase. También puedes colgarla en el Padlet de 5º. Recuerda que debe durar un máximo de dos minutos y ten en cuenta la postura corporal, el tono de voz, el contenido…

¡No es para esta semana! Preparar una exposición requiere tiempo, así que hazlo con tranquilidad. Tienes un plazo de tres semanas para enviarla (hasta el 17 de mayo).

 

ANGLÈS

Hello class!! I hope you are fine. I’m sure you are doing great. I really wish you to see you soon!  Here you have some activities for this week, 😛  

 

Activity number 1:

1-Enter this website

2-Complete the sheet and when you have done it, press finish to check your mistakes. 

Please send me a picture with your results before : Sunday the 3rd of May, 2020

 

Since I want you to learn but also have fun, I leave you here some fun facts and experiments . I hope you make one !! I will wait for your pictures or videos in the Padlet

 

MATEMÀTIQUES

Solució de l’activitat dels cubs

Enhorabona, heu fet molts cubs! No obstant això, hem vist que la majoria de vosaltres vàreu escollir la primera opció de desplegament. Us passem tots els models correctes, tot i que n’hi ha més opcions:

 

Mesura: A través d’un full 

Materials necessaris: fulls Din-A-4, tisores i regle, metre o cinta mètrica.

Com retallaries un Din-A-4 per tal de passar-hi a través? Per aconseguir travessar un full, és important retallar-lo d’una manera concreta. Se t’acudeix com?

Et donem una pista amb els primers passos a seguir…

Prova de fer-ho! Un cop el tinguis, penja al Padlet o envia per correu una foto on mostris que ho has aconseguit, dient, a més, quin perímetre té la figura resultant (recorda que el perímetre és la suma del que mesuren tots els costats).

Pots provar de fer-ho més d’un cop, amb tires més primes. Veuràs que el perímetre canvia…

Mireu el que he fet jo! Té un perímetre de 365cm, és a dir 3m i 65cm, o 3,65m (recordeu com ho podem expressar de diferents maneres…)

Sort!

JEROGLÍFIC MATEMÀTIC

Aquesta setmana va de pensar i de dissenyar!! Doncs seguim en aquesta línia!!

Et proposem aquest jeroglífic perquè puguis posar en marxa les neurones!! Vinga! Has de fer assaig i error fins que donis amb el resultat numèric de cada dibuix! 

Un cop resolt, et proposem que creïs un tu mateix. Pot ser amb sumes, restes i també pots afegir la multiplicació o divisió si t’animes. 

Envia’ns per correu la solució del JEROGLÍFIC que nosaltres hem proposat i la teva proposta. També penja-la al Padlet perquè els companys/es la puguin resoldre! 

PROPOSTES LÚDIQUES DE RAONAMENT MATEMÀTIC

Entra dins d’aquests dos enllaços. 

Segueix les indicacions i les instruccions que explica l’activitat i resol els reptes que proposen. 

Treballa les diferents propostes que es plantegen contestant les preguntes del final i reflexiona sobre el treball que has fet.  

 

 

 

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL I SOCIAL

Us proposem un experiment molt interessant on posarem a prova la MEMÒRIA.

 En aquesta activitat, exploraràs la capacitat de memòria de dos o tres voluntaris de casa teva (els pares, germans, avis…) i provaràs una tècnica per millorar la memòria coneguda com encadenament que us expliquem a l’experiment.

 L’experiència s’ha de fer dues vegades amb cada participant, una sense explicar res i la segona vegada informant-li de la tècnica de l’encadenament (no us preocupeu, al document hi ha un petit text que heu de llegir al participant  abans de repetir l’experiència per segona vegada).

Es tracta de veure si millora la memòria i es recorden més objectes utilitzant la tècnica de l’encadenament d’imatges.

Per fer l’experiència et donem la llista de material, com prepara-la i les instruccions per fer-la amb els voluntaris. Desprès has d’omplir una senzilla graella amb els resultats i explicar si la tècnica de l’encadenament ha ajudat als participants a millorar la seva memòria. INVESTIGUEM COM FUNCIONA LA MEMÒRIA

Ens interessa molt els resultats i les conclusions per fer un estudi entre tots i comprovar si la tècnica de l’encadenament millora la memòria. Per això cal que ens envieu els resultats de la vostra investigació.

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Aquesta setmana us proposem conjuntament des de plàstica i música una activitat de papiroflèxia. Heu de construir un piano amb paper. És molt fàcil, ja veureu. Ho podeu penjar al padlet. 

 

 

EDUCACIÓ FÍSICA

Una setmana més us envio  el genial.ly que he creat per a vosaltres.

La rutina d’aquesta setmana és una mica diferent. Us he proposat 4 exercicis per a fer en 3 dies diferents ( per exemple, el dilluns, el dimecres i el divendres). Hi ha una graella que heu d’omplir ( la graella està insertada al genially), per a portar el registre dels 3 dies. Aquesta graella heu d’enviar-me al correu. 

Hi ha diferents activitats per a fer, les activitats que heu d’enviar-me són les que posa que heu d’enregistrar-vos i enviar (acrosport i representació), si voleu enviar-me més vídeos per mi genial!!

 

La data per a enviar les tasques és fins el 4 de maig.

Animeu-vos a penjar al padlet les coses que esteu fent, són genials!

 

 

CULTURA DIGITAL

Us tornem a deixar el manual per accedir al compte d’scratch perquè pogueu fer-ho sense problema: Tutorial per accedir a Scratch

I per aquesta setmana, com us està engrescant, us proposem un nou repte del Frank Sabaté, relacionat amb la Setmana Santa que fa poc temps acabem de passar.  Recordeu d’anar desant-lo als projectes, tal i com s’explica al manual.

Ja sabeu que si teniu problemes, ens ho feu saber i us ajudarem a aconseguir el repte!.

 

RELIGIÓ

Recordes que fa un temps vam fer un debat sobre la ciència i la religió? Sabem que la ciència està fent moltes coses per ajudar en la lluita contra el coronavirus. I la religió? Creus que està ajudant als creients a superar aquests moments? De quina manera?

Quan ho tinguis, l’has d’enviar al correu de classe i posar a l’assumpte que és per la Blanca. 

 

PROPOSTA EXTRA 😎 

Us fem una proposta extra i totalment opcional; és a dir, que no és obligatòria.

Un company vostre, l’Ivan Ejarque de 5èC, un dia d’avorriment a casa seva va decidir canviar la lletra d’una cançó i fer la seva pròpia versió. Es tracta del “Resistiré cuarentena”.

Aquí teniu la lletra “Resistiré cuarentena” perquè la mireu. Us animeu a cantar aquesta nova versió? No cal que la canteu tota!!  Ens encantarà veure els vostres vídeos al padlet!

També us animem a versionar cançons que us agradin amb les vostres pròpies lletres i que ens les envieu com a fet l’Ivan.

Esperem els vostres vídeos i versions de cançons!!

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>