Tasques setmana de l’1 al 5 de juny.

Bona setmana campiones i campions!

Comencem un nou mes i, tot i que sigui de forma diferent, el final de curs s’apropa.

Una setmana més un portem diferents propostes que pensem interessants i algunes d’elles amb data d’entrega. Si encara no heu entregat alguna de les activitats de les setmanes anteriors encara ho podeu fer, estem encantats de rebre les vostres aportacions.

Recordeu també que fa uns dies us vam enviar un formulari per tal que ens poguessiu comentar com havia anat això de treballar en confinament, si encara no l’heu omplert recordeu que teniu fins el dia 3 de juny.

Comencem!

 

Matemàtiques

  • Matrícules de cotxes.

Aprofitant que podem sortir una estoneta de casa i donar un tomb… i no anem amb la pressa de quan hem d’arribar a l’hora a l’escola… Ens podem fixar en les matrícules dels cotxes i jugar-hi.                                          

Per exemple, de la matrícula que hi ha a la imatge podríem sumar els nombres.

Per a fer la suma seria fàcil si canviem l’ordre. Per exemple, si ajuntem el 9 amb l’1, que fan 10, i el 5 amb el 2, que fan 7. Ja tenim el 17!!! És més ràpid que fer 1 + 5 = 6 → 6 + 9 = 15 → 15 + 2 = 17

Però potser en lloc de 1 + 5 + 9 + 2 has vist 15 + 92. Doncs cap problema. 90 + 10 fan 100 i 5 + 2 fan 7. Ara tenim 107.

 

No cal però que sempre sumem. De vegades podeu cercar matrícules amb combinacions curioses de nombres. Per exemple:

  •         amb els 4 nombres ordenats de petit a gran (1234, 5678… o 2324)
  •         amb els 4 nombres ordenats de gran a petit (6543 o 9897)
  •         que siguin capicues, que es llegeixen igual d’esquerra a dreta que de dreta a esquerra: 3773, 9009…
  •         o nombres als que tu els pots descobrir alguna raó com per exemple 3222 (el podries llegir “tres dosos”)

Si comences a mirar les matrícules en descobriràs moltes més i si ho comparteixes amb algú encara és més interessant. Per aquest motiu us proposem que quan sortiu, busqueu matrícules, els hi feu una foto per penjar-la al padlet i ens expliqueu què heu fet o heu vist amb els números.

 

  • Cursa de cavalls. 

Aquesta setmana us proposem un joc molt habitual a les fires dels pobles. Es tracta d’una cursa de cavalls però en comptes d’anar tirant una bola com a les fires, nosaltres tirarem uns daus. A la següent fitxa trobareu el taulell on haureu d’anar marcant el cavall que avança cada vegada i després unes preguntes que haureu de respondre un cop acabada la cursa.

Podeu jugar tantes vegades com vulgueu.

En l’enllaç següent podreu trobar uns daus virtuals per fer els llançaments si no disposeu de daus a casa. Daus virtuals

 

  • Repàs de mesura

Per últim us proposem una fitxa  per repassar tot allò que hem anat treballant de la mesura als racons de matemàtiques de Marta mentre estàvem a l’escola i en les propostes de matemàtiques que hem anat penjat aquestes setmanes.

 

Català

  • La setmana passada des del LEXCIT ens vam proposar escriure una història amb un personatge especial. Van sortir històries molt divertides i interessants, sou uns grans escriptors.

Aquesta setmana ens proposen que “Ajudem al capità lectura a tornar a casa”

 (una pista: es tracta de fer un text instructiu com el que vam fer de l’itinerari fa unes setmanes, així que podeu recuperar les plantilles que vau fer servir)

Teniu temps per enviar-nos aquestes instruccions fins el dia 8 de juny

 

  • Passaparaula com hem vist que us vau divertir molt amb el passaparaula de la setmana passada us proposem un altre. A divertir-se!

 

Castellà

  • Esta semana la propuesta que os presentamos es un Quizziz con preguntas sobre los diferentes tipos de textos que hemos trabajado.Como siempre os dejamos el enlace directo y el código por si jugáis con la aplicación.

 Quizziz

Código 1549356

Teniu temps per fer aquesta activitat  fins el dia 8 de juny

 

  • ¿Escuchamos una canción? Os proponemos escuchar una canción y completar su letra como ya hicimos hace un par de semanas con una de catalán. Esperamos que os guste.

Vivir:Rozalén y Estopa

 

Anglès

Aquesta semana us demano que feu una gravació on expliqueu una mica les vostres rutines al llarg d’un dia qualsevol. Ho haureu de preparar primer en un full en brut i ho haureu de revisar. Podeu fer un missatge d’àudio o un video, el que us sigui mès pràctic, tampoc cal que sigui molt llarg. Aquesta serà una activitat avaluable per tant, espero que ho prepareu molt abans d’enviar-ho.

Per tal d’ajudar-vos amb el desenvolupament d’aquesta activitat us deixo aquest video on ho expliquen molt bé. Fan repàs del vocabulari i després un exemple de com explicar les rutines que feu al llarg del dia. Les hores les podeu dir tal com les hem après nosaltres.

Teniu temps fins el 7 de juny.

 

Medi

  • Aquesta setmana us proposem conèixer una mica més el Parc Agrari del Prat de Llobregat. En el següent joc haureu d’aconseguir resoldre els 4 reptes que us plantegen mentre apreneu una mica més sobre el nostre poble.

Apropem-nos al camp

  • A més aquests dies de confinament, que hem sortit menys, segur que heu pogut comprovar la quantitat de residus de plàstic que es generen. Us proposem fer un anàlisis dels productes que teniu a casa i els residus que generem completant aquesta fitxa

 

Educació Física

Aquestes setmana us oferim la possibilitat de jugar a aquests reptes tan divertits. En teniu per cada dia. No oblideu de compaginar-lo amb les passejades al carrer.

Dilluns:

  • 3 en ratlla

  • Cursa de colors

Dimarts:

  • cartes corredores

  • Patinatge sobre draps

 

Dimecres

  • Els crancs Tranportistes

  • Els futbolistes netejadors

 

Dijous

  • Cartes matemàtiques

  • cartes voladores

 

Divendres

  •  El super repte 2

 

Plàstica

Aquesta setmana tenim com a novetat una activitat de plàstica. Però que ningú s’espanti gaire.

Continuem amb la proposta de l’hort de l’escola que us vam presentar la setmana passada i aquesta setmana us demanem que decoreu l’hort. Teniu dos opcions a escollir:

  • retolem l’hort de l’escola
  • construim un aparells meteorològics.

A la següent fitxa trobareu una petita explicació de l’activitat amb exemples que podeu seguir. Sigueu creatius i ensenyeu-nos les vostres creacions al Padlet de la classe.

 

Música

L’any 2020 és l’any Beethoven perquè se celebra el 250 aniversari del seu naixement. Perquè coneixeu una miqueta més a aquest compositor us proposo que investigueu aquesta pàgina web on trobareu moltes curiositats sobre la seva vida. 

Beethoven

I aquí teniu un altre recurs per poder jugar. Heu d’escoltar els petits fragments de partitura i ordenar-los segons l’obra que escolteu. És molt divertit.

 

Cultura Digital

Ei, sabeu quin és el joc del PacMan? Si no ho sabeu, pregunteu als vostres pares i mares, de ben segur hi han jugat més d’un cop… I és que aquest no és un nou joc, sinó que acaba de fer 40 anys!!

El joc tracta de menjar-se tots els puntets que es veuen a la pantalla evitant que us enxampi cap fantasma! Si mengeu una boleta grossa, us donarà super poders i tindreu uns segons per poder menjar-vos els fantasmes i guanyar punts extres. A veure fins a quin nivell sou capaços d’arribar!

 

Religió

El diumenge passat, 31 de maig, va ser el dia de la Pentecosta on es celebra l’arribada de l’Esperit Sant. Per recordar aquesta festivitat us proposo que feu la següent fitxa interactiva. En acabar heu de donar a “TERMINADO” i només posar el vostre nom i cognom i donar  a “ENVIAR”.

Hi ha respostes que no us sortiran corregides, us faré jo la devolució al vostre correu.

També pots veure aquest vídeo sobre la història de la Pentecosta.

 

 

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>