Tasques setmana del 20 al 24 d’abril

RUTINES

Continuar amb les rutines per donar seguretat als nens i nenes.

Cançons de la classe: 

Dinosaures: 

Conills:

Volcans: 

Us adjuntem també unes cançons per a poder ajudar a les rutines de casa amb cançons que ja coneixen els nens i nenes de l’aula.

Recollir: 

Hàbits d’autonomia personal- vestir-se: tocar les parts del cos mentre ens vestim

 

Que divertit és vestir-se:

Diari del dia: continuar amb el diari del dia.

 

LA SETMANA DE SANT JORDI 

Aquesta setmana és Sant Jordi, per tant, relacionarem les propostes recomanades amb aquesta diada, tan especial per a Catalunya i la nostra escola. Així doncs, també ens podeu recomanar lectures de qualsevol tipus amb un petit vídeo, amb una foto o amb una breu explicació. Podeu penjar-ho al padlet de Sant Jordi.

Per això, tot seguit, us deixem dues propostes de la llegenda, una, la més típica, que tots i totes coneixem, la llegenda tradicional. 

I l’altra, una llegenda on han canviat una mica els personatges, a veure què us sembla.

 

Abans de començar…

A l’aula, els tres cursos d’EI5 ens van inventar un conte per a regalar-lo a les famílies. Actualment, no el tenim a les nostres mans perquè es van quedar a l’aula quan va començar tot, però us posem uns petits trets perquè els nens i nenes a casa us puguin acabar d’explicar les històries inventades. Ells van treballar molt, van escollir uns personatges, van inventar una història, van escriure i dibuixar el seu conte. Per les problemàtiques sorgides no el van poder acabar i, a més, no està físicament a les nostres mans per a poder enviar-lo, però volem donar aquesta importància rellevant per tot el que van esforçar-se i il·lusionats que estaven amb la invenció del seus contes.

Personatges i pistes de la classe dels conills:  conill, contaminació, planeta terra, princesa, rei, veterinari. “Salvem el món dels conills, la Terra” 

Personatges i pistes de la classe dels volcans: Fada, monstre, príncep, cova, bosc encantat, pont… “El bosc encantat”.

Personatges i pistes de la classe dels dinosaures: Super herois i heroines, coet, planetes, dinosaures, prínceps i princeses, cavallers i cavallereses, ocells..

 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

Llenguatge oral

Representació de Sant Jordi:

Crea el castell de la llegenda i juga a representar-la!!!

  • Busca capses de cartró, rotllos de paper de water, cartolines, pintura i crea el teu castell, a continuació et deixem uns exemples, però creativitat al poder!

https://mycreativedays.porch.com/waste-material-craft-ideas/

https://www.todomanualidades.net/2016/01/como-hacer-un-castillo-de-carton/

http://www.filthwizardry.com/2008/09/recycling-castle-dejavou.html

  • Busca, d’entre les teves joguines, els personatges de la llegenda: un drac (o qualsevol bèstia que s’hi assembli), una princesa o príncep, un cavaller o cavalleressa, animals, habitants del poble…
  • Juga a representar la llegenda de Sant Jordi

Envia’ns o penja al padlet vídeos o fotos del resultat.

Explicar contes curts:

Per cel.lebrar els 100 anys del naixement d’un dels escriptors més important de contes Gionni Rodari. Un dels seus llibres més coneguts és Contes per telèfon, el protagonista de la història viatja molt fora i explica contes a la seva filla per telèfon. Us animem a que truqueu a alguna persona i li expliqueu un conte curt que ja coneixeu. Si us bé de gust podeu enregistrar-vos i enviar-lo al Padlet de l’escola. Us deixem l’enllaç: Padlet Sant Jordi Tarra

Llenguatge escrit

Grafomotricitat:

Continuant amb les safates de sal que vam fer anteriorment, aquesta setmana farem el traç de les lletres de l’abecedari tant en lletra de pal com en lletra lligada.  

Consciència Fonològica I sopa de lletres:

Adjuntem a continuació els documents fitxa 1 i fitxa 2 on hi trobareu unes activitats de lectoescriptura relacionades amb Sant Jordi.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

Sudoku de Sant Jordi

Aquesta setmana us adjuntem uns sudokus de Sant Jordi per a poder fer a casa, aquí teniu el pdf per imprimir-los si cal.

Si no en teniu impresora, podeu fer-ho clicant aquí a la tablet o ordinador, encara que no hem trobat sudokus de St. Jordi.

Axioma

  • Fes 10 targetes, a cada una li escrius un número de l’1 al 10
  • Busca per casa dos daus i els objectes que tu vulguis (os de peluix, paquet d’arròs, cotxe de joguina, mandarina…)
  • Col·loca els objectes un al costat de l’altre, i al davant de cada un, posa-hi una de les targetes. El número de la targeta representarà el que val aquell objecte.
  • El primer jugador ha de tirar els dos daus, després haurà de comptar el total dels punts que ha obtingut i pensar quin element o quins elements podrà comprar.

 

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA

Manualitat de la rosa:

Cada any la casa Batlló de Barcelona omple la seva façana de roses el dia de Sant Jordi. Aquest any ens fan la proposta de fer nosaltres les nostres roses amb material reciclat i penjar-les al nostre balcó. En el següent enllaç podeu visualitzar la proposta i explicació.

https://www.casabatllo.es/novedades/sant-jordi-2020/ 

Rosa amb agulla de fusta

Material:

  • Agulla d’estendre de fusta
  • Pintura verda
  • Paper vermell o blanc i el pintem de color vermell
  • Tisores
  • Pega o cola blanca

Primer pintem l’agulla amb pintura verda, mentre s’eixuga retallarem el full de color blanc ( pintat de vermell ) o el full vermell i retallem per la línea rosa 1 o rosa 2.

Seguidament, emboliquem el paper en forma de rosa i l’enganxem a l’extrem de l’agulla que serveix per obrir-la. Podem completar la nostra rosa amb un llaç o una fulla verda també creada per nosaltres.

Esperem al padlet de l’escola de Sant Jordi les obres d’art de les vostres roses.

 

Manualitat del drac

El material que necessitem per fer el drac de bufar és:

– 1 rotllo de paper del wc

– 2 ulls amb material que tinguem per casa (plastilina, cotó…)

– una mica de cotó fluix

– full de color verd o full blanc i colors

– paper de cel·lofana o de seda vermell o taronja

– cola de barra

I mans a l’obra! 

1- Retallar un paper de color verd o pintem un, fer les escates al full i enganxar-lo amb pega al rotllo de paper

2- Enganxar els ulls fent boles de plastilina i els nas.

3- Fer unes tires de paper de cel·lofana de color vermell i groc ii les enganxar-les per dins del tub.

4- Ja podem gaudir del nostre drac i bufar ben fort. 

 

MÚSICA 

Pot Petit

Sant Jordi vine aviat!

Cançó Sant Jordi no tenia cap soldat

AUTOCONEIXEMENT I GESTIÓ DE LES EMOCIONS

Com creus que se sentien els habitants del poble quan arribava el drac?

Us proposem crear un termòmetre (graduat de l’1 al 10) que mesura «graus de por». 

Per a fer-ho, posarem exemples de situacions que provoquin por al nen/a (la foscor, els éssers imaginaris, estar sol, llamps i trons…) i marcarem al termòmetre els «graus de por» corresponents a cada cas. Cal deixar l’espai necessari perquè el nen/a expressi les seves preocupacions i pors. 

Quan la por es manifesti, és important que parleu sobre això: escolta al nen/a amb atenció i transmeteu-li confiança, tranquil·litat, afecte i seguretat. És important no recriminar que tingui por, ni fer-lo avergonyir perquè ho expressi. Cal entendre que, per a ell, la por és real. Explica-li que, a vegades, tu també tens por. 

Compartir aquesta experiència amb el nen/a l’ajudarà a entendre que és una emoció que tothom sent en certes situacions de la vida.

A continuació teniu un model de termòmetre de la por.

Després d’aquesta estona tant intensa de sincerar-nos, podeu fer un ninot “atrapa pors”, amb el que l’infant pugui sentir-se segur a l’hora d’anar a dormir, o quan senti aquella por. El ninot “atrapa pors” funciona si se li diu la por que tenim i ell la guarda dins seu, fent-la desaparèixer, o si més no, fent-la una mica més petita.

El ninot pot ser un ninot ja existent, o crear-ne un especialment per aquesta funció.

https://www.pequeocio.com/manualidades-tela-4-munecos-faciles/  

 

PSICOMOTRICITAT

Joc de coordinació:” El dia i la nit”

Els infants corren lliurement per la sala cridant, quan s’aixeca el dibuix de la lluna s’han de tombar i posar-se a dormir. Però quan surt el dibuix del sol hauran de tornar a córrer per l’espai establert a pata coixa o saltant amb les cames juntes, etc.

Relaxació amb música:

Recorrerem tot el cos amb una pilota petita i tova, per fer massatges sobre el cos del nen/a que va molt bé perquè és rodona. Aquesta música els ajudarà a relaxar-se.

 

LEARNING ENGLISH

En relació amb les activitats de la llegenda de Sant Jordi, us recomano que ho veieu en anglès. És una visualització motivadora perquè prèviament ho hauran vist en català i l’adquisició del vocabulari serà més fàcil. 

The legend of st george

Posteriorment, podeu escollir el personatge que més us agradi (princess, dragon, Saint George) i escriure la paraula acompanyada del dibuix per compartir al Padlet el que hem après en anglès. També podeu fer la “rose”.

Important visualitzar la imatge amb la paraula. Si us animeu la podeu representar en anglès seguint l’audició del video. 

 

TAC

En aquesta pàgina hi trobaràs un munt de propostes per a fer, jugar o veure amb la tauleta o l’ordinador:

http://www.symbaloo.com/mix/santjordi1

En la següent pàgina hi trobaràs després de la llegenda de ST. Jordi, un seguit de puzzles, i propostes de lectoescriptura, també relacionades amb el tema:

https://clic.xtec.cat/projects/stjordi/jclic.js/index.html

També us deixem l’enllaç d’un capítol dels dibuixos animats de les tres bessones: 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>