TREBALLEM MATEMÀTIQUES EN PETITS GRUPS

Aquest trimestre, la classe dels Aurons, hem iniciat  el treball per racons a l’àrea de matemàtiques. D’aquesta manera,  l’alumnat pot aprendre de manera més activa, autònoma i motivadora, tot respectant els diferents ritmes d’aprenentatge i fomentant el treball en equip. L’experiència està sent molt positiva i continuarem amb noves propostes al llarg del curs, amb l’objectiu de seguir millorant l’aprenentatge de les matemàtiques a partir d’activitats més lúdiques.

Hem organitzat diversos racons, cadascun d’ells centrat en un tema concret:

  • Racó de jocs computacionals, on l’alumnat treballa  la lògica i la resolució de problemes mitjançant jocs de taula.

  • Racó digital  on es treballen diferents conceptes matemàtics organitzats en tres nivells.

  • Racó d’estadística, en què els alumnes recullen dades, les organitzen i elaboren gràfiques utilitzant un full de càlcul, iniciant-se així en el tractament de la informació i la competència digital.

  • Racó de geometria, dedicat a la representació de línies i angles i a la iniciació en l’ús del compàs, afavorint el treball manipulatiu i la comprensió visual dels conceptes geomètrics.

  • Racó d’escacs, que desenvolupa el pensament lògic, l’estratègia,  la presa de decisions i la concentració.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut