La classe del Serrat de Ponent ha posat punt final al projecte sobre les tradicions del Bages Sud amb una sortida molt especial i plena de cultura popular. Com a part de la cloenda, vam visitar els companys de l’escola FEDAC de Sant Vicenç, que ens van ensenyar el tradicional Ball de Gitanes, una dansa amb molta història i arrelament al territori.
Després, tots plegats ens vam desplaçar fins a la plaça Major del poble, on vam poder observar una petita mostra del ball i gaudir d’una actuació conjunta amb les altres escoles del Bages Sud. Va ser una jornada festiva i enriquidora, on l’alumnat va poder connectar amb el patrimoni cultural de la comarca i compartir experiències amb altres nens i nenes.
Aquest projecte ens ha permès conèixer millor les arrels del nostre entorn i valorar la importància de preservar les tradicions populars. També ús convidem a visitar les diferents tradicions que tenim properes al poble. Aquí teniu un recull imatges.

