Deu consells per començar bé el curs

S’acaba l’estiu i de nou comença el curs escolar. Després d’un temps llarg de descans, cal preparar-se per fer més fàcil i profitosa la tornada a l’escola dels vostres fills. Seguidament us fem arribar algunes recomanacions que cal tenir en compte per fer una posada a punt i començar el curs en òptimes condicions.

Preparar el material escolar

• Feu la llista del material necessari per al nou curs juntament amb els vostres fills després de valorar el que ja tenen i aprofitar el del curs anterior.
  • Elaboreu un pressupost amb ells i compareu els preus en diversos establiments.
  • Feu que es responsabilitzin al màxim de les seves possibilitats en els preparatius per tornar a l’escola: folrar llibres, posar el seu nom al material nou, fer la motxilla… D’aquesta manera els implicareu més en el seu procés escolar.

Planificar el temps

• Programeu juntament les activitats extraescolars i de lleure del curs, procurant que els quedi temps per estudiar, descansar, relacionar-se, jugar… Procureu que el seu horari no quedi molt atapeït perquè cal que també comparteixin temps en família, especialment els més petits.
    Tingueu en compte si els vostres fills van tenir cap dificultat el curs anterior, per preveure o organitzar activitats de suport o de reforç.
  • Tenir en compte el període d’adaptació
  • En el cas que els vostres fill iniciïn l’escolaritat, és important que els motiveu per fer una bona entrada a l’escola (visitant el centre, parlant-li del que trobarà a l’escola…).
  • En el cas que canviïn de centre, intenteu que coneguin els espais i puguin establir contacte amb alguns dels nous companys abans de començar el curs.
  • Si l’inici de curs els provoca alguna manifestació d’angoixa, contacteu amb el seu tutor o tutora per informar-lo i que prengui les mesures necessàries per facilitar la seva adaptació, si escau.
  • Feu reflexionar els vostres fills sobre l’esforç i la responsabilitat que comporta començar un curs més elevat.

Recuperar hàbits i rutines

• Torneu a marcar l’horari i reprendre els hàbits i rutines (per anar a dormir, per llevar-se, per als àpats…

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *