NUESTRO HUERTO : EL PASO DE SEPTIEMBRE A FEBRERO

A principio de curso se puso en marcha el Proyecto Huerto des de el Área de Castellano.

Por suerte nuestra escuela dispone de un espacio diferenciado y amplio para poder plantar. Sólo hay un inconveniente…,y es queda muy poco el sol y eso se nota en el crecimiento de las plantas sobretodo en invierno.

Empezamos la actividad pidiendo a los alumnos que nos explicasen si tenían huerto y qué actividades se realizaban en ese huerto. Las personas que tenían experiencia y conocimiento sobre qué se planta y cómo se planta nos lo explicaron muy bien !! Además las fotos de las verduras de verano lo demostraron !!

En poco tiempo los trabajadores de jardinería preparaton el huerto. Se compró plantel y semillas en Planters Faura y así comenzó nuestra aventura hortelana….

Las guisanteras y las lechugas no sobrevivieron porque alguien se las comía…¿Quien habrá sido ? -Los pájaros, las ranas o sapos que nos visitan…No lo sabemos pero les encantan estas palntar,no quedó ni una.

Las semillas de zanahoria,cebolla,perejil y espinacas apenas crecieron. Alomejor porque estuvieron al aire libre…Lo que ha crecido más son las haberas porque se alimentan del nitrógeno del aire y no necesitan chupar tatas sustancias de la tierra. Esperamos recoger alguna.

Ahora hay mucha diversidad ya que las plantas silvestres han crecido alrededor de lo que habíamos plantado.

 

FOTOS DEL HUERTO DE SEPTIEMBRE A ENERO

 

DIJOUS GRAS ACTIVITAT TEI 4t-6è

EXCURSIÓ AL SALT D’AIGUA DE MOLINS DE REI
Hola famílies!!!!
El passat dijous 24 de febrer vam anar caminant al Salt d’aigua de Molins de Rei l’alumnat de 4t i 6è per celebrar el “Dijous Gras” i així afavorir la convivència i relació  entre alumnes de difrents… Llegeix més»

11 DE FEBRER DIA INTERNACIONAL DE LES DONES I LES NENES 100TÍFIQUES

FOTOS DIA 11 FEBRER : Dia Internacional de la Dona i la Nena Científica

La nostra escola participa des del curs passat en una proposta didàctica adreçada a 400 escoles de Catalunya amb l’objectiu de promocionar la ciència a les nenes per tal de què en un futur els serveixi de motivació per escollir una carrera cintífica ja que en molts àmbits el nombre de dones és molt baix.

A sisé vam haver de fer un treball previ abans de què ens visités una cièntifica. Els alumnes van fer “periodisme en directe” i de tot plegat va sortir aquesta crònica !!

CRÒNICA  #100TÍFIQUES    ESCOLA PAU VILA, EL PAPIOL 6è
                         

                                           ELS DESCOBRIMENTS DE LA CIÈNCIA   

Isabel Sáez Martínez va néixer a Sant Boi de Llobregat ara té 36 anys però va dedicar-se a la ciència als 22 anys.

Ens va venir una #100tifica ah fer una conferència en persona i ens vam fixar en això:

Porta ulleres, però al laboratori no les porta. No és ni molt alta ni molt baixa,
Te el cabell llis i llarg. Porta arracades.

Es prima. S’expressa molt bé, és molt sociable.

Va estudiar la carrera de bioquímica. Abans d’anar a la universitat va estudiar a l’escola alemanya d’Esplugues de Llobregat. El pare enginyer, la mare mestra de Primària i la germana enginyeria.
Els seus hobbies son: llegir, tocar el piano, cuinar i viatjar.
Va dedicar-se a la ciència perquè hi havia un professor que li agradava molt com explicava les coses i es va interessar molt per els virus.
Va anar a Alemanya a treballar amb un equip que investigava per descobrir nous medicaments per curar el càncer o altres malalties. També creu que és molt important l’estudi de les cèl·lules mare. Fan servir un cuc per veure com es fa vell perquè només viu 21 dies.

Va anar a Polònia a estudiar l’envelliment de les cèl·lules mare.
Primer va estudiar química i voli estudiar les malalties.
Treballa l’IBEC (Institut de Bioenginyeria de Catalunya)

Bioquímica: Com respon el cos a processos químics

Es treballa molt en equip.
Va estudiar com afecta el sucre a les neurones

Estudia les malalties per trobar cures o crear medicines per les malalties, va començar als 18 anys la seva carrera, quan la va acabar als 22 anys i des d’allà va començar el seu treball.

Actualment desenvolupa el projecte Tripulació Hypathia a #100tífiques.

PARELLES TEI

L’escola aplica el programa educatiu TEI (Tutoria entre iguals)

El TEI és un programa de convivència per a la prevenció de la violència i l’assetjament escolar.

Es tracta d’un programa on cada infant de 3r i 4t de Primària serà tutoritzat per un infant de 5è i 6è de Primària, que estarà a prop seu per tal d’ajudar en la seva integració al centre, disminuir la seva inseguretat, resoldre els conflictes mitjançant el diàleg, actuar com a referent per millorar la seva autoestima i disminuir els desequilibris de les forces que origina la violència i l’assetjament escolar.

La setmana passada els alumnes de Cicle Mitjà van conèixer els seus tutors.

Si clickeu podeu veure fotos de les parelles.

PARELLES TEI 3R I 5È

PARELLES TEI 4t I 6è

SORTIDES FINAL DE 6È

#gallery-1 {
margin: auto;
}
#gallery-1 .gallery-item {
float: left;
margin-top: 10px;
text-align: center;
width: 33%;
}
#gallery-1 img {
border: 2px solid #cfcfcf;
}
#gallery-1 .gallery-caption {
margin-left: 0;
}
/* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

Llegeix més»

OBRES DE TEATRE DE SISÈ!!

Ja les teniu aquí!!

Els últims dies de classe hem estat representant i gravant unes obres de teatre a l’aula, ambientades en aquestes dates. Esperem que us agradin tant com a tot@s nosaltres realitzar-les!!

Aprofitem per desitjar-vos una bona entrada d’any!!

Tutores de sisè

OBRA DE SISÈ A

OBRA DE SISÈ B

OBRA DE SISÈ C

Anem de viatge?


Comencem la segona unitat de Treball Competencial! Haurem d’aprendre tot el necessari sobre el clima i el relleu de la península Ibèrica si volem planificar un bon viatge. Si treballem tots junts ho aconseguirem!

Lapbooks


 
Per acabar la unitat de Treball Competencial sobre els microorganismes, vam crear uns Lapbooks on vam recollir tota la informació més important que hem anat aprenent. Compartir amb els companys/es aquesta experiència ha estat ideal per agafar noves idees pels propers treballs.