Comissió Institut-Escola

Membres de la Comissió

Elena Bartrés (mare de Marmotes i Coales), Marine Budin, Ariadna Campins (mare de Picot i Marmotes), Santi Eizaguirre (pare de Diamants i Coales), Mariona Molas (mare de Picot i Marmotes), Marta Nomen (mare d’Espurnes i Cocodrils), Mireia ?, Marc?, Miquel Rocasalbas (pare de Gira-sol i Cocodrils), Caterina Sugranyes (mare de Volcans), Olivia Theilacker (mare de Picot i Marmotes), Víctor Valentín (pare de Marmotes i Coales), Marga Gallifa (membre honorífic).

Antecedents

Aquesta comissió va néixer arrel del neguit d’un conjunt de famílies de l’escola Orlandai davant la manca d’oferta pública d’educació secundària a Sarrià. La comissió treballa per impulsar la creació d’un institut públic d’educació secundària al barri i/o per explorar la possibilitat de donar continuïtat al projecte pedagògic de l’escola Orlandai, més enllà de la primària, en un institut-escola.

La manca d’oferta pública de secundària és una reivindicació històrica del veïnat de Sarrià compartida amb bona part les comunitats educatives d’altres escoles públiques d’infantil i primària del barri (Dolors Montserdà-Santapau, Tàber, Nabí). En aquest sentit observem que el pas a la secundària suposa un trencament biogràfic a moltes famílies obligant-les a buscar alternatives educatives en d’altres llocs del districte.

Per altra banda, observem que la transició entre la primària i la secundària és un dels principals reptes del sistema educatiu públic a casa nostra, que es tracta d’un problema que va molt més enllà del barri de Sarrià, i que té a veure amb la manca de continuïtat dels projectes de renovació pedagògica i escola activa molt més estesos a l’ensenyament a primària que no pas en l’àmbit public d’educació secundària.

Així doncs, des del 2019 una comissió de l’AFA Orlandai explora aquest tema per copsar l’interès de possibles actors implicats, avaluar diferents alternatives d’abordatge i fer xarxa al respecte.

Objectius

Donar continuïtat al projecte pedagògic de l’escola pública Orlandai més enllà de la primària. Impulsar la creació d’un institut públic d’educació secundària al barri.

Tornar a Comissions