Menjador escolar i acollida

INSCRIPCIONS

Per realitzar les inscripcions cal que seguiu l’enllaç següent.

Inscripcions

Teniu un petit manual d’ajuda per realitzar el procés d’inscripció a la mateixa web, o bé fent clic aquí.

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES

L´horari d’atenció a les famílies per temes de menjador escolar s’estableix de dilluns a divendres en horari de de 9:00h a 11:00h. O bé trucant als telèfons 937721230 /  661751328 (Milagros).

ACOLLIDA

L’Horari de l’acollida matinal és de 7:45 a 9:00h
L’horari de l’acollida de l tarda és de 16.30 a 18:00h

UN ESPAI EDUCATIU

L’equip de cuiners i monitores que està a la nostra escola, realitza una tasca educativa que vetlla per una alimentació sana i equilibrada i el creixement integral dels nens/es, educant valors i actituds que els hi faci créixer com a persones.
Aquesta tasca és una feina coordinada amb I’equip de mestres i seguint el projecte educatiu del centre. L’escola disposa de cuina pròpia on s’elaboren tots els menús diaris.

OBJECTIUS EDUCATIUS DEL SERVEI.

• Adquirir “cultura gastronòmica”: identificar com estan cuinats els diferents menjars .
  • Conèixer els aspectes culturals i socials de I’acte de menjar.
  • Acostumar-se a menjar de tot, a tolerar tots els sabors i totes les pre­paracions.
  • Adquirir hàbits d’higiene personal i col·lectiva.
  • Adquirir hàbits de comportament social.
  • Adquirir hàbits d’ordre i neteja de I’entorn.
  • Desenvolupar actituds de respecte i afecte amb els/les companys/es, els/les educadors/es i el personal.
  • Desenvolupar actituds de respecte pel menjar, el menjador i els materials.
  • Desenvolupar I’autocontrol del propi estat físic i anímic, I’autonomia personal en general.
  • Assumir les responsabilitats personals i grupals en relació a les obligacions del temps del migdia.
  • Potenciar la iniciativa i participació activa dels nens i nenes.

El TEMPS DE MENJAR

EIs menús de FUNDESPLAI estan planificats per una dietista i segueixen les recomanacions que marca la Generalitat de Catalunya.
A finals de cada mes es facilita una còpia del menú a cada usuari, per tal de que les famílies puguin planificar els sopars i vetllar per la correcta alimentació deis infants. Juntament amb els menús de cada mes, aportem les propostes de sopars que considerem més adients.

TALLERS DIVERSOS AL MIGDIA

A més de dinar, els nens i nenes ocupen el seu temps del migdia en diversos tallers i activitats:

EXCURSIONS

Els dies que l’escola organitzi una sortida de tot el dia, els usuaris fixes de menjador portaran el pícnic del menjador. En cas de no necessitar-ho s’haurà d’avisar el dia anterior abans de les 10h a la Sra. Milagros (Tel.937721230).

INTOLERÀNCIES ALIMENTÀRlES I DIETES

Si un nen/a presenta al·lèrgies o intoleràncies alimentàries, prèvia presentació del certificat mèdic, la dietista farà un menú personalitzat.
EIs nens/es que dies puntuals tinguin indisposició podran demanar dieta per aquell dia donant l’avís, de 9.00 a 9.30h, a la secretària del menjador (Sra. Milagros).

RESPECTE A l’ ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS

Les monitores de menjador no poden subministrar cap tipus de medicament als nens/es que no portin la corresponent recepta mèdica amb la informació sobre dosi, horari i autorització dels pares.

CONTACTE

Si voleu tenir més informació sobre el funcionament del menjador, demanar entrevista de seguiment dels vostres fills/es, comentar incidències… podeu demanar una entrevista trucant al telèfon de menjador 937721230 i us proposaran el dia i l’hora per poder parlar.